Iets meer dan een jaar met mijn Ierse meisje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maximexfleur

Iets meer dan een jaar met mijn Ierse meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 12:58

Hoi allemaal, vorig jaar in september ben ik begonnen met het bijrijden van Katie. Een 12-jarige Ierse Hunter. Toen ik haar voor het eerst zag vond ik het helemaal niks en wilde ik haar absoluut niet bijrijden. Uiteindelijk heb ik het toch gedaan en een kans gegeven en wauw, wat ben ik blij dat ik deze kans heb gepakt! <3 Ze is behoorlijk veranderd, ik ben zo trots op haar!

September 2014
Ik begin even helemaal bij het begin. Ik ging proefrijden maar stiekem vond ik haar niet zo heel leuk. :o Mijn instructeur spoorde me aan en toen ben ik begonnen. We hebben aan het begin vooral veel tijd samen door gebracht en conditie opgebouwd, aangezien ze die niet had. Ook was ze nog erg onbespierd. Ze was een beetje saai en vond het allemaal wel goed maar ze was ook heel erg lief.
Afbeelding

Oktober 2014
Rustig zijn we gaan opbouwen en steeds vaker zat ik er op, ook begonnen we gelijk al met lessen om het opbouwen wel op een goede manier te doen. Ik kwam er achter dat ze een hele lieve merrie is die graag voor je wil werken en echt haar best voor je doet. Heel veel dingen begreep ze alleen nog niet echt. Langzaam kwam het wel. Af en toe kwamen de stukjes nageeflijkheid er al. Ik begon haar steeds leuker te vinden! Ik heb van deze maand geen foto's.

November 2014
Het rijden ging steeds een beetje beter en we werden steeds een beetje meer een 'team'. Elke week hadden we les en buiten dat longeerde, wandelde, poetste we en zo groeiden we steeds meer naar elkaar toe. Ze zag er steeds een beetje beter uit en ik vond haar steeds leuker.
TanjaxBas hier op bokt kreeg deze maand ook een bijrijdpaard; Taifoen. En zo werd ons eerste buitenritje een feit! Zo lekker, een paard waarmee je alles kan en mag :D
Zo reden we rond na 2 maanden. Helaas had de eigenaresse alleen maar een springzadel, die niet zo lekker zit.
Afbeelding

December 2014
Deze maand volgde velen buitenritjes met Tanja en Taifoen. Tussen de dressuurlessen door hebben we af en toe ook springlessen gevolgd. Springen kan ze erg goed, dat vindt Katie ook echt heel erg leuk. Lekker afwisselend aan het werk, nog steeds was de conditie niet top maar het werd al veel beter!
Afbeelding

Januari 2015
In januari hebben we niet veel meer gedaan dan wat we eigenlijk steeds al deden. Lessen, lol maken en lekker bezig zijn met elkaar. Van het saaie paard was niet veel meer over. Ze kreeg veel meer karakter en werd naarmate ze een betere conditie kreeg ook steeds drukker en stouter. Ik had van tevoren nooit gedacht dat ik het zou zeggen maar af en toe is het echt een draak, lekker doen waar ze zelf zin in heeft }:) Aan het begin had je iedereen er zo mee weg kunnen laten rijden maar die tijd was wel een beetje voorbij.
Toch was ze met mij meestal erg braaf en konden we nog steeds naar buiten wanneer we wilden, ik ben zelfs met haar en Tanja en Taifoen naar mijn huis gereden :)
Afbeelding

Februari 2015
Het was koud maar we gingen vrolijk door met trainen, ook gingen we gewoon nog lekker naar buiten. Verder is er deze maand niks speciaals gebeurd. Na de training mocht ze vaak even onder het solarium met slobber. Mevrouwtje had daar geen enkele problemen mee natuurlijk. Verwend is ze gelukkig helemaal niet. :Y)

