[VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 18:04

jenneke1029 schreef:
erg leuk paard! en met een shire naar het z is een uitdaging maar heel goed mogelijk! spreek uit ervaring :D Heb zelf een shire merrie en die mag binnenkort m2 lopen, m1 afgesloten met twee keer eerste prijs en twee keer tweede prijs.
Als je je paard rij technisch goed voorelkaar hebt is alles mogelijk volgens mij. Wel zal niet elk paard er kunnen komen maar dat geld net zo goed voor een warmbloed.
Belangrijkste is dat je met plezier weg gaat en in je achterhoofd houd dat niet elke jury er kapot van zal zijn en je laag gepunt word.
Weet zeker als ze heel blijft dat we de z gaan halen.
Succes! ik heb hetzelfde doel!


Wat leuk om te lezen! Ik weet dat er meer shires dressuur matig. Gereden worden en enkele ook gestart, maar je hoort en ziet het veel te weinig!

Inderdaad of het voor ons als. Combinatie weggelegd is weet ik niet, maar kwa karakter is ze vurig genoeg en ze gangen heeft ze volgens mij ook wel mee zitten. Dus ik ben benieuwd hoever we komen :)

Succes in je m2 debut! Je bent er al bijna ;)

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 22:18

En dan is het nieuwsjaardag..
Ben je bij je schoonouders wezen logeren met vriendlief en de katten en opweg naar huis ga je nog even snel langs paardlief om haar een schone stal te bezorgen..

Maar dan schijnt dat zonnetje zo lekker dat het toch begint te jeuken! Vooruit, nog maar even snel longeren dan terwijl vriendlief in de auto wacht met de poezen..

Even snel, gaat normaal niet op bij Pluis, maar ze was heerlijk rustig vandaag, ik durfde het wel aan! Dus hoofdstel in, (bitje indoen gaat steeds een beetje beter) longeersingel om, (voor het idee, want bijzet doen we nog niet aan) en gaan met die banaan!

En wat deed ze het weer goed! En wat was ze weer braaf! Er kwamen nog stal genootjes kijken en ook die prezen pluis de hemel in, wat wat luisterde ze goed en wat liep ze braaf haar rondje!

Onwijs trots op haar, dit is maar weer een punt wat we samen berijkt hebben, longeren op stemhulp stap, draf, galop, maar ook komen als ik roep en op stem naar buiten lopen!

Ik kan niet wachten om met haar echt te kunnen gaan werken, want met haar is het echt samenwerken <3


Het enne moment roep ik dat ze naar de slacht gaat omdat ze zo gruwelijk dwars en puberaar is en zet ik haar een maand opzij en het andere moment heb ik een teder, lief en kneedbaar balletje in mijn handen en kunnen we samen de wereld aan #Babypaard <3

Maaikevdk
Berichten: 1585
Geregistreerd: 27-11-13
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 11:14

Wat ontzettend fijn is dat he, als je zo'n fantastisch meewerkend paard hebt, maar toch met een karakter :+ Heerlijk <3

AlaskaTorrie
Berichten: 304
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 11:50

Zo herkenbaar, dit karakter! Mijn jonkie van 3,5 lees ik er zo in terug. Succes met Pluis, ik volg!

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 11:58

Wat een leuk topic en paard! Ik ga jullie ook volgen!

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 12:10

Leuk, ik heb vaker topics van jullie langs zien komen en moet dan altijd even kijken.
Ik denk dat je met ieder werkwillig correct gebouwd paard heel ver kan komen in de dressuur hoor, mits je het geduld en de kennis hebt. Ga zeker volgen, hardstikke leuk!

Hier ook een puberende koudbloed (4,5 jarige tinker vanner hengst), het is zo leuk die karakters te zien ontwikkelen! Ik weet zeker dat hij wel dresuurtalent heeft, maar of ík dat ook heb... misschien komen we elkaar ooit tegen in de ring :P

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 17:53

Wat leuk dat het toch ook wel kenmerkend is voor die ukkie's! niet zo gek ook natuurlijk het is best veel om te verwerken en het is naar mijn idee nooit kwaad bedoeld meer hun grens aangeven..

Pluis heeft nu ook weer een maand vrij (tenminste als de osteopaat het daarmee eens is volgend weekend)

Wat leuk een jonge tinker! Ik heb zelf al best wat jonge tinkers in handen gehad, omdat onze stal (waar ik pension sta) deze veel gefokt heeft en momenteel ook weer 2 jonkies heeft lopen.. persoonlijk vind ik de tinker nog wat dwarser als de shire. Houden wat langer hun koppigheid vol en hebben soms ook wel vieze trucjes. Vind het wel een super leuk ras, ik houd daar wel van, Via de tinker ben ik ook op een shire uitgekomen :)

Ja wie weet, Ik moet het ook maar waar gaan maken hoor heb 0.0 wedstrijd ervaring :+

Danique_X

Berichten: 327
Geregistreerd: 17-11-13

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:02

Ik volg ook!

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:07

Wauw, wat een leukerd is dat! (zou ik misschien niet zeggen als ik ernaast stond haha, ben 1,60m :+ )
Maar heeft een leuke uistraling :j ik wens je heel veel succes! Vind het juist leuk, is weer eens wat anders

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 18:08

jorretje schreef:
Leuk, ik heb vaker topics van jullie langs zien komen en moet dan altijd even kijken.
Ik denk dat je met ieder werkwillig correct gebouwd paard heel ver kan komen in de dressuur hoor, mits je het geduld en de kennis hebt. Ga zeker volgen, hardstikke leuk!

