Wat ik nou heb meegemaakt, ongelofelijk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eline_S_S

Wat ik nou heb meegemaakt, ongelofelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 18:43

Goh, wil dit graag even van me af schrijven. Ik ben echt ontzettend boos!
Sinds een paar weken ben ik, na een aantal jaar, weer terug bij mijn 3 verzorgshetlanders en een Welshje. Een van de pony's kreeg de diagnose van de ziekte van cushing (waardoor ook bevangen), er was een veulen bij gekomen, welke nu 2 jaar oud is, en nog niet eens halster mak, en de eentje is veels te dik en bevangen. Het viel mij op dat de pony's een stuk schuwer waren. Maar inmiddels komen ze weer heerlijk op mij af gerent :D.
Nou kwam ik vandaag bij het land, en joh.. ik kwam er aan fietsen, en zie op eens 2 meisjes achter de pony's aan zitten (met halstertouwen). Wanneer ik vroeg waar ze in godsnaam mee bezig waren, zeiden ze dat ze wel eens meisjes in het land zagen, dus dan deden zij dat ook maar gewoon!! Ik was natuurlijk hardstikke boos, dus stond daar een beetje van hoe haal je het in je hoofd dit dat. Waarop ik om hun namen vroeg, en een van de meisjes begon te huilen. Ik heb enkel hun voornamen gekregen, en ze zijn snel weg gefietst. En ik hoop dat ze nooit meer terugkomen! Hierna gelijk de eigenaar gebelt, welke graag wilt achterhalen welke meisjes dit waren, en er mee om de tafel wilt. Het gaat tenslotte om zieke, groene, bevangen pony's! Ook heeft hij de buurtbewoners op de hoogte hiervan gebracht. Mochten zij deze meisjes ooit terugzien, zouden ze bellen.
Nou vroeg ik mij ook af of ik hier op bokt een oproep mocht plaatsen, over wie deze meisjes denkt te kennen? Ik heb enkel 2 voornamen en een mogelijke woonplaats/omgeving.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 18:45

Dat moet je niet doen. Denk aan de privacy van die kinderen.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 18:47

Ik zou dat niet doen :n
Ik geloof dat ze wel geleerd hebben aangezien eentje begon te huilen

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 18:49

Relax, Elise. Ik vind persoonlijk dat je wel heftig reageert. Het zijn penny's en blijkbaar is een van de meiden al flink geschrokken van je toespraak. Heb je gemeld dat je ze niet meer wilde zien en waarom? That's it. Je moet gewoon zeggen dat het zo niet werkt.

Hoef je ze toch niet meteen aan de schandpaal te hangen? We hebben als penny allemaal wel eens wat doms gedaan vroeger.

Eline_S_S

Re: Wat ik nou heb meegemaakt, ongelofelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 18:53

Jullie hebben ook gelijk. Maar op dat moment gierde de woede door mijn lichaam. Volgens omliggende bewoners komen deze meisjes al een hele lange tijd (denk aan maanden). Ze dachten dat het de oude verzorgers waren. De eigenaar wilt toch echt even weten welke meisjes dit zijn, maar ik begrijp dat openbaar niet slim is, dus ik zal persoonlijk verder zoeken op social media oid. :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:32

Andere social media dan bokt moet je ook niet doen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 18:58

Ik vind dat je best de namen op Bokt mag zetten, omdat dit heel veel voorkomt en mensen dan leren dat ze van andermans ponies moeten afblijven. -:(-

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 19:03

anjali schreef:
Ik vind dat je best de namen op Bokt mag zetten, omdat dit heel veel voorkomt en mensen dan leren dat ze van andermans ponies moeten afblijven. -:(-

Kinderen zijn misschien 9/10 joh, je kan het echt niet maken om hun namen online te zetten. Minstens zo erg als aan andermans paarden zitten.

Het feit dat een van de twee begon te huilen betekend imo dat ze wel genoeg zijn geschrokken om het niet vaker te doen. Misschien een bordje ophangen met een waarschuwing? 'Hier hangt een camera, bij betreding van de wei wordt de politie gebeld' oid?

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 19:13

Het hoeft toch niet openbaar, het kan toch ook via PB.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 19:22

Ik kan me héél goed voorstellen dat je even vreselijk bloedlink was...Ik moet er ook niet aan denken dat er van die blije meiden ongevraagd op vzpaard, of nog erger, de groene pony, rond hobbelen. Maar om ze bij zo'n 'eerste vergrijp' gelijk openbaar aan de schandpaal te hangen vind ik toch wat zwaar. Waarschijnlijk zijn de meisjes zich een ongeluk geschrokken van je, terechte, uitbrander en komen ze niet meer. Dan is in principe de kous toch al af? Zolang de pony's er geen schade van hebben opgelopen zou ik het er in eerste instantie zo bij laten. Al kan ik me ook wel ergens voorstellen dat de eigenaar graag even met de ouders wil kortsluiten wat de gevolgen zijn als ze dit vaker blijven doen. Maar kan dat dan niet eerst door rondvraag in de buurt en eventueel bij de plaatselijke manege of andere stallen en het dan onderling regelen?
Als ze, ondanks alles, hardnekkig blijven terugkomen, of bekend staan als notoire zwartrijders en brutale probleemjeugd, tja, dan is (dreigen met) sociale media misschien wel een manier om ze even een toontje lager te laten zingen...