Maart 2015
Het weer werd weer beter, weer lekker in de buitenbak rijden en vaker springen! Ze werd steeds een beetje heter en vrolijker. Ze mocht weer naar de wei, dat vond ze echt heerlijk. Samen met Tanja en Taifoen hadden we vaak springles, heel gezellig :) Ook zijn we in deze maand zijn we met Tanja en Taifoen lekker vaak naar het bos geweest om vervolgens onderweg soms te stoppen voor een ijsje bij de geiten boerderij. Dat vond mevrouw wel heel erg gezellig met al de aandacht die ze kreeg van de kleine kindjes. Een echte kindervriend is het! Ze stond dan zo tevreden, te genieten van de aandacht en vaak ook eten van de kinderen, en vaak at ze nog mee van mijn ijsje ook, ze lust echt alles :j
Afbeelding

April 2015
Alle aandacht die ik haar gaf, deed haar erg goed. Ze werd steeds socialer en knuffeliger. Poetsen vind ze echt heerlijk dus dat deden we vaak. We waren hier al echte vriendinnetjes geworden, van tevoren had ik dat nooit verwacht... <3
Afbeelding

Mei 2015
Tanja organiseerde een fotomeeting en natuurlijk moesten wij daar aan meedoen! In het Amsterdamse bos dus lekker dichtbij. Wat deed ze het goed, ze reageert zo goed op geluidjes. Een geboren fotomodel :D
Afbeelding
[ITP] Fotomeeting met Katie in het Amsterdamse bos hier het topic daarvan voor meer foto's.

Juni 2015
In juni was het heerlijk weer dus lekker vaak naar het bos gegaan. Met Katie kan echt alles, zo fijn. Door het water gaan vind ze echt heerlijk en het liefst dan nog een beetje extra stampen zodat we allebei lekker nat zijn *\o/* Ook crossen door het bos vindt ze echt heerlijk, dat is echt haar favoriete bezigheid. Ze kan dan ook heel hard!
Afbeelding

Juli 2015
Zomervakantie, oftewel lekker veel naar stal! *\o/* Het rijden ging best lekker, ze pakte de dressuur echt heel erg goed op. Daarnaast kon ze soms ook echt heel stout zijn. Als de dingen te moeilijk voor haar werden, zoals achterwaarts, en ik zette door dan moest ze even laten merken dat ze het er niet mee eens was. Als ze het dan eenmaal gedaan had, ging het daarna steeds goed. Die arrogante kop van haar soms is echt geweldig :+ Het is me er eentje, toch ging het rijden heel erg fijn en deed ze dit niet vaak. Soms had ze zo haar momentjes en ze gaat zeker niet uit de weg voor een goede discussie }:0
Afbeelding
Maar zo kon het ook :)
Afbeelding

Augustus 2015
Het rijden ging zo goed dat ik er over nadacht om een startpas met haar aan te vragen, uiteindelijk heb ik dat ook gedaan. Het trainen ging echt goed. Ze deed zo haar best, mijn knappe meisje. :+: Naast rijden bracht ik ook veel tijd door bij haar in de wei. Het was toch zomervakantie dus tijd genoeg.
Afbeelding

September 2015
In september reden we onze eerste officiële wedstrijd en haalde we gelijk een winspunt! Het was nog steeds mooi weer dus de buitenritjes werden nog vaak gemaakt!
Afbeelding

Oktober 2015
Helaas werd ze in oktober kreupel, eerst hebben we het een week aangekeken met stappen en koelen. Na een week was het nog steeds niet goed. Gelukkig bleek het niks ernstigs te zijn en hebben we uiteindelijk maar 3 weken gestapt. Taifoen van Tanja is ook een hele tijd niet goed geweest, dus konden we samen aan de wandel. Ondanks dat Katie al een tijdje niks deed en ze wel graag wilde, bleef ze gelukkig braaf met stappen.
Afbeelding

November 2015
Langzaam wordt het weer kouder en krijgt Katie weer haar dikkere vachtje. Katie vindt het koude weer helemaal niet erg, een echte Ier. :D Ze sloofde zich af en toe eens goed uit in de paddock.
Afbeelding

December 2015
Nadat ze kreupel is geweest hebben we weer even moeite gehad met het rijden maar nu gaat ze weer zo ontzettend fijn! Het is veel beter geworden dan ervoor. We zijn gestart en ondanks dat ik niet heel fijn gereden heb, toch 183 en 186!
Afbeelding