Hier ook een puberende koudbloed (4,5 jarige tinker vanner hengst), het is zo leuk die karakters te zien ontwikkelen! Ik weet zeker dat hij wel dresuurtalent heeft, maar of ík dat ook heb... misschien komen we elkaar ooit tegen in de ring :P


en wat is gijs knap!! <3

Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:11

Wat een leuke shire! Is ze een sabino?
Ik volg, ben benieuwd wanneer jullie het Z zullen halen!
Mijn moeder zegt altijd; je kunt ieder paard naar het Z rijden :+

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:11

Ik volg zeker! Wat een ontzettend gaaf en mooi paard zeg! <3

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 18:14

isabel_94 schreef:
Wat een leuke shire! Is ze een sabino?
Ik volg, ben benieuwd wanneer jullie het Z zullen halen!
Mijn moeder zegt altijd; je kunt ieder paard naar het Z rijden :+


Ja dat klopt, ze is Sabino, en Roan ;)

Nou, dat ben ik helemaal met jou moeder eens! maar dat ligt wel aan de ruiter :j

leuk dat jullie volgen :o

Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:44

Nadiine__x schreef:
isabel_94 schreef:
Wat een leuke shire! Is ze een sabino?
Ik volg, ben benieuwd wanneer jullie het Z zullen halen!
Mijn moeder zegt altijd; je kunt ieder paard naar het Z rijden :+


Ja dat klopt, ze is Sabino, en Roan ;)

Nou, dat ben ik helemaal met jou moeder eens! maar dat ligt wel aan de ruiter :j

leuk dat jullie volgen :o


Aah leuk! Ons paard is ook een sabino, met idd ook roaning door de sabino *\o/*

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 20:45

isabel_94 schreef:
Aah leuk! Ons paard is ook een sabino, met idd ook roaning door de sabino *\o/*


Ik zag haar al in je profiel, wat een leuk paard hebben jullie!

Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:07

Nadiine__x schreef:
isabel_94 schreef:
Aah leuk! Ons paard is ook een sabino, met idd ook roaning door de sabino *\o/*


Ik zag haar al in je profiel, wat een leuk paard hebben jullie!


Dankje! We zijn ook helemaal weg van haar. Ze heeft ook een super karakter :D

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:03

Nadiine__x schreef:
jorretje schreef:
Leuk, ik heb vaker topics van jullie langs zien komen en moet dan altijd even kijken.
Ik denk dat je met ieder werkwillig correct gebouwd paard heel ver kan komen in de dressuur hoor, mits je het geduld en de kennis hebt. Ga zeker volgen, hardstikke leuk!

Hier ook een puberende koudbloed (4,5 jarige tinker vanner hengst), het is zo leuk die karakters te zien ontwikkelen! Ik weet zeker dat hij wel dresuurtalent heeft, maar of ík dat ook heb... misschien komen we elkaar ooit tegen in de ring :P


en wat is gijs knap!! <3


thanks, ben ook heel blij met hem *D

Spelt

Berichten: 867
Geregistreerd: 09-06-10

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:13

Super leuk! Ik volg

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:22

Wat een leuk paard! Heel veel succes met je doel, ik ga jullie ook volgen!

Starwien

Berichten: 1240
Geregistreerd: 22-03-13
Woonplaats: Deventer

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:38

Super leuk paard ja! Ik volg ook :D
Ben benieuwd of jullie je doel halen!!

Jolijn8

Berichten: 448
Geregistreerd: 03-04-13

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:50

Erg leuk! Ik volg ook :)

Deliana1993

Berichten: 938
Geregistreerd: 14-06-13
Woonplaats: Duitsland

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:57

Ik volg ook, en wat een prachtig mooi dier zeg!

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 17:25

Wat leuk dat we al zoveel volgers hebben, dat had ik echt niet verwacht! En wat een lieve reacties! <3

Ik zal mijn best doen regelmatig wat over haar/ons te posten.. Aankomend jaar word het voornamelijk longeren en grondwerk, maar het begint bij dr basis, hihi :))

Zondag heb ik de skippybal weer tevoorschijn tehaalt, ik wil pluis graag leren apporteren :j
Ze vind die bal echt geweldig, zodra ze hem in beeld heeft blijft ze echt daarop focussen tot ze mag..

Ze heeft hem dit keer 2x echt vast gebeten dus het begin is er! Daarna mocht ze nog even met de bal spelen en hebben we samen even luidruchtig een potje voetbal gespeeld inc. Bokkensprongen, stijgertjes en enkele sprintjes achter de bal aan <3

Maaikevdk
Berichten: 1585
Geregistreerd: 27-11-13
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:00

Heerlijk! En juist goed dat je begint met op de grond werken en de basis er op zetten, zal ze later veel aan hebben :j

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 19:35

Maaikevdk schreef:
Heerlijk! En juist goed dat je begint met op de grond werken en de basis er op zetten, zal ze later veel aan hebben :j


Absoluut, en zij niet alleen, maar ik ook! :)
Want op deze manier zal haar balans en bespiering al veel beter ontwikkeld zijn als met een helemaal groen paard en kunnen we redelijk snel de ontspanning opzoeken en lekker gaan rijden :)