Altaire van dressuurpaard naar allrounder!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Luz_ElenaE

Altaire van dressuurpaard naar allrounder!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 22:41

Nadat we vorig jaar heel snel zijn doorgestroomd naar het M1 we eindigden we afgelopen jaar als M2 startgerechtigd. Stiekem kwam het Z al steeds dichter bij.
Dit was dan ook het jaar dat we de overstap maakten naar het Z dressuur. Dit had ik allemaal wel redelijk gepland. Wat ik niet had gepland dit jaar was dat Altaire van dressuurpaard zich zou gaan omtoveren tot Allrounder.

Januair
We begonnen dit jaar met de laatste selecties, wat betekende hard trainen om ons te kunnen selecteren voor de regio.
Afbeelding

Februari
Regio kampioenschappen here we come!!
Ik had me als doel voorgenomen om de ontspanning te kunnen bewaren. Helaas ging dit ten kosten van de impuls. Hierdoor belanden we in de middenmoot in deze hele sterke en grote groep. Maar ik had mijn doel behaald en het was een mooie ervaring :D
Afbeelding

Maart
In maart gingen we dan hard doortrainen op school (NHB Deurne) om de overstap te gaan maken naar het M2
Ondertussen maakte Nadine deze mooie foto van ons waar Altaire heel knap op staat <3
Afbeelding

April
Het trainen werd beloond met een succesvol debuut, ondanks dat mijn vriend de nieuwe klasse heel lastig vond konden we de fouten goed compenseren waardoor we altijd wel met winstpunten naar huis kwamen.
Afbeelding

Mei
In mei reden we ons eerste meerdaagse concours. Gelukkig was het redelijk te doen qua afstand waardoor we 3 dagen op en neer reden naar Almere voor de Benefiet cup 2015 waar de opbrengst ten goede kwam aan stichting opkikker. We groeiden goed in de wedstrijd de proeven gingen ook steeds beter en als beloning de laatste dag onze laatste winstpunten behaald en Z1 startgerechtigd!!
Afbeelding

Tevens stonden de selecties op het programma. Ik kon van de 4 selecties helaas alleen de verplichte 2 wedstrijden starten waardoor ik geen wegstreep resultaat meer had. En meteen de eerste proef heb ik af moeten groeten omdat Altaire veel te druk bezig was met brullen en gillen naar mijn andere paard, waardoor ik er niet meer aan kon rijden. Helaas dus geen regio voor ons dit seizoen... (beide paarden samen op concours bleek niet zo'n succes)

Juni
Begin juni stond het nationaal scholenconcours in Ermelo op het programma. Dit keer gingen we met de hele school naar Ermelo toe. Ontzettend gezellig en de sfeer zat er goed in! (we waren ook meteen de helft van de deelnemers :') ) we zijn nog een keertje M2 gestart en het was meteen een van onze beste proeven tot dan toe, wat beloond werd met een 2e prijs. Het was al een droom van mij om een keer in Ermelo te rijden en om dan ook meteen 2e te worden was helemaal super! Uiteindelijk heeft ons team helaas niet zo lekker gescoord maar dat mocht de pret niet drukken. :D

Op de foto met onze super mascotte!!
Afbeelding

Juli
De toetsweek was nog maar net voorbij of we vertrokken meteen de dinsdag erop met 2 andere klasgenootjes (1 met paard en de andere kwam gezellig groomen) naar de Almelose ruiterdagen. Ik had beide paarden mee en voor mijn andere paard (Lucky Chinouk Z) zou dit haar laatste wedstrijd zijn en tevens M1 debuut vanwege verkoop. Met Altaire, had ik nadat mijn klasgenoten mij hadden overgehaald, ons Z1 debuut gepland. We hadden er nauwelijks nog naar toe getraind en de proeven bleken lastiger zijn dan gedacht. Ook de erge hitte en de spannende omgeving speelden ons parten waardoor de resultaten erg tegenvielen. Ondanks dat deed mijn grote vriend super zijn best en hebben we veel geleerd en plezier gehad deze week!
Afbeelding

Augustus
Na een welverdiende vakantie op de weide was het weer tijd om aan de bak te gaan. De overstap gemaakt naar stang en trens, wat hij super oppakte!

