Kaj de kerstman (7) dikke lol met zijn Svendierknol!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Kaj de kerstman (7) dikke lol met zijn Svendierknol!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 21:45

Yes! Mission completed! Eindelijk gelukt om leuke foto's te maken van pony en kind in kerstoutfit.

Ik was op het oh zo originele idee gekomen om kindlief en nieuw ponybeest in kerstoutfit te hijsen, hier een leuke foto van te maken, en daar dan weer een kerstkaart van te maken. Die dan zo leuk naar de fokker en de weideverhuurder en de oude baas en allerlei mensen dat zich familie en vrienden noemt kon, en oh wat zouden ze trots zijn nu ze zagen hoe leuk Sven het doet als kinderpony en bladiebla :j

Idee had ik weken geleden al, want dan was ik namelijk mooi op tijd en zou het deze keer niet zoals altijd in de soep lopen waardoor ik alsnog geen kaarten meer stuurde, of mijn kaarten ergens in januari nog geleverd kreeg.

Ware het niet dat het de eerste keer dat ik kind en pony in outfit gehesen had, na schooltijd toen het zonnetje nog scheen, tegen de tijd dat ik kind op de pony had en camera in de aanslag, het weer betrok, het begon te regenen, pony niet wilde stil staan, kind het koud had en piepgezichten begon te trekken... Kortom, mission Christmascard not so well completed {:)-:(

Het weekend daarop dan, mooi weer, droog, pony schoon, kan niet missen! Jawel, ik miste namelijk een vrij essentiëel onderdeel, dwz; "Het kind"... Deze was namelijk te logeren bij opa, om de kleinkinderkerstboom op te tuigen (Nee, daar hangen geen kleinkindertjes in, traditie is dat elk jaar de kleinkinderen mogen komen logeren het hele weekend, ze mogen iets nieuws kopen voor in de kerstboom en de kerstboom optuigen {:) )

De week daarop, heerlijk Hollands weer; regen, regen en nog meer regen. Alles nat, ponybeest meer dan smerig, donkere luchten, nat weiland, vies, koud getver enzovoort.
Afgelopen week wel droog, maar andere verplichtingen zoals korfbal, kerstfeest van school etc
Mission Christmascard leek gedoemd ook dit jaar weer te mislukken Y;(

Maar dan... dit weekend, het warmste decemberweekend sinds jaaaaaren...
Het weer, droog ? yes!
Ponybeest, droog en enigzins schoon ? Absoluut!
Kindlief goed humeur, niet koud en vooral ook aanwezig ? Check!

Kortom, vanmorgen met tas vol kerstzooi en vrolijk kerstkind naar weiland getogen om daar mijn missie te laten slagen! En naar mijn idee is dat zeker gelukt.
Punt 1, wat een ontzettend lieve pony heb ik er toch bij. Ik wist dat hij zo zou zijn, maar toch, bevestiging nu zeker gekregen. Al weken niet serieus bereden, of eigenlijk sowieso nog niet weer fatsoenlijk bereden sinds hij bij mij is (afgelopen september, zie vorige topic over Sven voor meer info) , en nu opgetuigd met allemaal zooi, zadel erop, kind erop en hobbelen maar! En t dier maakt t allemaal geen zier uit, zo goed als koek.

"Het kind", wat ik dan nu maar voor het gemak bij zijn naam zal noemen, Kaj (en dus mijn zoon van 7 die voorheen eigenlijk altijd op onze lieve oude sullige shet Tom reed) was ook superlief, en oh zo trots dat hij los op Sven kon rijden! "Ik durf los op Sven, ik kan gewoon zelf op Sven rijden en hij luister naar mij, wauw!!" +:)+

Ze waren zo leuk samen, ik ben meer dan trots op beide <3

Bij deze het resultaat van de kerstfotoshoot. Helaas heb ik de kunst van het fotograferen niet zo goed onder de knie als velen hier, dus het blijven slecht belichtte huis-tuin-en-keukenplaatjes, maar toch ben ik er zelf heel blij mee.

Nouja, hier dus Kerstman Kaj met zijn Svendier, HoHoHoHo Meerrrrrry Christmas!
Afbeelding

Flehmende mafkees
[url]
http://boktimg.nl/img/m/05QxbA.jpg[/url]

Überhaupt is Sven een heerlijke mafkees, zelfs tijdens het rijden eist hij een aai over zijn snoet op
Afbeelding

Mama ik rij zelf op Sven!
Afbeelding

Even proberen door de plas te rijden, had ik al gezegd dat Sven een volslagen idioot is ?
Afbeelding

Ja kind je kan wel duwen en been geven maar ik doe t lekker toch niet _O-
Afbeelding

Kijk mam, zonder handen! (ja en met dit soort capriolen heb ik er dus nog wél even een lijntje aan, hij wordt dan ineens bravours, denkt alles te kunnen maar Sven is nog maar 3, nog niet zo lang beleerd en was 2 maand terug nog hengst, dus als kleine man stoer denkt te kunnen gaan doen gaat het touw er weer aan )
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Paar op stand
Afbeelding

Afbeelding

Hey daar hebben we oude Tommie ook even op bezoek, die normaal gesproken het Rendiertje aka 'bokje' was ;-)
http://boktimg.nl/img/m/ozuaty.jpg

Kleine Kerstman knuffelt zijn Svendierknol
Afbeelding

Na het rijden is het tijd voor kusjes, en Sven is gek op kusjes

Afbeelding

En knuffeltjes
[url]
http://boktimg.nl/img/m/Ks6jdp.jpg[/url]

