Hinde (Olivi x Obelisk), mijn trots

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yeentll

Hinde (Olivi x Obelisk), mijn trots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 16:22

Hoihoi! Ik kom weer even wat foto's van Hinde spammen. Hinde is inmiddels 3,5 en krulde zich snel op als ze iets spannend vond of als ze wat heet was. We zijn nu al een tijdje bezig om haar neusje er wat meer uit te rijden en dat lukt al aardig. Ze blijft een stuk constanter en actief achter. Uiteraard vind ze het nog heel lastig, maar daar is het een baby voor. Ze heeft de afgelopen 2 weken vrij gehad omdat ik een nieuwe baan heb en me daar even op moest focussen. Gelukkig is dat voor Hinde geen probleem en kan je na een periode van rust weer gewoon wegrijden zoals altijd. Fijn paard <3 Hieronder wat foto's van vandaag!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

P.s. De foto's staan door elkaar..

Narcissa

Re: Hinde (Olivi x Obelisk), mijn trots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 16:25

Toch nog erg achter de loodlijn op sommige foto's. Ik zou haar wat meer ruimte geven

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 16:29

xLes schreef:
Toch nog erg achter de loodlijn op sommige foto's. Ik zou haar wat meer ruimte geven

Meer ruimte kan ik haar niet geven, want dan is m'n verbinding weg..

Afbeelding

We werken stapje voor stapje naar het neusje er goed uit en zakken vanuit haar schoft. Ik ga niet mijn teugels volledig los gooien, ik ben van mening dat je op die manier namelijk niet de juiste verbinding door t lijf krijgt.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 16:31

Jeetje het paard is 3! Wees blij dat ze nog niet perfect loopt! @xles.

Er is zeker een voorruitgang hoor yent! Haar hals is als stuk lager 'ingesteld' en dat neusje komt er vanzelf wel uit als ze ook wat sterker wordt!!
Goed bezig!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 16:45

xxsalinaxx schreef:

Er is zeker een voorruitgang hoor yent! Haar hals is als stuk lager 'ingesteld' en dat neusje komt er vanzelf wel uit als ze ook wat sterker wordt!!
Goed bezig!!

Pfffff, dit dus...

Ik vraag me wel eens af hoe sommige mensen het voor zich zien.
Je laat de teugels los en het paard begrijpt automatisch dat hij de hand op moet zoeken? Zonder dat het paard ooit heeft geleerd dat er een hand is waar hij contact mee moet houden?

TS, het ziet er echt super fijn uit!
Wat je kan proberen wanneer je merkt dat ze wat achter de loodlijn komt, is je pols kantelen zodat je pink/ringvinger een fractie naar voren komen en meteen daarop volgend been geven. Gedoseerd natuurlijk. Het is een klein verschilletje, kijk of je daarin kan aangeven dat de neus naar voren mag. Maar wellicht ken je dit foefje al.

Maar er zitten al een heel aantal erg mooie momenten op! Je kan duidelijk zien dat je paard al een stuk sterker is geworden! Ik hoop nog vele topics te mogen zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 16:54

xLes schreef:

Hij is 3,5! :n Meer ruimte geven en hij moet het zelf maar uitzoeken?

TS, heel fijn paard en ziet er zo al supernetjes uit! :j +:)+

Elienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 17:25

zie er heel fijn uit TS! ik zie ook duidelijk vooruitgang tov de vorige topics.
Ik heb zelf Ga zo ook een paard dat graag diep kruipt en zeker wanneer ik vanachter wat meer activiteit vraag. Ik zou zeggen, blijf gewoon lekker rijden en genieten van dit dier! toppie!

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:35

Heb vaker je topics voorbij zien komen en jullie zijn echt een leuke combinatie! Lekker zo door gaan!

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:41

Ik blijf jullie een sympathieke combinatie vinden :)

Het valt me bij deze reeks wel op dat jij iets naar rechts lijkt te hangen (compenseren) in je lijf. Je linkerschouder komt naar voren en omhoog en de rechter gaat naar achteren en omlaag. Ik weet niet of je dat zelf ook voelt, maar dat viel me op bij een groot deel van deze fotoreeks.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:41

Daar is knappe Hinde weer!

Zie zeker vooruitgang. Lekker zo doorgaan.

Ook superfjn dat je er na 2 weken vrij zo mee kunt wegrijden +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:48

KimE schreef:
Ik blijf jullie een sympathieke combinatie vinden :)

Het valt me bij deze reeks wel op dat jij iets naar rechts lijkt te hangen (compenseren) in je lijf. Je linkerschouder komt naar voren en omhoog en de rechter gaat naar achteren en omlaag. Ik weet niet of je dat zelf ook voelt, maar dat viel me op bij een groot deel van deze fotoreeks.

Scherp gezien, ik zie het nu ook. Je hangt idd wat af met je rechterschouder ts.