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 20:33

Ik heb de namen op insta en fb etc ingetypt, en heb een van de meisjes op insta gevonden, alleen geen achternaam en een slotje. Ik ga ook, zolang ik ze niet meer zie niks openbaar zetten. Maar de eigenaar denkt dat de dikke pony door al dit geren en getier bevangen is geworden. (Want deze is sinds kort bevangen) Ik weet het niet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:12

Pony's worden niet bevangen van geren en getier, maar omdat het gras nu heel suikerrijk is ivm het weer.

Pony's die gevoelig zijn voor HB moeten absoluut niet de hele dag op het gras staan, dat is vragen om problemen.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 21:35

Weet ik :) wij hebben inmiddels twee stallen gebouwd, waar ik ze 's avonds in zet, en 's ochtends er uit.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:50

Eline_S_S schreef:
Weet ik :) wij hebben inmiddels twee stallen gebouwd, waar ik ze 's avonds in zet, en 's ochtends er uit.

Maar een hele dag op het gras is nu ook vragen om problemen... vooral 's ochtends na een koude nacht is het suikerpercentage echt heel hoog.
Dat is ook de reden dat er nu veel paarden HB worden.
En als ze HB zijn mogen ze op dat moment NIET op het gras, maar moeten ze apart op een kleiner zandstukje staan (te veel lopen is slecht) en moet er een behandeling gestart worden met bhv de DA en HS.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:02

Chiave schreef:
We hebben als penny allemaal wel eens wat doms gedaan vroeger.

Nou ik weet niet wat jij allemaal uitspookte maar het kwam niet eens in mij op om andermans terrein te betreden. Zelfde met manen knippen, zomaar paarden voeren en weet ik veel wat die pennys van tegenwoordig allemaal uitvreten

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:07

Ik zet even een stipje :)
Echt belachelijk dat die meiden ook maar het lef hebben om iemand anders zijn weiland in te gaan...

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:20

Een bevangen pony moet helemaal van het gras af hoor. Anders heb je een flinke kans dat het chronisch wordt...

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:25

Die kinderen hebben hun les denk ik wel geleerd en zijn waarschijnlijk al flink geschrokken van jou.
Mocht je ze er nog eens zien dan vriendelijk uitleggen waarom het niet kan.

AylaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:32

Ik snap dat je boos bent geworden, ik zou dat ook worden! Maar je moet niet via Internet hun namen op gaan zoeken of mensen via internet ernaar vragen.
Ze zijn al heel erg geschrokken en zullen waarschijnlijk dus ook niet meer terug komen en het nog eens doen.
Als je ze ooit nog tegen komt kan je het natuurlijk gwn vragen maar vertel ze dan gelijk waarom en hoezo je boos werd en alles waar het om draait,ik weeg niet hoe oud ze waren maar je moet het ze wel uitleggen denk ik. Gwn zodat ze snappen wat ze fout hebben gedaan.
Verder hoop ik dat de pony's in 2016 genezen van hun ziektes en jullie een goed jaar krijgen.
Byeeee

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:41

Ik snap de boosheid van TS ook goed hoor. :j
Maar als die meiden zo onder de indruk waren van je preek was het denk ik wel duidelijk dat zoiets niet mag.
Meisjes van die leeftijd zijn nu eenmaal magnetisch naar pony's. :=

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 23:58

De meisjes waren al een jaar of 13/14 geloof ik.

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 00:09

Ik zou het dan niet in m'n hoofd halen hoor, welke gek gaat er nou achter een pony van iemand anders aanrennen! Is het niet jouw eigendom dan laat je het met rust.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:29

Eline_S_S schreef:
De meisjes waren al een jaar of 13/14 geloof ik.

Ja dan hadden ze idd beter moeten weten.
Ik dacht dat t om 8jarigen ging ofzo.
Hopelijk hebben ze hun lesje geleerd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:34

Misschien kun jij je woede beter op de eigenaar richten. Die meiden deden iets wat misschien niet mag maar die eigenaar is zelfs aan het mishandelen door bevangen dieren de nodige zorg te onthouden of de bevangenheid juist flink in de hand te werken. Dus stop met schreeuwen en doe er meer aan , zoals die eigenaar even goed voorlichten.