Sinds een paar weken ben ik, na een aantal jaar, weer terug bij mijn 3 verzorgshetlanders en een Welshje. Een van de pony's kreeg de diagnose van de ziekte van cushing (waardoor ook bevangen), er was een veulen bij gekomen, welke nu 2 jaar oud is, en nog niet eens halster mak, en de eentje is veels te dik en bevangen. Het viel mij op dat de pony's een stuk schuwer waren. Maar inmiddels komen ze weer heerlijk op mij af gerent
. Nou kwam ik vandaag bij het land, en joh.. ik kwam er aan fietsen, en zie op eens 2 meisjes achter de pony's aan zitten (met halstertouwen). Wanneer ik vroeg waar ze in godsnaam mee bezig waren, zeiden ze dat ze wel eens meisjes in het land zagen, dus dan deden zij dat ook maar gewoon!! Ik was natuurlijk hardstikke boos, dus stond daar een beetje van hoe haal je het in je hoofd dit dat. Waarop ik om hun namen vroeg, en een van de meisjes begon te huilen. Ik heb enkel hun voornamen gekregen, en ze zijn snel weg gefietst. En ik hoop dat ze nooit meer terugkomen! Hierna gelijk de eigenaar gebelt, welke graag wilt achterhalen welke meisjes dit waren, en er mee om de tafel wilt. Het gaat tenslotte om zieke, groene, bevangen pony's! Ook heeft hij de buurtbewoners op de hoogte hiervan gebracht. Mochten zij deze meisjes ooit terugzien, zouden ze bellen.
Nou vroeg ik mij ook af of ik hier op bokt een oproep mocht plaatsen, over wie deze meisjes denkt te kennen? Ik heb enkel 2 voornamen en een mogelijke woonplaats/omgeving.