Het jaar 2015 met mijn fantastische pony (van L naar Z)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sannedeedee1

Het jaar 2015 met mijn fantastische pony (van L naar Z)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 23:28

Hallo Bokkers /3

Er is alweer bijna een jaar om.
2015 is niet het makkelijkste jaar voor mij (en voor de pony's) geweest, maar we hebben ook een hoop mooie momenten mogen delen, zo zijn we bijvoorbeeld van het L2 naar de punten voor het Z gegaan (ondanks dat we een half jaar niet gestart zijn) en heb ik ondanks een ongeluk een hoop successen mogen behalen.

In januari zaten Oniro (v heitraks marvin, 6 jaar) in een behoorlijke dip, hij was niet voorwaarts en ging behoorlijk in de staak. We hebben hem toen na laten kijken maar er was niks mis met de pony, hij had op een of andere manier geen motivatie meer om aan het werk te gaan en zo zijn we vooral buitenritten gaan rijden om de spirit weer terug te vinden.
We hebben er toen toch als nog voor gekozen om de kampioenschappen te rijden, en ondanks onze sleur werd hij toch 3e met 66,77 %
Afbeelding

In februari ben ik niet gestart met Oniro maar richtte we ons even wat meer op zijn 4 jarige halfzusje genaamd: Julia.
Afbeelding

In Maart ging Oniro heel goed, en vonden we dat het tijd was voor ons M1 debuut (waarbij we 2 eerste prijzen mee sleepten met 195 en 200 punten)
een hele mooie selfie te paard op Oniro *-:)
Afbeelding

In april reed ik de talentenselectie met Oniro en werden we geselecteerd waardoor we belofte trainingen mochten rijden bij Christianne Goes.
ook besloten we om onze andere pony te verkopen omdat de tijd er niet voor was, en met rijden was het zo'n draak dat een bijrijder geen oplossing was. nu vervolgt ze haar carrière als fokmerrie en het gaat super goed met haar !
Foto die gemaakt is tijdens de talenten selectie (ik pakte net mijn teugels op)
Afbeelding

In mei reden we onze eerste selecties, en kwam ik ergens terecht waar ik de jonge springpaarden dressuurmatig mocht rijden.
Mijn favoriet <3
Afbeelding

Eind mei is er een ongeluk gebeurd waarbij mijn been een soort van verlamd is geraakt, en mijn meniscus is gescheurd... Dat betekende heel lang niet paardrijden, en heel lang een beetje niksen...
in 1 woord, VERSCHRIKKELIJK!!
Zo hebben we er dus een lange periode bij gelegen (even een link, want een fijn beeld is anders)
http://i63.tinypic.com/nphpp5.jpg
En ondanks dat ik nog niet eens kon lopen of staan, was ik zo eigenwijs dat ik (ondanks dat de pony ook al die tijd niet getraind had) toch de kampioenschappen wou rijden... Achteraf levens gevaarlijk natuurlijk!
De eerste proef ging echt helemaal mis, ik had geen gevoel ik had mijn pony niet onder controle en eigenlijk wou ik de tweede proef niet meer starten maar iets zei mij dat ik het toch moest doen.
Ik vond de rust in mezelf en de pony terug en we sloten de proef af met 206 punten! Alles bij elkaar opgeteld zijn wij reserve kampioen geworden en dat betekende dat we door mochten naar de hippiade!
Afbeelding

In juli merkte ik eigenlijk dat ik doordat ik had gereden mijn been weer een beetje kon bewegen, en dat mijn knie minder dik en minder pijnlijk werd.
Zo had ik samen met het ziekenhuis besloten om toch om de dag een kwartiertje te trainen (buiten de fysio en de begeleiding van het ziekenhuis die ik al kreeg) en zo langzamerhand kreeg ik het gevoel en uiteindelijk ook mijn kracht terug, ik kon lopen zonder krukken (wel met een enorme brace) maar wat een fijn gevoel was dat!
Afbeelding

