Van KWPN'er naar Tinker..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PlienR

Van KWPN'er naar Tinker..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 13:53

Graag wilde ik een topic schrijven over mijn switch van dressuur- naar recreatieruiter.
Ik kreeg mijn KWPN'er Wie o Wie (Numero Uno x Zevenster) toen hij 4 jaar oud was. Hij was toen beleerd maar kon verder nog niets. Ik heb hem, onder begeleiding, zelf opgeleid tot de Z dressuur.
Iets waar ik erg trots op ben! :) Ik heb altijd met veel plezier op hem gereden. Helaas werd het met een opleiding erbij steeds lastiger om hem te blijven trainen. De trainingen werden een soort 'moeten' en ik merkte dat mijn plezier in het rijden steeds minder werd. De wedstrijden kwamen, wegens drukte, op een laag pitje te staan en ook het trainen werd minder fanatiek. Ik merkte dat het imago van: ''het paard moet dit en dat goed kunnen laten zien'' mij steeds meer irriteerde. Ik wilde graag weer voor mijn plezier gaan rijden.. Ik heb toen besloten de overstap te maken naar het recreatieve rijden. Omdat Wie o Wie een sportpaard was en eigenlijk te goed en mooi was voor alleen het recreatieve rijden heb ik besloten hem te verkopen. Een erg moeilijke keuze na 7 jaren samen met hem...
Ik heb ondertussen langzaam rondgekeken naar een geschikt recreatie paardje. Ik was al langere tijd gek op koudbloeden en mijn keuze viel daarom al snel op een tinker! Ik wilde niet zomaar een beslissing maken en heb daarom eerst verschillende tinkers bekeken. Toen kwam Dotje (Hi-Sham, v. Shamrock Go Go) in beeld! Een prachtige grijze verschijning! Zo eentje had ik nog nooit gezien! Op 17 mei 2013 mocht ik haar eindelijk ophalen.. Ze was nog mooier dan de 1e paar keren dat ik haar zag! :)
Aan het begin veel tijd aan de opvoeding moeten besteden.. Ze was toen 3 jaar en had al die tijd in een kudde met soortgenootjes gestaan. Voor haar dus een hele verandering. Maar ze was al snel op haar gemak waardoor ze steeds wat rustiger werd. Na een aantal weken rustig begonnen met longeren etc. waarna ik haar uiteindelijk zelf zadelmak heb gemaakt! :D We hebben al van alles beleefd met haar (onder de draden door, over de hekken heen), maar dat maakt haar juist zo leuk! :P
Mijn KWPN'er Wie o Wie is ondertussen naar een leuk nieuw baasje gegaan, waar ik hem nog steeds kan volgen! :)

Hieronder wat foto's van Wie o Wie en Dotje!

Wie o Wie
Afbeelding

Dotje net bij mij, mei 2013 :)
Afbeelding

Dotje februari 2014
Afbeelding

Afbeelding

Dotje augustus 2015
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dotje tijdens de Autumn Desert Trail oktober 2015
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 21-12-15 16:25, in het totaal 5 keer bewerkt
Reden: Tag uit titel verwijderd

AlwaysH

Re: [FOTO] Van KWPN'er naar Tinker..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:56

Leuke switch! Veel ruiters doen het andersom hehe!

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:57

Schitterend dier, maar kan ook niet anders dan met haar papa :o

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:59

het hoeft zeker geen definitief iets te zijn. tinkers zijn ook meer dan kundig om in de dressuur opgeleid te worden. heel veel plezier ermee. beide paarden zijn erg mooie verschijningen.

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 14:00

Wat een verandering van KWPN naar Tinker!
Dotje is toch wel een van de knapste die ik voorbij heb zien komen :))

PlienR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 14:02

Bedankt!! :D
Daar heb je gelijk in DarkaFoitzik!
We rijden thuis ook gewoon dressuurmatig, maar echt wedstrijden rijden gaan we voorlopig niet doen. Wie weet gaan we 'ooit' :P nog eens aan een koudbloedenwedstrijd meedoen! Ik wil ook graag mennen met haar, maar daar is ze nu nog iets te 'wild' voor tijdens de buitenritten..

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 14:04

Heel gaaf! Prachtige tinker! Ik heb de switch van KWPN-er naar Spaans gemaakt! :)
Ook met dezelfde reden, het trainen met mijn KWPN-er voelde als moeten..

