Het jaar van vreugde en verdriet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DiscoDipp

Het jaar van vreugde en verdriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 21:34

Hooi :D

Na een heleboel topics te hebben gelezen kriebeld het eigenlijk ook wel om ons hele jaar bij elkaar te rapen en te vertellen!

Januari:

Hier hebben we eigenlijk niet veel spectaculairs gedaan, vooral veel gelest, ook heb ik mijn pony weer opgepakt.
Jammer genoeg ga ik meestal alleen en zijn er dus niet veel fotos! Hier reden we nog een tijdje bitloos.

Afbeelding

Februari

Is meerendeels het zelfde gegaan, veel lessen, buitenrittjes maken in de schaarse zo'n en lekker kroelen!

Afbeelding

Maart

In Maart hebben we ons debuut gemaakt in de dressuur, ofja oefendressuur :D Ik wou graag gaan starten maar wou eerst weten of het allemaal goed aan elkaar plakte! Buiten mijn verwachting van alleen tussen de hekjes blijven om werden we 4e met 195 punt! Dat betekend natuurlijk echt gaan starten!

Afbeelding

April

Hier zijn we voor het eerst echt dressuur gaan starten, in april heb ik 1 normale wedstrijd gereden, hier bij alle 2 de proeven in de prijzen. 4e en 5e met 195 en 198 punten!

Helaa geen fotos gemaakt!

Mei
Dan begint het toch echt hard te kriebel , stoute schoenen aan getrokken en me ingeschreven voor 3 van de 5 selecties. Ook hier weer flink in de punten maar net buiten de prijzen! Ook heb ik hier mijn pony opgepakt! Voor een ziek kindje hebben we een kur op de muziek van Frozen gereden! Dit was ook erg leuk! ( en ja ik heb hem er strak bij meneer word wel een vrolijk, daarbij heb ik naar het verkeerde hoofstel gegrepen van de zenuwen met inladen thuis, dus met een pelham ipv s&t gereden)

Afbeelding

Afbeelding

Juni

Nog 2 selecties te gaan! Ook deze gingen boven verwachting! Met mam heb ik op Hippistats gekeken en met grote ogen keek ik mam aan: IK MAG GAAN!
Nooit gedacht met dit paard zo snel te kunnen gaan!

Helaas geen fotos!

Juli

Eerst lekker een weekje niks gedaan, en daarna vol de training in voor de limburgse. En wat was het warm, vooral savonds getraind! Eigenlijk fotla van een maand erna maargoed je moet wat hebben :')

Afbeelding

Afbeelding

Augustus

Ohhh de spannede tijd brak aan! Ik ben zelf al 5 keer met mijn haffie naar de Limburgse gemogen maar dit werd steeds een oneerlijk verlies.. Met een lang gezicht werd je aangekeken. Zo erg dat er op 1 staatje stond: Haflinger horen hier niet thuis. Boos was ik! Heel erg boos! De laatste keer stond ik bij 1 jury 2de en de andere eenerlaatste.. Dus nu met grote hoop op concour en kijken of we nu wel er wat van maken!
Paardje liep SUPER echt mega goed! We werden 14e van de 48! Wat was ik trots op mijn dikzak!

Afbeelding

Afbeelding

Oktober

Helaas begon het gezeik met rijden weer, al zo lang hebben we communicatie problemen en we komen er gewoon niet doorheen, ik heb nog 2 selecties gereden en dit ging redelijk maar de plezier was ver te zoeken. Na deze wedstrijd heb ik besloten definietief te stoppen met Kozbi. Ik had geen plezier meer in het rijden, altijd ruzie en het ging gewoon niet meer. Ook begon ik lichamelijk enorme klachten te krijgen, verschrikkelijke rugpijn..

Afbeelding

September

Deze maand vloog voorbij, zonder te rijden.. Wat een leeg gevoel, alsof je iets verloren bent of vergeten. Ik heb dit duidelijk aangegeven en er is overlegt wat we gaan doen.

Helaas ook geen foto!

December

Ponytje nog eens gereden voor mam maar verder niet veel meer met de paarden gedaan. Met mijn gezondheid is het ook niet al te best, we hebben inmiddels de oorzaak gevonden van de rugklachten, al zullen deze nooit meer helemaal over gaan. Inmiddels is er in het ziekenhuis een afspraak gemaakt en kan ik als het goed is na Januari weer pijn vrij leven en rijden.

Ook hebben we thuis besproken wat te doen met mijn hobby, inmiddels hebben we besloten om Kozbi te verkopen en de zoektocht naar een nieuw, wel passend paard te beginnen!

Ze staat inmiddels dus te koop, als ze weg is ga ik haar toch wel erg missen! Ik hool dat we een leuk baasje kunnen vinden die er wel een klik mee heeft! In ieder geval: Kozbi bedankt voor alles wat je mij geleert hebt en alles wat we samen bereikt hebben, je bent een paard met een gouden hart, maar niet alle verhalen hebben een happy ending en dit kunnen we alleen maar accepteren!

Een zwaar maar toch wel leuk jaar! Al zou ik het nooit meer over doen! :')
We hebben toch wel veel bereikt in een korte tijd! Na 4 wedstijden al de punten voor het L klaar, we mochten naar de limburgse met 3 selecties en ik ben daar okj erg teots op!

Ik wens iedereen een gelukkig en fijn kerstfeest en een mooie jaarswisseling!
Wens iedereen het beste toe en mag alles uitkomen waar je om wenst!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 18:37

Kan hier n slotje op?

Angela

Re: Het jaar van vreugde en verdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:04

Slotje iom TS