Dit jaar heb ik mijn paard Joey 5 jaar! Ik vond dat wel even een topic waard met een overzichtje door de jaren heen.
September 2010 heb ik hem gekocht nadat ik jarenlang verzorg pony's heb gehad. Een heel ander paard dan waar ik naar op zoek was.
Mijn voorkeur ging namelijk uit naar een zwart paard.
Bont had ik helemaal niets mee. Op marktplaats zag ik Joey en iets trok me toch wel.
Joey was 7 jaar toen ik hem kocht. Hij is 1.65. Hij was redelijk lang hengst geweest en heeft ook gedekt.
In het begin dat ik hem kreeg ging alles goed maar toch merkte ik dat het een heel ander paard was dan ik gewend was. Enorm lomp en liep gewoon compleet over je heen als je hem zijn zin gaf. Daarintegen met buitenritten etc. kon ik alles met hem doen. Dit deden we dan ook heel erg veel!

Nu zijn we 5 jaar verder en hebben we op drie verschillende stallen gestaan. Op de laatste stal staat hij nu bijna twee jaar en hier doet hij het erg goed. Hij is erg veranderd en hij heeft mij ook erg veel geleerd over zijn karakter zelf. Duidelijkheid is bij hem erg belangrijk.

Vorig jaar december tot en met maart heb ik een paar onderlinge dressuur wedstrijdjes gereden. Deze gingen heel erg goed. Hij deed het zo veel beter dan mijn verwachting.
Alleen ben ik zelf nogal perfectionistisch en neem ik niet snel genoegen met het resultaat dus daar moet ik rekening mee houden komend jaar aangezien ik vanaf 1-1-16 officieel mag gaan starten!
Ik wil vooral dressuur gaan starten en eind volgend jaar hopelijk ook springen erbij te gaan doen. Eerst maar kilometers maken in de dressuur!

Op deze foto is hij geschoren. Hier vallen zijn vlekken heel erg weg

10 januari staat is onze B debuut! Ik vind het nu al heel erg spannend maar ik heb ook heel erg veel zin om met deze knapperd op wedstrijd te gaan

Bedankt voor het kijken!