In augustus was het zo ver... De hippiade.
Wat vond hij (en stiekem ik ook)het spannend, hij was al een tijd niet meer op concour geweest of intensief getraind, waardoor hij behoorlijk wat spanning had tijdens het losrijden, maar ook in de proef.
Vanwege alle spanning hebben we heel erg op save gereden en hebben we de hippiade afgesloten met een 7e prijs met 65,22 %
Afbeelding

In september maakte wij ons M2 debuut, we kwamen tijdens de proef echt in een enorme stortbui terecht waardoor de pony zijn kont naar de regen toe wou keren en een beetje onrustig werd. Ondanks dat hadden we toch nog 2 dikke winst punten en een 2e en een 4e prijs.
Ook reden we die dag mee aan het bestgaande rijpony (Welsh dag) de pony was alleen echt behoorlijk op, we waren allebei nog helemaal doorweekt en tijdens de competitie was hij volledig achter mijn been en een beetje narrig aan het doen. Toch hebben zijn goede gangen ons toch nog een beetje gered en werden we 5e van de 32 pony's die meededen met 76 punten (terwijl hij en ik ons veel beter hadden kunnen laten zien)
Afbeelding

In oktober hebben we het weer wat rustiger aangedaan, geen wedstrijden gereden maar gewoon rustig door getraind.
We merkten wel dat de pony met de week vooruit ging en dat hij veel sterker achter werd, en dat hij steeds meer vermogen kreeg.
Ook hebben we op les meerdere aanboden gehad dat ze de pony zouden willen kopen met intentie om Internationaal te starten, en zelfs kregen we van iemand te horen dat ze het een pony vind die misschien over een paar jaar wel mee kan lopen op EK's (SAY WHUT?!!) :wow: :wow:
Afbeelding

In november was het wel weer tijd om te starten, en zo vlogen de punten binnen! hij liep scores van boven de 200 punten in het M2! Wat een geweldig gevoel geeft die pony toch! Waar die eerst altijd zo lui en traag was, is het nou 1 energie bom geworden waarbij je niks hoeft te doen en alle oefeningen vanzelf gaan!
Afbeelding

En nu in december zijn we rustig aan het trainen voor het Z, we rijden in januari de regiokampioenschappen nog in het M2 en de plannen zijn om daarna rustig te beginnen in het Z1.
Ook zijn we na de talenten trainingen nooit meer weggegaan bij Christianne, en dat is de beste set die we gemaakt hebben! Het werkt gewoon heel goed tussen ons, en ik merk gewoon dat de pony dankzij haar trainingen ontzettend veel vooruit gaat.
Afbeelding

Voor nu zeg ik, op naar 2016! En ik hoop dat het een heel mooi jaar gaat worden!

Voor jullie ook allemaal fijne feestdagen, en een mooi en gezond 2016 gewenst! {:)

hannelover

Re: Het jaar 2015 met mijn fantastische pony (van L naar Z)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 00:38

Wow super en wat een knap paardje ook <3

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 00:57

Jij bent goed en snel hersteld!!

Op naar een mooi 2016! Knappe pony heb je!!

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 10:31

dank jullie wel!

Ja ik ben heel snel hersteld, en eigenlijk kwam dat echt door dat ik was gaan paardrijden dan beweeg en gebruik je je been iets, maar over belast je hem niet. En de pony kan normaal af en toe een beetje gek doen, maar toen ik met mijn been zat was ie schaapmak, hij is nog nooit zo rustig en braaf geweest.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:25

Zo van de foto's af lijkt het inderdaad een pony met veel uitstraling en goede bewegingen!
Heb je geen filmpje O:) .

Jullie zijn uiteindelijk nog hard gegaan, netjes hoor

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 11:45

Ik heb wel filmpjes, ik krijg ze alleen niet op YouTube dus ik weet niet hoe ik die hier kan plaatsen.
Ik ga even kijken of er een andere manier is ! :)
Hij had bij de divoza cup een 9 voor de stap, 7,5 voor de draf en een 8,5 voor de galop.
Laatst bijgewerkt door sannedeedee1 op 21-12-15 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:48

Knap overzicht en wat een geluk met je herstel! Op naar een top 2015!

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 12:37

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:45

Gave pony heb je, fijn gereden ook! Veel succes in het Z straks :)

19pony19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 14:14

Super gave pony! Veel succes op de Regio kampioenschappen!