AnoukvB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 14:07

Prachtige tinker! Ik heb dezelfde switch gemaakt, ik kan mij goed vinden in wat je voelde :j

Luckyy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 14:08

Gave tinker!
Laatst bijgewerkt door Luckyy80 op 21-12-15 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

PlienR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 14:08

Wauw! Wat gaaf EdkingEnzo! Volgens mij zie ik jou en je prachtige paard binnenkort tijdens een fotomeeting! :D

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 14:23

PlienR schreef:
Wauw! Wat gaaf EdkingEnzo! Volgens mij zie ik jou en je prachtige paard binnenkort tijdens een fotomeeting! :D

Oh wat leuk!! Kom je ook met je knappe tinker? Die heb ik niet voorbij zien komen geloof ik.. Of kom je als fotograaf?

PlienR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 18:33

EdkingEnzo schreef:
PlienR schreef:

Oh wat leuk!! Kom je ook met je knappe tinker? Die heb ik niet voorbij zien komen geloof ik.. Of kom je als fotograaf?

Ik kom als fotograaf :)

Ilona

Re: Van KWPN'er naar Tinker..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 00:06

Wat is Dotje gaaf!! <3

Zus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 07:18

Wat een prachtige tinker heb je

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 07:31

Wat heeft Dotje een prachtige kleur <3

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 07:36

Super gaaf dier!, veel plezier met haar

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 07:39

Wat een mooie lange manen:) en mooi paardje :)

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 07:59

Wat een stoere. Ook ik was de dressuur zat en ben overgestapt naar de chil modus met een tinker. Miet zegen dat het in het begin wel afkicken was omdat mijn vriend nog wel volop in de sport bezig is. Begint nu na 3 jaar eindelijk goed te wennen. Blijft hij zo mooi grijs of word ie wit?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 08:02

Ik vind dat je een heel stoer beest hebt nu. Snap prima dat je er super trots op bent.

Maar snap nooit zo goed waarom recreatief rijden met een kwpner niet kan? Kan natuurlijk dat jij toevallig een hele hete sensibele had. Maar mijn warmbloeden moeten toch ook gewoon echt geloven aan al mijn recreatieve/maffe fratsen.

anoukxox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 08:09

wat een prachtige tinker! ik hou zelf ook meer van recreatief rijden!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 08:12

Wauw je hebt het ook direct maar goed gedaan. :D Wat een prachtdier!

Begrijp je gevoel trouwens volledig. Lekker genieten en niks moeten is zo fijn!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 08:17

pol013 schreef:
Ik vind dat je een heel stoer beest hebt nu. Snap prima dat je er super trots op bent.

Maar snap nooit zo goed waarom recreatief rijden met een kwpner niet kan? Kan natuurlijk dat jij toevallig een hele hete sensibele had. Maar mijn warmbloeden moeten toch ook gewoon echt geloven aan al mijn recreatieve/maffe fratsen.

Ik vroeg me idd hetzelfde af. Mijn kwpn'er kan leuk dressuren, maar wordt ook gelukkig van springen, grondwerk en voornamelijk van buitenrijden. Ik ben juist heel trots als ik met mijn knappe dressuurpaard anderen tegen kom op buitenrit ;)
Ook de hete, sensibele paarden zullen die afwisseling toch leuk vinden? Als eigenaar misschien minder leuk om met een sensibel paard buiten te rijden keer op keer.
Never the less, ben ook wel benieuwd naar de gedachte erachter.

Wel een hele toffe tinker ts! Fijn dat voor jou deze switch goed is geweest!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 08:27

Ik begrijp juist wel dat je dan een ander, geschikter type paard kiest. Hetzelfde als dat je geen Tinker aanschaft wanneer je de springsport in wil.

En ja er zullen genoeg KWPNers zijn die het prima doen als recreatiepaard maar ik denk dat de TS haar paard na 7 jaar goed genoeg kent om daar een beslissing over te nemen. Genoeg paarden die wel daadwerkelijk aan het werk gezet moeten worden en waarmee je niet zomaar naar buiten kan na een week niksen. ;)

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 09:01

Wauw wat een knapperd! En wat een herkenbaar verhaal haha, ik heb een klein jaar geleden precies dezelfde switch gemaakt, raakte ook mijn plezier in het rijden langzaam kwijt. Ik kwam toen echter een knap friesje tegen :=

Een lastige keuze maar zo te zien heb je er heel veel plezier aan over gehouden! ;)
Laatst bijgewerkt door iEmmaaa op 23-12-15 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 09:04

Ben niet zo gek op Tinkers, maar dit is wel een plaatje. Bijzondere kleur.
Wie O Wie was ook een mooie zeg, je hebt wel smaak hihi! :j