[VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 19:01

Eelmo schreef:
Woohoo! Braaf paard :)
Hoe is het met haar hanentred/krampbeen? Merk je al verbetering?


Jaa, heel Braaf!

Nou, tijdens werken wel, wanneer ze goed door haar lijf loopt, over haar rug en achterhand goed onderbrengt zie je het bijna niet :)

Je hoort het wel, ze stamp met dat been harder :') en als je goed kijkt zie je ook wel verschil.


Maar als ze in haar eigen beweging vrij beweegt gaat hij echt alle kanten op, dus dressuurmatig gaat het zeker goed komen! *\o/*



Vorige week met rijden, vond ze het ook heeeeel. Spannend, zette steeds maar kleine pasjes, was heel. Onzeker.. Ik had toen ook echt het gevoel alsof ik op een kameel zat, dat been ging overal heen :')

Vandaag, vond ze het al een stuk minder spannend en liep ze lekker stevig door, ze zat gelijk heerlijk en dat been ging niet meer alle kanten op :)

CarinaR

Berichten: 11953
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 19:30

Straks flink kilometers maken in t bos bij jullie achter.
Wordt ze sterker in dr achterhand en zal t okk wel beteren

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 19:43

CarinaR schreef:
Straks flink kilometers maken in t bos bij jullie achter.
Wordt ze sterker in dr achterhand en zal t okk wel beteren


Ja dat gaat helemaal goed komen zo na de zomer! :D

marisje94

Berichten: 40
Geregistreerd: 17-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 16:16

Wat een leukerd! ik ben benieuwd!

Toperoit
Berichten: 200
Geregistreerd: 21-12-15
Woonplaats: Rotterdam

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 20:04

Ah super dat het zo goed gaat! :D

Eelmo

Berichten: 2931
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:53

Nadiine__x schreef:
Eelmo schreef:
Woohoo! Braaf paard :)
Hoe is het met haar hanentred/krampbeen? Merk je al verbetering?


Jaa, heel Braaf!

Nou, tijdens werken wel, wanneer ze goed door haar lijf loopt, over haar rug en achterhand goed onderbrengt zie je het bijna niet :)

Je hoort het wel, ze stamp met dat been harder :') en als je goed kijkt zie je ook wel verschil.


Maar als ze in haar eigen beweging vrij beweegt gaat hij echt alle kanten op, dus dressuurmatig gaat het zeker goed komen! *\o/*



Vorige week met rijden, vond ze het ook heeeeel. Spannend, zette steeds maar kleine pasjes, was heel. Onzeker.. Ik had toen ook echt het gevoel alsof ik op een kameel zat, dat been ging overal heen :')

Vandaag, vond ze het al een stuk minder spannend en liep ze lekker stevig door, ze zat gelijk heerlijk en dat been ging niet meer alle kanten op :)


Klinkt bekend hoor! Mijn verzorgpaard heeft ook een krampbeen. Zij is ook best wel een dieseltje met rijden, heeft lang nodig om warm te worden. Maar als ze eenmaal warm en los is, merk je van die achterbenen niet zo veel. Los in de paddock of net van stal daarentegen.... :o
Fijn dat er al verbetering inzit!

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:48

Hm, krampbeen, hoe herken je zoiets? Kan je dat zien of voel je dat ana je paard oid?

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 20:01

AlwaysH schreef:
Hm, krampbeen, hoe herken je zoiets? Kan je dat zien of voel je dat ana je paard oid?


Een paard met een kramp been, trekt met dat been, alsof hij "kramp" heeft. Sommige doen het alleen soms, bijvoorbeeld met uitkrabben of trailer laden, andere doen het okk met lopen.

Maar pluis heeft een hanetred, zij zwaait haar been uit, en trekt hem hoger op en zet hem harder neer. ;)

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:02

Met uitkrabben? Dus het been intrekken en daarna niet willen uitstrekken?

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 20:03

Afbeelding

Lekker met pluis wezen wandelen vandaag! En op de terugweg mocht ze nog even als handpaard mee wandelen met stalgenootje, dat vind ze echt geweldig! Ook stukje draf gedaan, topper! <3

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:04

Wat goed dat ze dat zo braaf doet!

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 20:05

AlwaysH schreef:
Met uitkrabben? Dus het been intrekken en daarna niet willen uitstrekken?


Nee, hem vaak trekken ze hem trillend op, wat je zelf ook doet als je kramp hebt.
En als dat over is, geven ze hem gewoon braaf

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:07

Als ik kramp heb strek ik mijn been en duw ik ergens tegen aan; weg kramp :+
(Tot het in je heup komt op je paard en je teen idee hebt hoe het weg moet...)

Dacht al even dat Raymond en krampbeen had, maar dat valt wel mee zo te horen.

Dunkeedoo

Berichten: 311
Geregistreerd: 15-12-15

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:20

Mijn jonge ruin heeft ook een hanetred nae en ongeluk ontwikkeld, wat bij hem heel goed gewerkt heeft is acupunctuur. Daarmee is het een stuk minder geworden .

Maar wat een super leuk paard heb je daar!! Veel succes met haar in de toekomst

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 20:25

Dunkeedoo schreef:
Mijn jonge ruin heeft ook een hanetred nae en ongeluk ontwikkeld, wat bij hem heel goed gewerkt heeft is acupunctuur. Daarmee is het een stuk minder geworden .

Maar wat een super leuk paard heb je daar!! Veel succes met haar in de toekomst


Oke! En is dat gelijk na het ongeluk gedaan of pas een paar jaar later?


