Na bijna een halfjaar revalidatie weer op Josje gezeten!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Na bijna een halfjaar revalidatie weer op Josje gezeten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 21:27

Door een ongeluk met een paard (niet de mijne!) brak ik mijn nek, rug en bekken. Ik heb er ondertussen een heel revalidatieproces op zitten van vijf maanden. In die periode is mijn paard super verzorgd door mijn pensioneigenaresse en mijn bijrijder. Een meid die ik eigenlijk niet zo goed kende of ken, want ze was maar één keer geweest voor een kennismaking. Ze had dus nog maar één keer op mijn paard gezeten toen haha, maar ze mocht blijven van me. Ik vond haar leuk, mijn paard vond haar leuk, zo simpel was het. Alleen had ze nog veel te leren.

Gelukkig heb ik een geweldige pensioneigenaresse! Ze is zo lief geweest om haar te begeleiden en les te geven. Allemaal voor niets. Ze verzorgd mijn paard alsof het de hare is. Longeert haar, wisselt de dekens, borstel erover etc en helpt en begeleid - of let goed op - mijn bijrijder als ze er is om te rijden of te longeren. En dat allemaal voor niets. Of nou, niets bovenop de reguliere pensionprijs die ik betaal natuurlijk haha, waar voeren, binnen en buiten zetten al in zat. Ze komen lekker veel buiten in paddocks nu. Maar ik vind het echt super. Dat ze mijn paard zo verzorgd en ook nog eens gratis mijn bijrijder begeleid. Daar heb ik veel geluk mee gehad.

In die maanden heb ik dus geen zorgen gehad over mijn paard. Ik heb haar volledig toevertrouwd aan hen. Dat was niet moeilijk, want ik wist/weet dat het goed zit.

Wat wel moeilijk was en nog steeds is; is dat ik mijn paard toch wel mis. Ik woonde in Groningen, op kamers, en mijn paard stond in een dorp dichtbij. Nu revalideer ik en woon ik bij mijn vader in Assen en is het wel 45/50 minuten met de auto om bij mijn paard te komen. Dat klinkt niet veel, maar voor iemand die in het begin al moeite had met 2 minuten op een stoel zitten en dat langzaam moest opbouwen, was het wel te veel. Ik heb mijn paard dan ook niet veel gezien. Toen ik eindelijk wel zo lang kon zitten heb ik haar meteen opgezocht. Heerlijk was dat.

Afbeelding

Josje zag het niet zo zitten dat baasje terug was :') "Ehh, wat doet dat mens in een rolstoel hier?"
Afbeelding

Afbeelding

Er kwamen wat andere kleinere bezoekjes tussendoor. Helaas heb ik het de laatste weken wel een beetje moeilijk gehad en heb ik mijn paard eigenlijk niet gezien, omdat ik me gewoon niet goed voelde en niet heel veel aan kon.

Maar nu gaat het weer goed! Dus moest ze weer bezocht worden natuurlijk. Ik kan nu prima een uur heen en terug in de auto zitten. Ik kan lekker veel rondwandelen met mijn wandelstok, dus de rolstoel hoefde dit keer niet mee.

Ennnnnn! Ik wilde graag even op haar zitten. Daar keek ik al zolang naar uit, om dat weer te kunnen doen... En het was geweldig. Het voelde goed en vertrouwd. Ben zo blij met mijn brave meiske, die het allemaal wel prima vind.

Eerst even gewoon stil staan en zitten. Even gewoon genieten van het feit dat ik weer in het zadel zit.
Afbeelding

Josje houd niet zo van kusjes <3 <3 "Helluuup" denkt ze. "Haal dat mens van me af!"
Afbeelding

Ze vind het wel weer genoeg geweest :+
Afbeelding

Ik heb eigenlijk alleen maar gestapt, en 10 meter gedraafd, want wilde dat gewoon heel even doen. Maar mijn rug kan dat nog niet goed aan, dus heb het verder bij gewoon lekker rondstappen gelaten. Teugels lekker los en onbezorgd rondsturen met mijn snoeperd.