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:59

Hele gave pony! :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:03

Ja,,hele gave pony <3

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:21

Waarschijnlijk heeft die verplichte rust van jou en daardoor voor hem, je pony ook goed gedaan.
Gewoon even niets, alleen maar lanterfanteren voor een paar weken is zo slecht nog niet.

Succes nog jullie beiden!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:22

Gave combi zijn jullie! Veel succes in 2016!

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 19:48

Dank jullie wel allemaal voor de leuke reacties!
Ik moet toegeven dat ik hem ook steeds gaver vind worden ! :o

Ik denk inderdaad dat die verplichte rust heel goed heeft gedaan, even lekker niks doen en de hele dag lekker op de wei staan moet ie heerlijk hebben gevonden :D

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:51

Wauw, knappe pony! Jullie zijn samen gegroeid zeg! :)
Ik herinner me je topics nog van toen hij pas zadelmak was!

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:53

Mooie combinatie zijn jullie! Naar van dat ongeluk maar gelukkig ben je goed hersteld :D

xbronte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:49

Wat zijn jullie toch een knappe combi en zijn jullie gigantisch vooruit gegaan, jullie gaan zeker weten weer knallen in 2016! :D

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 21:00

Snollygoster schreef:
Wauw, knappe pony! Jullie zijn samen gegroeid zeg! :)
Ik herinner me je topics nog van toen hij pas zadelmak was!

wat leuk dat je die nog herinnerd! Bizar he, al weer 2 jaar geleden..... Ik dacht toen echt dat het nooit goed zou komen met dat luie monster, maar uiteindelijk is ie behoorlijk knap opgedroogd ! :D

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 21:06

Dankjewel @Selena ik ben ook echt blij dat ik er zo goed (en toch best snel) vanaf gekomen ben, ik zit nu wel nog steeds bij de fysio en bij de orthopeed maar met die begeleiding gaat het heel goed !

zo dat is lang geleden @Bronté! 2016 moet ons jaar worden, laatste pony jaar alweer en dan houd het voor mij op (tenzij we hem nog door gaan starten tussen de paarden) :P

xbronte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:15

Zeker lang geleden! Ja joh, gewoon nog even lekker genieten van je laatste pony jaar, en hoe kan dat nou beter dan met zo'n geweldige pony als Oniro? :D

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 20:05

xbronte schreef:
Zeker lang geleden! Ja joh, gewoon nog even lekker genieten van je laatste pony jaar, en hoe kan dat nou beter dan met zo'n geweldige pony als Oniro? :D

Geen idee! Misschien nog met een leuke pony hengst? We zijn in ieder geval een beetje op zoek (naar een d hengst, als ie niet fijn als hengst is kunnen we hem altijd nog ruinen, of voor een leuk jong paard) :Y)

MyrtheMarit3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 01:22

Wow echt heeel knap! En toch goed dat je naar jezelf geluisterd hebt en een 7e plek op een NK droom ik nog van hoor!!!

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 23:31

MyrtheMarit3 schreef:
Wow echt heeel knap! En toch goed dat je naar jezelf geluisterd hebt en een 7e plek op een NK droom ik nog van hoor!!!

Wat een leuke reactie! dank je wel! :))
Die 7e plek was voor ons ook een beetje onverwacht, er reden er 32 mee, en ik moest als 2e starten (en man wat duurt zo'n dag dan lang als je moet wachten en steeds vol spanning naar het scoren bord zit te kijken ) Ik hoop stiekem heel erg dat we dit jaar weer door mogen naar het NK, gewoon om daar al te rijden geeft een soort van kick :D

xbronte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:01

sannedeedee1 schreef:
xbronte schreef:

Geen idee! Misschien nog met een leuke pony hengst? We zijn in ieder geval een beetje op zoek (naar een d hengst, als ie niet fijn als hengst is kunnen we hem altijd nog ruinen, of voor een leuk jong paard) :Y)

Zou ook heel leuk zijn ja! Met een leuk jong paard kan je dan nog een hele tijd vooruit al is een pony hengst ook wel heel leuk! :j