Nou Svendier, loop je nog mee of hoe zit dat ?
Afbeelding

En het Svendier sukkelt dan idd maar op zn dooie gemakje achter het kleine kerstmannetje aan
Afbeelding

Ik vind ze zo leuk samen! Natuurlijk ben ik bevooroordeeld omdat ik moeke en pony-eigenaresse ben, maar dit is toch wel een droom die uitkomt. (ik ken Sven al vanaf veulentje, tot afgelopen voorjaar voor hem gezorgd en via omweg uiteindelijk gekocht)
Sven is een waardig vervanger voor oude Tommie, net zo mak en lief en laat alles met zich uitspoken

Tsja en nu nog kiezen welke er dan uiteindelijk op de kaart komt.. als jullie voorkeur hebben hoor ik het graag, ik weet het nog niet
Laatst bijgewerkt door SANEX op 20-12-15 22:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:59

Vind zowel je verhaal als de foto's geweldig!
Wat een leuk stel :+:

(Kan alleen de linkjes niet openen)

De kusjesfoto zou ik als kerstkaart kiezen!

Rohol

Re: Kaj de kerstman (7) dikke lol met zijn Svendierknol!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 22:09

Wat een schatjes, daar zou ik tenminste blij van worden als dat op m'n deurmat valt :D

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 22:09

Thanks Shirley!

Linkjes inmiddels aangepast, waar nou die dubbele URL's vandaan komen weet ik niet, want in het voorbeeld is het niet zo en in mijn bericht staan ook echt maar enkele URL's dus ik laat dat maar zo ;-)

xMistyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 23:57

Ik vind zelf de laatste foto waar Kaj nog op Sven zit het leukste, waar Kaj ligt.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 00:23

De close up foto waarop zoon zo lief lacht of de knuffelfoto te paard.

Maar alle foto's zijn leuk en wat een heerlijke pony <3

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 00:33

De kusjes foto is wel heel lief!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 01:36

Mijn stem is voor Kleine Kerstman knuffelt zijn Svendierknol <3

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 01:53

De kusjes foto!

Wat een leuke foto's zeg!!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 18:55

Thanks voor de reacties, de kusjesfoto is idd erg lief maar stoor me aan dat capbandje. Ben er zelf vandaag niet aan toegekomen om nog kaarten van te frutselen, dus er ook nog niet over uit welke het wordt. Mag zo langzamerhand wel eens gaan opschieten :D

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:28

Svendier _O- _O- _O-

Heerlijk topic en wat een leuk stel <3

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 00:03

En in Uitgelicht!
Leuk :):)

lies1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 00:36

Wat lief! <3

Welke is het geworden?

Stefiecapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 00:38

Wat leuk!! Beide in kerstsfeer :)
Mooie fotos!

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 00:57

Echt super super schattig !!
En svendier gewoon geweldig!!
Veel plezier!!

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 14:05

Wat verschrikkelijk lief! Mooie plaatjes
Vind je ook heerlijk schrijven :D
Ben ook wel benieuwd welke het is geworden

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 21:25

Hahahaa, Svendier! Goed bedacht :')
Leuke foto's zou zelf ook niet kunnen kiezen.
Als ik nu volgende week in Buitenpost kom moet ik even kijken of ik m ergens in de wei zie staan, haha

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 21:36

Aah wat leuk en dat Flemen zal die p de kerstkaart zetten ! :D

justmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 21:37

wat een dotjes!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-15 00:00

Jeetje wat leuk, in uitgelicht!

Bedankt voor jullie leuke reacties
De kerstkaartfoto is uiteindelijk een andere geworden dan hier staat, de hond moest er ook nog bij op (uiteraard ook in kerstoutfit) dus het moest allemaal wel een beetje passen. Zal even kijken of ik het eindresultaat morgen plaatsen kan.

TerraHorwse, weet niet waar precies je in Buitenpost komt, ze staan wel een beetje verstopt namelijk aan de rand van Buitenpost. Je moet weten dat ze er staan anders rij je ze al vlot voorbij. Zitten nog wat weilanden en huizen voor en ze hebben zelf 2 flinke stukken weiland waar ook bomen en struiken staan waartussen ze zich verstoppen kunnen. Ze hebben een soort miniprivebosje in hun land :D
Als je ze wil spotten, hij staat met 2 bonte shetten achter het oude kassencomplex tegenover de voetbalvelden ;-)

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 13:10

SANEX schreef:
Jeetje wat leuk, in uitgelicht!

Bedankt voor jullie leuke reacties
De kerstkaartfoto is uiteindelijk een andere geworden dan hier staat, de hond moest er ook nog bij op (uiteraard ook in kerstoutfit) dus het moest allemaal wel een beetje passen. Zal even kijken of ik het eindresultaat morgen plaatsen kan.

TerraHorwse, weet niet waar precies je in Buitenpost komt, ze staan wel een beetje verstopt namelijk aan de rand van Buitenpost. Je moet weten dat ze er staan anders rij je ze al vlot voorbij. Zitten nog wat weilanden en huizen voor en ze hebben zelf 2 flinke stukken weiland waar ook bomen en struiken staan waartussen ze zich verstoppen kunnen. Ze hebben een soort miniprivebosje in hun land :D
Als je ze wil spotten, hij staat met 2 bonte shetten achter het oude kassencomplex tegenover de voetbalvelden ;-)

Hahahaa, ik zal wel eens kijken of ik ze zie staan :P