Dankjewel :)

Dunkeedoo

Berichten: 311
Geregistreerd: 15-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:34

Het ongeluk is vorig jaar gebeurd, al is niet bekend wat er gebeurd is. Sinds een half jaar heb ik hem nu en hij is eerst bij de osteopaat geweest wat wel wat heeft geholpen maar niet veel. 3weken geleden heeft hij zijn 2e acupunctuur behandeling gehad. Die man is ook kraker en heeft ook 1 wervel wat terug getikt. Toen ik hem net had was het heel goed te zien in stap en in draf, nu zie je het in vrije beweging en aan de longe er niks meer van (alleen in stap als hij niet actief door stapt). Onder het zadel nog wel, maar ik heb goede hoop dat dit met goede training nog wat wegtrekt (niet helemaal natuurlijk maar hooo wel zo goed dat hij de sport in ka)

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 11:06

Dunkeedoo schreef:
Het ongeluk is vorig jaar gebeurd, al is niet bekend wat er gebeurd is. Sinds een half jaar heb ik hem nu en hij is eerst bij de osteopaat geweest wat wel wat heeft geholpen maar niet veel. 3weken geleden heeft hij zijn 2e acupunctuur behandeling gehad. Die man is ook kraker en heeft ook 1 wervel wat terug getikt. Toen ik hem net had was het heel goed te zien in stap en in draf, nu zie je het in vrije beweging en aan de longe er niks meer van (alleen in stap als hij niet actief door stapt). Onder het zadel nog wel, maar ik heb goede hoop dat dit met goede training nog wat wegtrekt (niet helemaal natuurlijk maar hooo wel zo goed dat hij de sport in ka)


Ah oke bedankt voor je uitleg :)
Pluis heeft het net andersom met training minder tot niet en los wel.
Denk dat ik even afwacht wat de verdere training doet voor haar :)

fleur_yen

Berichten: 1524
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:31

Ik volg je ook van onder een steen :) Maar paard had toen ik haar als 4-jarige kocht enkel de klinische bemerking van een lichte hanetred, maar wel gewoon klinisch en rx goedgekeurd voor de sport. Inmiddels ruim 5 jaar later is het niet meer zichtbaar, hooguit wanneer ze erg moe is of wat stijf (lees, de dag na een endurance rit kan het soms te zien zijn als ze 's ochtends net uit haar stal komt). Ohz is er nooit iets van te zien geweest, maar door de tijd heen is ze met meer spierkracht er prima overheen gekomen. 'Grappig' was dat ze 3 jaar geleden een stalongeluk heeft gehad, vast is komen te liggen met haar been (andere been), en in die tijd van revalidatie en boxrust daarna was die weer veel meer zichtbaar, logisch ook, want qua spier zat er weinig meer op. Kramperig met hoeven uitkrabben etc is ze overigens nooit geweest.

Maar afgezien daarvan, wat heb je een leuk paard en wat schrijf je leuk, ik blijf stilletjes volgen :j

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 14:02

fleur_yen schreef:
Ik volg je ook van onder een steen :) Maar paard had toen ik haar als 4-jarige kocht enkel de klinische bemerking van een lichte hanetred, maar wel gewoon klinisch en rx goedgekeurd voor de sport. Inmiddels ruim 5 jaar later is het niet meer zichtbaar, hooguit wanneer ze erg moe is of wat stijf (lees, de dag na een endurance rit kan het soms te zien zijn als ze 's ochtends net uit haar stal komt). Ohz is er nooit iets van te zien geweest, maar door de tijd heen is ze met meer spierkracht er prima overheen gekomen. 'Grappig' was dat ze 3 jaar geleden een stalongeluk heeft gehad, vast is komen te liggen met haar been (andere been), en in die tijd van revalidatie en boxrust daarna was die weer veel meer zichtbaar, logisch ook, want qua spier zat er weinig meer op. Kramperig met hoeven uitkrabben etc is ze overigens nooit geweest.

Maar afgezien daarvan, wat heb je een leuk paard en wat schrijf je leuk, ik blijf stilletjes volgen :j


Leuk om te lezen! Ik ga er inderdaad vanuit dat het bij pluis ook zo zal lopen :)

En bedankt voot het compliment :o

Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 14:33

Aahh wat doet ze het goed!

Eelmo

Berichten: 2931
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 16:49

Nadiine__x schreef:
AlwaysH schreef:
Met uitkrabben? Dus het been intrekken en daarna niet willen uitstrekken?


Nee, hem vaak trekken ze hem trillend op, wat je zelf ook doet als je kramp hebt.
En als dat over is, geven ze hem gewoon braaf


Dit idd :j
Je kan een paard helaas niet vertellen dat ie zijn tenen naar zijn neus moet doen haha.

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 21:33

Volgens mij, heeft een kramperig paard geen echte kramp zoals wij die ervaren maar zit het meer tussen de oren, net zoals de hanetred is het een soort van gewoonte geworden.

Daarom zie je ook vaak dat ze het tijdens training niet meer doen, omdat ze dan gecontroleerd hun lichaam gebruiken..

En wanneer ze weer al dromend rond huppelen gaat dat been weer alle kanten op ;)

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 09:13

Nu zie ik echt een glitch been uit een spel doe alle kanten op slaat :+

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 09:52

Haha, ik heb wel een filmpje van de wandeling van laatst waar je het hedl goed kunt zien. Maar ik weet niet hoe ik dat hierop moet zetten..

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 07:22

Afbeelding

Afbeelding
Pluis spam! <3


Afbeelding
Awh,en 1 van mijn toppers samen! <3


Oh oh.. Ik moet er straks weer op, hopelijk is ze weer net zo braaf ala vorige x :')