Stage van 3 maanden met je paard, wat mee nemen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AmyKabal

Stage van 3 maanden met je paard, wat mee nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 18:36

Hallo bokkers,

Ik ga vanaf 1 februari tot 22 aprill op stage naar de andere kant van nederland! En pony Bloem mag gelukkig mee _/-\o_
We gaan naar een super mooie springstal in drenthe. Helemaal geweldig dit natuurlijk,
Maar wat neem je in godsnaam :+ allemaal mee? Bloem heeft op het moment een lekker wollig vachtje, maar of veel gereden kan worden op mijn stage is natuurlijk nog de vraag.. maar zo ja, dan ga ik scheren!

Dekens, hoofdstel, 2 zadels en poets spullen spreekt voor zich... maar wat nogmeer? En tips voor mij mag natuurlijk ook!

Voor de mensen die geinteresseerd is in mijn stage :j
Ik ga stage lopen bij stoeterij tewis en van kooten springpaarden,
Iemand die al bekent is met het bedrijf? Wil graag je ervaring horen :j :)

http://www.tewis.nl

Bedankt! En brand los

DoubleVv

Re: Stage van 3 maanden met je paard, wat mee nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:42

Ik weet niet wat de afspraken zijn met de stal over het hooi en voer. Krijg je dat van daar dan zou ik voor de eerste week je eigen voer meenemen zodat je kan omschakelen..
Ik wens je heel alvast veel plezier

AmyKabal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 18:46

DoubleVv schreef:
Ik weet niet wat de afspraken zijn met de stal over het hooi en voer. Krijg je dat van daar dan zou ik voor de eerste week je eigen voer meenemen zodat je kan omschakelen..
Ik wens je heel alvast veel plezier

Dat is een goeie! Haha. Thnx! :D

MillyH

Re: Stage van 3 maanden met je paard, wat mee nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:48

Beenbescherming, eventueel reserve spullen?

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:49

Ik neem aan dat je in die 3 maanden nog wel eens thuis komt? Het is niet de andere kant van de wereld.
Dan kun je eventueel dingen meenemen die je nog vergeten bent.

Alles wat je nodig hebt voor het rijden, 1-2 extra dekjes. Dekens, zweetdeken, eventueel longeerlijn/spullen. En je eigen kleding en rijspullen natuurlijk. En ik weet niet wat voor accomodatie je daar voor jezelf hebt, maar een ereader of laptop oid en wat persoonlijke spullen is ook wel fijn.
Verder heb je niet zo heel veel nodig en kan je het anders vast lenen of een keertje ophalen thuis.

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:53

Wauw wat toevallig Amy ik,martje en Jack gaan ook naar die stal ;).

Ik zelf neem voor elk paard denk ik 1 zadel mee dat ligt eraan hoeveel ruimte we voor het tuig hebben. Ook voor elk paard 1 hoofdstel en 1 bitloos hoofdstel die ze allebei past. Deken dat ligt eraan of we ze moeten scheren, en veder neem ik voor elk paard een halstertje mee en een reserve.

AmyKabal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 18:54

Naranga schreef:
Ik neem aan dat je in die 3 maanden nog wel eens thuis komt? Het is niet de andere kant van de wereld.
Dan kun je eventueel dingen meenemen die je nog vergeten bent.

Alles wat je nodig hebt voor het rijden, 1-2 extra dekjes. Dekens, zweetdeken, eventueel longeerlijn/spullen. En je eigen kleding en rijspullen natuurlijk. En ik weet niet wat voor accomodatie je daar voor jezelf hebt, maar een ereader of laptop oid en wat persoonlijke spullen is ook wel fijn.
Verder heb je niet zo heel veel nodig en kan je het anders vast lenen of een keertje ophalen thuis.

Ben niet aan het eind van de wereld nee :) maar het is wel gou 4 uur heen en terug met het openbaar vervoer. Dit kan alleen in het weekend, en is dus niet gratis helaas. Ik zal gerust wel iets vergeten. Maar meer mensen denken beter over dingen dan 1. Zoek een beetje een lijstje bij elkaar :j

AmyKabal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 18:56

teiger150 schreef:

Ik zelf neem voor elk paard denk ik 1 zadel mee dat ligt eraan hoeveel ruimte we voor het tuig hebben. Ook voor elk paard 1 hoofdstel en 1 bitloos hoofdstel die ze allebei past. Deken dat ligt eraan of we ze moeten scheren, en veder neem ik voor elk paard een halstertje mee en een reserve.

Wat toevallig pris :') heb er zin in!
Halstertje heb ik vanmiddag nieuw gekocht :j had er geeneens een! Loop altijd met m'n touw halstertjes hahah. Idd, ligt eraan hoeveel ruimte we hebben! Moeten we volgende week ook maar even vragen :)

Oh, en wat is je profielfoto leuk _/-\o_

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:57

AmyBaltus schreef:
teiger150 schreef:

Halstertje heb ik vanmiddag nieuw gekocht :j had er geeneens een! Loop altijd met m'n touw halstertjes hahah. Idd, ligt eraan hoeveel ruimte we hebben! Moeten we volgende week ook maar even vragen :)

Kan zeker op het lijstje van dingen die we moeten vragen ;)!

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:59

AmyBaltus schreef:
teiger150 schreef:

Kan zeker op het lijstje van dingen die we moeten vragen ;)![/quote]

Ow lees nu pas je reactie over mijn kerst pf hihi dankje ;)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:41

TAO -> PP