pensionstalling shet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

suzysmile

pensionstalling shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 18:32

ik wil graag een shetlander allen ik weet niet wat een goede plek is om er een neer te zetten de meeste pensionstallingen vinden mijn ouders te duur |( kan je bv afspraken maken met maneges dat het voor een shet goedkoper is ? :(:)
i hope so :D

Djeradalover

Re: pensionstalling shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:36

Bij ons op stal is het voor een shetlander (in een paarden/pony box) even duur als voor een paard/pony. Alleen als er 2 in 1 stal kunnen is het goedkoper.

suzysmile

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 18:39

thnx :)

ninji

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:39

je kan ook (weet niet in wat voor omgeving je woont) rondvragen bij boeren/mensen in de buurt met veel lege wei of je daar een weitje mag huren. shetlanders hebben over het algemeen geen stal nodig en het scheelt vaak erg in de kosten :) op sommige pensionstallen is het ook een optie om je pony 24/7 buiten te laten lopen en dan kost het ook minder.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:42

heb je ook al verder gevraagd bij je ouders?

want stalling te duur kan het eerste van vele argumenten zijn..
want hoefsmid, voer, dierenarts, tandarts, spullen..

het komt er allemaal nog extra bij..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:42

Shetlanders kosten nagenoeg evenveel als een groot paard, dus ik kan me goed voorstellen als n pensionstalhouder daar geen korting op geeft.

En stalling is niet het duurste aan een paard houden hé, als je ouders dit al te duur vinden zou ik misschien nog een keer goed nadenken of het wel n goed plan is.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:43

Over het algemeen is het bij een stal alleen verschil in pony en paard. Pony vreet minder schijt ook minder. Maar dan nog ligt de stallingsprijs nog best hoog voor een shetlander vind ik. Wij hebben er twee in pension en die betalen nog iets van 175 euro.

Ik zou anders eens kijken in de buurt bij particulieren die een weide met een pony hebben, gewoon op het land. Weet niet wat je precies zoekt in een stalling en wat de iedeen zijn met de shetlander maar anders is dat natuurlijk een makkelijkere oplossing en goedkoper.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:42

VSW -> YRT

suzysmile

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 12:13

elenaMM77 schreef:
heb je ook al verder gevraagd bij je ouders?

want stalling te duur kan het eerste van vele argumenten zijn..
want hoefsmid, voer, dierenarts, tandarts, spullen..

het komt er allemaal nog extra bij..
ja mijn moeder vind het wel goed en mijn vader twijfelt heel erg :(

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:25

Ik betaal voor mijn box 285,- per maand maar de shetlanders (naja de eigenaren er van :7 ) hoeven maar 75,- per maand te betalen :)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:33

Misschien is t handig een plaats/omgeving te vermelden zodat er mensen reageren waar je wat aan hebt.
Ik kan wel reageren met die van mij kosten niet zoveel maar als ik 100km verder woon heb je er nagenoeg niets aan ;)

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:35

Oeps dat is een goeie van je haha ! Ik sta in Castricum omgeving Alkmaar.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:44

het ligt er daarnaast ook nog aan wat je met deze shet wilt gaan doen..
want rijden zal er niet bij zijn..
dus mennen, kost je een mentuig en wagen + stalling voor de wagen (ook dat kost meestal wat).
lange lijnen werk, dan zul je een bruikbare buitenbak ook aanwezig moeten hebben.

Het westen is een van de duurdere regio's..
als je niets bijzonders met de shet wilt gaan doen.
dan raad ik je aan gewoon eens op de fiets te stappen op het platteland te kijken.. overal waar je dan een paard/pony ziet staan in het land, kun je eventueel aanbellen om te vragen of er de mogelijkheid zou zijn om er een shetlander te plaatsen, of of ze een plekje weten..

laat je alleen geen kale weide aansmeren, zelfs niet met schuilstal.. want ik denk dat je een beetje aan de jonge kant bent om verantwoordelijk te zijn voor weideonderhoud/slepen/mestafvoer/voer aanlevering etc.. Het beste kun je denk ik een plekje vinden waar dat soort dingen voor je geregeld wordt en waar je vragen kunt stellen erover, zodat je dat zelf leert en misschien over een aantal jaar zelf een weide kunt beheren. Juist omdat je eigen profiel zegt dat je nog niet zo heel veel weet over paarden en ponies.