Wat heb jij voor een pony over

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sardientje

Wat heb jij voor een pony over

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 08:46

Hoi allemaal.
Vandaag is het echt rot weer hier in Alkmaar.
Ik moet vandaag naar de manege fietsen, maar er staat 50 km per uur wind.
Zelf heb ik het er wel voor over, en nu vraag ik me af,wat heb jij voor een pony over?
Groetjes :j

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 08:49

Veel.
Bij mij staan ze weliswaar aan huis, dus hoef niet door de regen te fietsen of zo.
Ik heb helaas geen binnenbak maar ook als het regent moeten ze beweging hebben, dus dat is dan pech voor mij :+
Maar bij slecht weer/feestdagen/ziekte moeten ze toch verzorgd worden.
En dat hoort ook bij je verantwoordelijkheid vind ik.
Op een manege is dat net iets anders, maar als ze bij je thuis staan zal je toch moeten.
Ook al heb je eigenlijk geen zin, als ik het niet doe, doet niemand het :)

_helga_

Re: Wat heb jij voor een pony over

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 08:52

Ik ga ook door weer en wind naar me paard moet er zelfs iedere dag om +/- 7 uur uit omdat ik om 12 uur moet werken tot 11 uur.
Alleen als het heel hard regent rijd ik niet doe ik me paard ook geen plezier mee :P

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 08:59

Ligt er een beetje aan wat je onder 'overhouden voor' verstaat..

ik zie soms mensen die een week brood met pindakaas eten, zodat ze hun pony niet hoeven te verkopen. Die mensen eten dus zelfs ongezond voor hun pony. of kunnen tijden geen nieuwe broek kopen, terwijl ze die wel nodig hebben, omdat een pony medicatie nodig heeft.

Dat vind ik overigens meer richting wat voor je pony overhebben gaan, dan of je wel of niet gaat rijden of hem/haar beweging geeft.

Immers een pony/paard die gewoon vele uren buiten staat, die hoeft echt niet perse extra beweging te hebben. Ja, ze kunnen soms wat heet/onhebbelijk worden, maar dat doen ze vooral bij de beweging van en naar stal wanneer ze geleid worden, niet als ze lekker op het land staan te niksen. De beweging is er vooral zodat ze tiptop in hun spieren blijven staan. maar ook dat regelt de natuur wel.. dan zien ze er alleen wat minder atletisch uit.

Ik zorg dat er direct een dierenarts is als dat nodig is.. dat de hoefsmid tijdig bij hem komt, dat hij voer aangeleverd krijgt als dat bijna op is.. dat zijn koten er goed uitzien met dit weer..

dat vind ik belangrijker dan er iedere dag heen, om hem te longeren of te rijden.. ik doe hem en mijzelf er geen plezier mee bij erg slecht weer (dan heb ik het over zware regen of storm), waarom zou ik hem dan daarmee vervelen? dan laat ik m gewoon lekker staan..

overigens staat mijne volpension en komt daar niets te kort qua voer of weidetijd.

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 09:12

Hangt ook een beetje af natuurlijk wanneer je voor het laatst gereden hebt en of die pony ook buiten staat.

Silverheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:22

Al mijn zakgeld, tijd, en nog veel meer!