Mede dankzij mijn top instructeur, bij wie we trouw elke week gelest hebben, zijn we allebei zo vooruit gegaan en hebben we veel van elkaar geleerd. We zijn heel erg naar elkaar toe gegroeid en ik zou echt niet meer zonder haar kunnen nu. Ik ben erg trots op wat we tot nu toe hebben bereikt in dit jaar en ik kijk uit naar ons volgende jaar! Hopelijk kunnen we dan optimaal van elkaar genieten en nog verder komen, dat zal vast wel gaan lukken. :D

TrIjNiE__

Re: Iets meer dan een jaar met mijn Ierse meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 13:21

Wat een leuk paardje zeg, ik had nog nooit gehoord van dat ras :D Op naar het volgende jaar, jullie zijn een mooie combi! :)

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:26

Leuk dier :j Op naar een goed 2016!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:06

Mickey z'n Ierse mattie! Jullie zijn leuk Max, gaat super goed! :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:16

Wat leuk dat je zo voorruit met haar bent gegaan! Wie is je instructeur? (ik sta op dezelfde stal)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:22

leuke combi zijn jullie !!
Nog veel plezier samen.

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 23:42

Bedankt voor de leuke berichtjes :)

Geryon schreef:
Wat leuk dat je zo voorruit met haar bent gegaan! Wie is je instructeur? (ik sta op dezelfde stal)

Wat leuk dat je op dezelfde stal staat! Ik heb les van Pieter. Waar staat jouw paardje? :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 00:03

Sinds kort haha :D hij staat in de pony uitloop stallen. Vosse pony met opvallend scheve bles mocht je me eens voorbij zien lopen :D

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 08:37

Lieve Katie <3

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 08:55

Erg gaaf overzichtje!

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 12:02

Geryon schreef:
Sinds kort haha :D hij staat in de pony uitloop stallen. Vosse pony met opvallend scheve bles mocht je me eens voorbij zien lopen :D

Ik denk dat ik je wel eens heb zien lopen! Vind jouw pony zo schattig :D

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:46

Je mag zeker wel zeggen dat ze voor uit is gegaan, van een hoopje is ze veranderd naar een paard.
Op nog vele bosritjes met onze vossenbende (die met de go pro gefilmd worden nu natuurlijk :D) en een top 2016 met je knappe meisje!!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:48

Wat een mooie kleur vos is dat! Veel plezier nog met haar :)

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 22:39

Bedankt allemaal! :D

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 08:20

braaf paard hoor!!

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:24

Die is zeker opgeknapt! Mooie kleur krijgt ze als ze geschoren is. Veel succes in de toekomst!

virginieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:31

Wat een leuk duo vormen jullie, een mooi verschil tussen de eerste en laatste foto! wat zijn jullie goed bezig geweest!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:21

UItgelicht wat leuk! Herkende haar meteen haha! Foto van de meeting. Leuk overzicht en jullie zijn een mooie combi geworden! En Ierse paarden...<3 them haha. Afgelopen zomer trektocht gedaan in Ierland...EN eerste instantie dacht ik ook...wat moet ik met dit paard...zag er totaal niet snel uit...Maar wat zijn dat een gave beesten zeg! Eind van de week had ik hem liefst meegenomen in mijn koffer :D

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:25

Leuk overzicht en leuk paard!

Zo zie je maar weer dat je niet altijd op je eerste oordeel af moet gaan :)

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:40

TrIjNiE__ schreef:
Wat een leuk paardje zeg, ik had nog nooit gehoord van dat ras :D Op naar het volgende jaar, jullie zijn een mooie combi! :)

Dat kan kloppen, het is ook geen ras, het is een type :) .

kimiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:55

gaaf dier zeg! ik herken mijn eigen ook wel een beetje terug in jou verhaal :) ik heb ook een ierse hunter (ruin) sinds februari dit jaar,alleen is die december 2014 pas uit ierland gekomen.

http://oi64.tinypic.com/spc0go.jpg

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 00:36

Dank jullie wel voor de leuke reacties!!

kimiwan schreef:
gaaf dier zeg! ik herken mijn eigen ook wel een beetje terug in jou verhaal :) ik heb ook een ierse hunter (ruin) sinds februari dit jaar,alleen is die december 2014 pas uit ierland gekomen.

http://oi64.tinypic.com/spc0go.jpg

Ook een erg leuk dier!