Cheyenne en ik, doorheen 2015.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

neleehx

Cheyenne en ik, doorheen 2015.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 14:05

Hallo allemaal :D
Ook ik ga een jaaroverzichtje maken. Hier zijn meerdere redenen voor: zowel omdat ik ze vandaag exact twee jaar geleden heb gekocht *\o/* en omdat ik eind 2014 zei dat 2015 ONS JAAR ging worden, en dat is het wel degelijk geweest!

Even een kort overzichtje:
| Cheyenne van Tereyken | Merrie | geboren op 25/05/2008 | is nu 7 jaar | 1.65m groot |

Oké, dus. 'Ons jaar' begon eigenlijk niet zo geweldig. Van januari tot maart heb ik een winterstop moeten houden helaas door omstandigheden. Ook heerste Rhino heel kort bij de stal waar ze toen stond.

In januari had het echt geweldig gesneeuwd: FOTOTIIIJJJJJJJDDDD! Zo verliefd op deze foto's <3
Afbeelding

Afbeelding

Het enige wat we konden doen, waren nieuwe halstertjes passen :+
Afbeelding

April
Eind maart hebben we besloten naar een andere stalling te verhuizen: de manege! Op deze manege heb ik alles geleerd. In april was ik dagenlang op de manege, om Cheyenne uit te laten, uit die kleine stal. Vrijheidsdressuur ging goed! Ze deed haar uiterste best en halverwege april begonnen kinderen al te roepen 'KIJK! Het CIRCUSPAARD!!!' :}

Door het ruiven heeft ze in april enorm veel appeltjes gekregen, dit jaar stukken meer als vorig jaar. Ze leek net een appaloosa of beschimmeld ofzo :} deze foto is nog van vrij op het begin :+)
Afbeelding

Helaas was de manege niks voor ons. Cheyenne was Cheyenne niet meer, rijden ging vreselijk en er waren dagen dat ik niet in de piste kon vanwege rijlessen op de manege. Daarom besloten we al snel weer te verhuizen.

Mei
Vanaf mei is 'ons jaar' effectief begonnen. Nieuwe stalling waar alles goed ging, nieuwe start.
http://i68.tinypic.com/23jsd8j.jpg

In mei heb ik ook mijn eerste wedstrijd gereden met haar :D we waren exact een weekje aan het oefenen na een break van november 2014 tot april 2015 :} (in april 2x gereden, maar je kon het niet rijden noemen, eerder constant protesteren...) en toch: derde van de negen!! Supertrots natuurlijk :D
Afbeelding

In mei was mevrouw ook jarig Y)(^) Helaas was ze niet zo blij met haar kroon ;(
Afbeelding

Juni
In juni, ondanks mijn eindexamens, heeft Cheyenne veel nieuwe dingen geleerd op het vlak van vrijheidsdressuur :D Het knielen en het compliment waren eindelijk officieel. Ook het steigeren (waar ik altijd over zei dat ik het nooit zou aanleren :} ) kende ze al snel :D
Afbeelding

Afbeelding

Juli
Maand van verandering. Cheyenne wilde zich niet laten insprayen voor vliegen, laat staan zich laten afspoelen. Wassen was al helemaal niks. -O- In juli heb ik drie dagen lang geoefend op afspoelen en drie dagen lang op insprayen. Na een weekje kon ik haar WASSEN (:o) en insprayen, zonder problemen *\o/*

In juli heb ik ook mijn bruine merrie ingeruild voor een zebra :}
Afbeelding

Augustus
Nog een grote verandering: begin augustus besloot ik om voor goed naar bitloos om te schakelen. Begin augustus ben ik een weekje naar de Two Lazy Seven Ranch geweest, samen met Cheyenne. Hier heb ik geleerd dat bitloos even goed gaat, en bij momenten zelfs beter.
Afbeelding

Afbeelding

Ook heb ik in augustus haar de 'schoolhalt' geleerd :D Wel met behulp van een bal :+
Oke nee ze kan het niet, maar shhhhhh :+
Afbeelding

September
September was de cadeautjesmaand :D Ik werd 18 en kreeg van mijn ouders een barebackpad:
Afbeelding

En van Cassandra, een goede vriendin die jaarlijks komt logeren een leren halsterrrr :D
Afbeelding

Oktober
Eind oktober waren de herfstkleuren op stal echt prachtig, en daar hebben we gebruik van gemaakt :)
Afbeelding

November & december
Helaas heb ik weinig foto's van november en december. Ik heb de laatste maanden gewoon genoten, gereden en op de grond met haar gewerkt :)

Dit was dus zo een beetje mijn jaar. Ik ben enorm blij met de manier waarop we verandert zijn. Als ik bekijk waar ik in januari stond, en waar ik nu sta, dan ben ik toch wel trots. Bitloos en aan de teugel, zonder het getrek en gesleur. Ze is stukken braver, laat zich insprayen en wassen... <3 Hopelijk wordt 2016 ook zo een topjaar!
Laatst bijgewerkt door neleehx op 20-12-15 14:32, in het totaal 4 keer bewerkt

Maaikevdk

Re: Cheyenne en ik, doorheen 2015.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 14:09

Jullie zijn een leuke combinatie en je gaat vriendelijk met haar om! Heel veel plezier in 2016 +:)+

neleehx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 14:19

Dankjewel Maaikevdk! :D

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 14:28

Super leuk overzicht! Zo gaaf om te lezen wat je uiteindelijk in 1 jaar tijd hebt meegemaakt en hoe je samen met Cheyene gegroeid bent natuurlijk.
En jeeej, ook een foto van mij er in :D Hopelijk kan ik volgend jaar betere foto's maken op ons jaarlijkse logeer-uitje :Y)

neleehx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 14:31

Dankjewellll :D En ja, het weer zat niet echt mee die dagen he :(

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 14:39

ITP ---> EJL-ITP