Afbeelding

Gewoon wat simpele rondjes stappen. Niets vragen. Niets doen. Daar ging het nu niet om :) .
Afbeelding

Mijn vriendin wilde ook nog even wat rondjes stappen (even een zwart vlak erop :o ). Josje dacht er het hare van "Nog één? Baas, wat doe je me aan!"
Afbeelding

Nadien nog even leuke fotootjes met de hond... Maar Josje en Szia zijn niet zulke meewerkers wat foto's betreft -O-

Szia kijkt leuk, Josje kijkt alsof ze gemarteld, mishandeld en verwaarloosd word, allemaal tegelijkertijd. Ze heeft zo'n moeilijk leven ook |( .
Afbeelding

Josje kijkt leuk, ik doe wat raars met mijn arm en gezicht en Szia ziet iets bewegen in de verte :')
Afbeelding

En dus zit daar geen geslaagde foto tussen haha.

Maar het was heel leuk om gewoon even op Josje te kunnen zitten. Ennn het smaakt naar meer :9 . Hopelijk kan ik dat straks ook meer doen. Helaas nog altijd de afstand en ik heb geen rijbewijs... Dus het duurt wel weer even voordat ik weer kan. Maar hopelijk weer snel. Het was een ontzettend leuke middag. Lekker met paardje geknuffeld. Heerlijk.

Tinkertje89

Re: Na bijna een halfjaar revalidatie weer op Josje gezeten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:34

Wat super!!! Wat zal dat fijn geweest zijn! Het zijn ook leuke foto's geworden:)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:38

Oh Wauw!!!!!
Ik heb je topic van begin af aan gevolgd en om dan deze foto's te zien is geweldig!
Wat heb jij een doorzettingsvermogen en wat ontzettend gaaf dat al dat knokken nu beloond is met dit rondje op je eigen paard. Genieten!

femmy91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:42

Wat super goed!!! *\o/* *\o/* Wat zul je er van genoten hebben! Heb je topic gelezen in het begin maar wat is je herstel snel gegaan, nu er al weer op!

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:43

Geweldig leuk om te zien. Hopelijk volgen er nog meer keren!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:26

óh wat geweldig!!! ben zo blij voor je!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:30

Wat een super grote stap en wat straal je.
Echt heerlijk je weer op te zien.

Je zal nu zeker sneller herstellen

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:39

Ik heb je andere topic ook af en toe gevolgd, wat geweldig dat je deze mijlpaal hebt bereikt! Ga zo door! :) En ook heel erg fijn dat je zoveel hulp kreeg met de verzorging van je paard, die extra kopzorgen had je anders niet kunnen gebruiken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:42

Geweldig Eline.
Leuke foto's ook.
Je hond is gaaf, wel een beetje mollig :D

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:46

Wat fijn Eline. Je hebt zo te horen een flinke smakkert gemaakt. Nu kan je eindelijk weer gaan opbouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:47

<3

Vanaf het begin je topic gevolgd en aan het begin zeker niet verwacht dat je met een halfjaartje weer zou rondhobbelen!
Supergoed van je!

_Lou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:48

Wat super!
Ik heb je verhaal gevolgd, nooit gereageerd maar dit moet wel echt een mijlpaal zijn! Iets wat je waarschijnlijk al lang wilde maar niet kon :(
Super gedaan! Al die steun die je krijgt van alle kanten (ook van bokt) _/-\o_

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:52

In je andere topic heb ik ook af en toe mee gelezen, maar wat ontzettend leuk voor je dat je er weer op hebt gezeten! +:)+ Je straalt helemaal op de foto's, leuk om te zien! Hopelijk wordt 2016 voor jou een top jaar en mag je nog vaak van je knappe, brave paard genieten!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 22:58

Dankjewel iedereen. Dit was zeker een mijlpaal. En dat binnen een halfjaar. Dat had ik niet verwacht. Dus ben er ook zo blij mee. Op haar stappen voelde zo goed en fijn. Dat gaan we dus vaker doen :D 2016 word inderdaad hopelijk een topjaar haha.

Anoniem schreef:
Geweldig Eline.
Leuke foto's ook.
Je hond is gaaf, wel een beetje mollig :D

Sssh, geen idee waar je het over hebt. Ze heeft gewoon zware botten :') Nee, klopt, maar baasje heeft maanden in een revalidatie centrum gelegen en mijn vader deed 4/5 X per dag 10 minuten rondjes.. en bij mij liep ze elke dag een paar uur... Ben het weer aan het opbouwen en ze is al maanden op dieet... Maar broer en vader blijven toch stiekem geven 'ach, het is maar 1 dingetje'. Bron van ergernis. Maar goed, ze gaat weer meer beweging krijgen als ik wat meer kan :D

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 23:21

OOOOH WAUW ELINE!!

