-> Dit was Paula toen ze 1 maand bij ons was.Het werd al snel zomer en kleine Paula begon er steeds beter uit te zien. Ook het poetsen en meelopen ging steeds beter. In de herfst heb ik een camera gekocht en konden foto's van de pony's natuurlijk niet ontbreken.

In de winter nog steeds veel gewerkt aan het vertrouwen en de basis aangeleerd.
Via fb en google kwam ik op de fb pagina en website van Eva Roemaat, Jesse Drent en Mark Stuiver terecht. Op de foto's was de band die zij hadden met hun paarden zo goed te zien, ik wilde dat natuurlijk ook. Toen ben ik begonnen met vrijheidsdressuur, door mijn enthousiasme niet begonnen bij het begin, dus ging het aanleren niet zo makkelijk(ik weinig ervaring en de pony's ook). Ik ben er weer mee gestopt en heb ze veel gepoetst en veel met ze gewandeld, ook af en toe een sprongetje met Eef kon niet ontbreken. Paula vond springen toch echt te eng.
-> Eerste kunstjeEen paar maanden later ben ik weer begonnen met vrijheidsdressuur(dit keer wel bij het begin) en Paula is nu al weer haar 3 kunstje aan het leren
. Het vertrouwen tussen mij en Paula is ook zo gegroeid, ze is een enorme knuffelkont geworden en ze houdt ook heel erg veel van kusjes. Ze heeft zelfs een paar keer bij mij liggen slapen
.
Nu zijn we steeds nieuwe kunstjes aan het leren en we hebben vooral heel veel plezier. Zelfs zonder halstertouw mee rennen in het weiland en ook springen vindt ze helemaal geweldig. Ze is nog steeds soms een beetje eigenwijs(maar dat zijn de meeste shetlanders) en soms ook wel een beetje stout, een enorme vreetzak, en mijn kleine grote teddybeer. Ook is ze zo veel mooier geworden dan toen ik haar voor het eerst zag. Ik hoop nog zo veel met haar te kunnen bereiken en nog heel veel plezier met haar te hebben.
Nog een paar foto's van Paula(van eerst naar nu):