Ik vind haar al veel fijner lopen dan het vorige topic. Het komt vast wel goed met jullie!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:51

Janine1990 schreef:
xxsalinaxx schreef:

Goed bezig!!

Pfffff, dit dus...

Ik vraag me wel eens af hoe sommige mensen het voor zich zien.
Je laat de teugels los en het paard begrijpt automatisch dat hij de hand op moet zoeken? Zonder dat het paard ooit heeft geleerd dat er een hand is waar hij contact mee moet houden?

TS, het ziet er echt super fijn uit!
Wat je kan proberen wanneer je merkt dat ze wat achter de loodlijn komt, is je pols kantelen zodat je pink/ringvinger een fractie naar voren komen en meteen daarop volgend been geven. Gedoseerd natuurlijk. Het is een klein verschilletje, kijk of je daarin kan aangeven dat de neus naar voren mag. Maar wellicht ken je dit foefje al.

Maar er zitten al een heel aantal erg mooie momenten op! Je kan duidelijk zien dat je paard al een stuk sterker is geworden! Ik hoop nog vele topics te mogen zien!

Amen, als je paarden enkel en alleen maar met neus eruit rijdt kom je er ook niet hoor, een beetje gymnastiseren is nooit een paard slechter van geworden, van te star in een houding lopen wel...

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 19:58

dat van m'n schouders klopt inderdaad! Ik heb een slechte heup waardoor ik soms wat scheef zit of ga compenseren in m'n schouder. Scherp opgemerkt! Haha, moet er zelf ook wel rekening mee houden dat ik gewoon recht blijf zitten.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:00

Wauw, wat een vooruitgang zeg! Ze gaat duidelijk meer opwaarts lopen. Echt een heel fijn plaatje!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:05

Ziet er mooi uit! Om het neusje er wat meer uit te rijden zou je er voor kunnen kiezen je schouders wat meer af te laten hangen, waardoor je wat makkelijker kunt ontspannen in je armen. Dan zit je misschien íetsje meer voorover, maar dat mag bij zo'n jong paard.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:11

Zoooohe <3 <3

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:14

Ik zie echt vooruitgang. En wat een mooie combinatie met een super leuk paardje zo te zien.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:15

Ziet er goed uit, stoer paard! Lijkt heeeeel erg op mijn eigen Olivi. Hoe is ie qua karakter :) ?

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 21:13

Bedankt voor de tip Kendra. Alleen mijn instructrice hamert me er juist op dat ik recht bovenop m'n paard zit en juist vanuit mijn ellebogen met haar mond mee veer. Dus wanneer zij lengte vraagt, vul ik haar wat aan met mijn been en beweeg ik m'n onderarm naar voren vanuit m'n elleboog, zodat ik een soort veertje heb.

@ Gruis, het is het meest fijne paard waar ik mee heb mogen werken. Ontzettend leergierig dat ik zelf soms de rem er even op moet trappen. In de omgang is ze heel aanhankelijk, maar wel een echte merrie en zal laten merken als ze het ergens niet mee eens is. Maar onder het zadel is ze op 2 pinken te rijden en denkt lekker voorwaarts, heerlijk paard <3

Voor de geïnteresseerden, ik heb eventueel ook een filmpje van vandaag!

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:25

Ziet er goed uit.
Wat een leuk paard .
Ik ben heel benieuwd naar je filmpje

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:33

Ziet er goed uit!domme vraag,waarom rij je met sporen?

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 21:54

@Geerke, is absoluut geen domme vraag! Ik rijd haar in de buitenbaan vaak met een spoortje omdat ze het daar nog erg spannend vindt en dan gaat ze aan m'n been plakken. Nu kan ik haar dan net even een klein porretje geven om weer op eigen benen te lopen.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:57

Knap dier, ga je nog ver mee geraken!

neusje eruit rijden is zeker must, maar hiervoor moet ze inderdaad eerst sterk genoeg zijn.

Sporen vind ik om die reden wel goed zoals je zegt..maar heb in elk topic zowel binnen als buitenbaan sporen gezien.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 22:10

@laulau, kan kloppen. In de afgelopen topics had ik geplaatst tijdens de VWF Prinsenstad en een oefenwedstrijdje. Beide op ander terrein en dus met dezelfde reden als wanneer ik in de buitenbaan rijd. Verder denk ik dat ik er heel bewust mee omga en haar niet onnodig prik. Ze is heel fijn aan m'n been en dat wil ik zo houden, dus ik ben heel voorzichtig met mijn spoorgebruik! Haha

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 22:12

De tip van Kendra lijkt mij voor nu in de africhting nog wel het proberen waard :j

Verder lijkt het mij dat TS ervaren genoeg is om haar been netjes stil te houden en waarom zou je dan niet met een spoortje kunnen rijden bij een jong paard. Ik ben juist van mening dat je ze dan mooi scherp aan je been kan houden :j