Ik krijg er gewoon kippenvel van :')

TOPPERRRR :*

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 23:31

Super Eline! *\o/*

En ik dacht dat mijn pony's raar konden kijken _O-

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-15 00:21

Kimberley, dankje voor je reactie en je steun in mijn topic <3

gerlindie schreef:
Super Eline! *\o/*

En ik dacht dat mijn pony's raar konden kijken _O-

Mijn paard is de kampioen rare blikken kijker. Moet eigenlijk een collage maken van al haar gekke blikken foto's. Zijn er honderden _O-

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 00:24

Wauwie!!! *\o/* *\o/* *\o/* Wat ontzettend goed en wat een heerlijk gevoel moet het je geven. Ben blij voor je!

Eef01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 00:29

Wat leuk! *\o/* *\%/* Ik volg je andere tooic al vanaf het begin, maar weer nooit wat ik moet reageren.
Je paard is echt geweldig :') _/-\o_

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-15 01:03

belle_boef schreef:
Wat fijn Eline. Je hebt zo te horen een flinke smakkert gemaakt. Nu kan je eindelijk weer gaan opbouwen.

He, wat leuk! Zie nu pas dat jij het bent haha. Kan helaas nog niet echt veel met haar opbouwen, want ben nog niet zo ver dat ik elke dag wat kan doen of vaak in de week heen. Denk dat eens in de week/twee weken nu al 'zwaar' genoeg zal zijn. Maar het geeft me wel weer een oppepper om er nu weer op te kunnen stappen! Ik moet alleen wel werken aan mijn beenkracht. Rechts kan ik niet echt been geven, omdat het wel deels verlamd is en veel kracht mist. Gelukkig is ze een gevoelig paard en al een beetje kuit is prima. Maar dat word wel moeilijk straks met echt sturen, draven, de beenhulpen voor galop. Maar ach, een zorg voor later. Nu is 10 minuutjes rondhobbelen meer dan voldoende :D

Dankje Eef en Jessix :D

@femmy: Het is zeker snel gegaan. Sneller dan ik ooit verwacht had. Ik dacht echt niet dat ik in december al op het paard zou kunnen stappen.

@Kesje: Zeker fijn. Ik weet niet wat ik anders zou hebben moeten doen. Nu kon ze mooi op haar stal blijven staan met goed verzorging en beweging.

@lou: Die steun heeft me er meerdere keren doorheen gesleept. Dus al die bokkers verdienen ook allemaal een pluim.

@Joaltijd: Ik dacht eerder dat ik nu nog in een rolstoel zou zitten, maar nee. Zeker de laatste twee weken ineens met een sprint vooruit gegaan. Kan ineens zoveel meer en doe dat dan ook. Heerlijk.

@Fishnchips: Ik hoop het ook. Vast wel. Mijn vader wil me ook wel heenbrengen zo af en toe. Vriendinnen ook. Dus dat komt helemaal goed. Helaas voor Josje dus, ze komt maar niet van me af haha.

@noukkie: Zeker genieten. En bedankt voor je reactie. Ik heb wel geknokt, maar veel bokkers, familie en vrienden hebben mee geknokt. Zonder zou ik nu niet zo ver zijn.

En de anderen die ik niet persoonlijk beantwoord; bedankt voor het reageren en de steun. Weet soms gewoon niet wat ik tegen iedereen moet zeggen behalve 100x bedankt :D .

Op_zoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 08:10

*\%/* *\%/* *\%/*
Deze smiley is voor dit soort topics gemaakt ;)

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 08:25

Oh meid wat goed zeg! Ik heb zo'n respect voor jouw doorzettingsvermogen! _/-\o_

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 08:25

Geweldig Eline dat je weer op je paard hebt gezeten +:)+
Dat je rechts minder kracht hebt hoeft met rijden geen probleem te zijn als je straks wat meer kan hoor. Ik heb dat al mijn hele leven en kan daar prima mee rijden, desnoods een zweepje als aanwijs stokje mee :) uiteraard veel oefenen dan als je weer serieus kan rijden, maar ik zou mij er niet te druk om maken. Je hebt zo te zien een heel lief paard dus dat komt wel goed!

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 08:44

Wauw wat een update! Wie had dat gedacht.... Super joh! Ben echt heel blij voor je! *\%/*

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 08:46

Meid, wat vind ik dit leuk!!! En ik moet ook weer zo lachen om die kop van Josje, kampioen bekkentrekker :j
Hè, wat heerlijk om zo dit rotjaar uit te gaan. *\%/*