September
3 jaar geleden had Altaire een blessure opgelopen aan zijn linker voorbeen. De prognose was toen dat hij volop kon dressuren hierna maar nooit meer zou mogen springen. Hij heeft hierna echter nooit meer kreupel gelopen en het begon toch weer te kriebelen. Toch maar de stoute schoenen aangetrokken en de dierenarts gebeld en hij gaf toestemming dat ik het springen rustig mocht gaan opbouwen *\o/* Nadat ik rustig ben begonnen met hem, heb ik ons ingeschreven voor een clinic afstanden rijden. Hij pakte het springen super op en dit was dan ook het begin van een gedeeltelijke carrière switch :D
Afbeelding

Oktober
Een maand waarin er ontzettend veel leuke dingen zijn gebeurd!!
10 oktober hebben we meegedaan aan endurance by the sea klasse 0. Samen met een klasgenootje zijn we gestart en gefinisht met een heerlijke eindsprint op de renbaan in Duindigt. Een zware maar hele mooie route waar we op het strand de paarden heerlijk vol gas konden laten gaan. Altaire stond op standje genieten <3
Afbeelding

2 dagen later is Altaires nieuwe vriendinnetje Fabulosa a.k.a. Fab goedgekeurd *\o/*

Een week later maakten we onze rentree tussen de witte hekjes op school, wat ons een mooie 1e plaats opleverde!
Afbeelding

2 dagen daarna was het de beurt aan ons BB debuut, eens een dressuurpaard altijd een dressuurpaard. Dus toen we de ring in kwamen stond Altaire een beetje perplex want er waren geen witte hekjes maar hindernissen die je opeten! :wow: eerste rondje uitgebeld, tweede rondje durfde die wel en foutloos.
Afbeelding

en weer 2 dagen daarna maakten we het allround plaatje compleet want we gingen voor het eerst op crossles! Weer van die rare enge hindernissen. Maar toen meneer het spelletje doorhad waren de oortjes erop en geen hindernis te gek meer voor hem! Op-, afsprongen, water, smalletjes en boomstammen alles is leuk :D Hij was misschien wat te fanatiek geworden want de volgende dagen liep die rond als een pony :')
Afbeelding
Afbeelding

November
We gaan gewoon lekker door, dressuur gaat in de training erg goed. Op wedstrijd wil het nog niet altijd lukken. Springen zijn we lekker bezig met meters maken in de BB om volgend jaar over te stappen naar de B

December
Een vrolijke kerstgroet {:)
Afbeelding

Kortom weer heerlijk genoten van mijn grote zwarte vriend!! En volgend jaar gaan we er weer volop tegenaan in alle 3 de disciplines, wie weet wat er nog komen gaat? Wij hebben in ieder geval erg veel zin in de nieuwe avonturen die 2016 ons gaat brengen!

SteffiiY

Re: Altaire van dressuurpaard naar allrounder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:45

Jullie zijn een super team Luz!
Ga zo door :+:

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 08:52

Heel knap dier :~ Veel plezier in 2016!

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 08:57

Mooi paar zeg!
Jullie hebben veel bereikt :D

En die mascotte is om van te smelten <3

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 08:00

Wat een gaaf dier, leuk dat ie zo allround is ;)

Lieees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 08:19

Super leuk overzichtje en een zeer knap paard!

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 10:36

Wat een mooi paard, vooral de foto na juli. Wat een spetter *\o/*

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 10:38

Wat een gaaf beest zeg!

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 11:39

Wat een gaaf paard en mooie foto's <3

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 11:43

wat een mooi team en mooie outfits hebben jullie :D

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 11:46

Wat een mooi overzicht Luz, wat blijft Altaire toch een knap paard. :)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 12:19

Knappe Altaire! En wat zijn jullie toch een leuk team. Stoer dat jullie zijn begonnen met springen. :))

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 12:27

Je knappe paard ziet er een stuk blijer uit met de carrier switch, ervaar je dat ook zo?

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 15:31

Die is lekker opgebloeid tegen het einde van het jaar, volgens mij geniet die volop van zijn carrière switch. Het is ook wel een echte knapperd om te zien! Geniet van het komende jaar, dat wordt vast een mooi jaar met zoveel nieuwe mogelijkheden :)

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 19:19

Wat een leuke reacties allemaal!! Gaaf ook in uitgelicht :D
Super leuk dat jullie het ook zien vanaf de foto's! Hij is echt een stuk blijer en zelfverzekerder sinds we ook springen, hij zit heerlijk in zijn velletje!!
Ik merk erg veel verschil sinds na de zomer, met mijn nieuwe paard die wel volledig dressuurgefokt maak ik ook regelmatig een klein sprongetje of parcoursje, afwisseling doet ze goed +:)+

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:28

Zo he, knap paard, jullie samen zijn een mooie combinatie!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:57

Mooi overzicht en super knap paard :)