Transformatie van kleine Paula

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

quintenvo

Transformatie van kleine Paula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-15 23:14

Het is over een paar maanden alweer 2 jaar geleden dat mijn lieve verzorgpony weg moest door hevige hoefbevangenheid waar zij erg veel last van had. De dag dat zij weg ging, kwam ook kleine Paula in mijn leven: een kleine shetlander van toen 3 jaar oud, lelijke schuurplekken in haar vacht, ontstoken oogjes, te lange hoeven en afdrukken van het kleine halstertje die ze om had, maar toch was ik meteen verliefd op haar! We hebben haar rustig laten wennen aan de nieuwe plek en aan de andere shetlander(Eefje). Twee dagen later kwam ik terug om de 2 shetlanders te verzorgen. Het enigste wat kleine Paula kon was meelopen( en ondertussen soms ineens stoppen). Het eerste wat ik deed was zorgen dat ze mij beter vertrouwde, maar door haar nieuwsgierigheid ging dit al best snel en kon ik beginnen met haar te poetsen. Toen ik haar vast zette en een borstel ging pakken raakte ze in paniek en viel bijna. Na een paar keer oefenen wist ze dat er niks engs aan was en kon ik dan toch echt beginnen met borstelen. Het ging best goed, alleen stil staan was toch wel heel moeilijk.
Afbeelding -> Dit was Paula toen ze 1 maand bij ons was.

Het werd al snel zomer en kleine Paula begon er steeds beter uit te zien. Ook het poetsen en meelopen ging steeds beter. In de herfst heb ik een camera gekocht en konden foto's van de pony's natuurlijk niet ontbreken.

Afbeelding

In de winter nog steeds veel gewerkt aan het vertrouwen en de basis aangeleerd.

Via fb en google kwam ik op de fb pagina en website van Eva Roemaat, Jesse Drent en Mark Stuiver terecht. Op de foto's was de band die zij hadden met hun paarden zo goed te zien, ik wilde dat natuurlijk ook. Toen ben ik begonnen met vrijheidsdressuur, door mijn enthousiasme niet begonnen bij het begin, dus ging het aanleren niet zo makkelijk(ik weinig ervaring en de pony's ook). Ik ben er weer mee gestopt en heb ze veel gepoetst en veel met ze gewandeld, ook af en toe een sprongetje met Eef kon niet ontbreken. Paula vond springen toch echt te eng.

Afbeelding -> Eerste kunstje

Een paar maanden later ben ik weer begonnen met vrijheidsdressuur(dit keer wel bij het begin) en Paula is nu al weer haar 3 kunstje aan het leren :). Het vertrouwen tussen mij en Paula is ook zo gegroeid, ze is een enorme knuffelkont geworden en ze houdt ook heel erg veel van kusjes. Ze heeft zelfs een paar keer bij mij liggen slapen :).

Afbeelding

Nu zijn we steeds nieuwe kunstjes aan het leren en we hebben vooral heel veel plezier. Zelfs zonder halstertouw mee rennen in het weiland en ook springen vindt ze helemaal geweldig. Ze is nog steeds soms een beetje eigenwijs(maar dat zijn de meeste shetlanders) en soms ook wel een beetje stout, een enorme vreetzak, en mijn kleine grote teddybeer. Ook is ze zo veel mooier geworden dan toen ik haar voor het eerst zag. Ik hoop nog zo veel met haar te kunnen bereiken en nog heel veel plezier met haar te hebben.

Nog een paar foto's van Paula(van eerst naar nu):
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 23:25

wauw wat een leukerd en mooi geworden.

Hannanas

Re: Transformatie van kleine Paula

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 23:28

Kleine dikke Paula :D
Volgend jaar vast een collage dat Paula nog beter in haar vel zit!
Ze heeft een lief snoetje, heel veel plezier met haar!