.Mijn eerste volle jaar dat ik western rijd. En wat is/was het een geweldig jaar. Ik heb zoveel leuke dingen mogen doen met de paarden en dankzij mijn lieve vriendinnetjes!
Januari.
Mijn lieve bijrijdpaard Silas, het hoogte punt deze maand was toch echt wel ons trail parcoursje tijdens de les!

Februari.
Dit was een heel speciaal moment, ons 1ste stap van het terrein af. En wat was dat spannend, maar oh zo braaf. Silas, was een pittige merrie die snel was afgeleid. We hebben er enkele maanden over gedaan om haar relaxed de dam af te laten lopen. Met dank aan Amanda die ons veel geholpen heeft met grondwerken!

Maart.
Ons eerste buitenritje! En dat met een groep van 10 paarden en er waren er ook nog enkele met een kar. En wat was ze braaf! Een deel van de buitenrit hebben we 500m voorop vanaf de groep gereden… Want silas vond het wel erg leuk, waardoor we wat sneller waren haha.

April.
Helaas komt aan alles en eind, ik kreeg te horen dat Silas werd verkocht. Ik kreeg de eerste keus om Silas te kopen, hoe graag ik het ook wou. Mijn ouders vonden het niet verstandig, vanwegen haar karakter en mijn wensen. Ik wist zelf ook wel dat ze gelijk hadden, en daarom heb ik besloten om haar niet te kopen. Dit was was een bijzondere maand voor ons. Met Pasen heeft Silas een weekend bij ons thuis gelogeerd en eind van de maand hadden we ons eerste galopje in de bak gedaan!

Mei. Juni.
Veel op paarden van vriendinnen gereden en ik mocht het paard van Maris lenen wat super tof was van haar!
Juli.
YEAH!
Ik mocht nu echt opzoek naar een eigen paard. Mijn ouders vinden het western rijden niks, waardoor het een grote discussie was om een quarter of paint te kopen. Haha, wij hebben zelf namelijk spring gefokte paarden en waren in het verleden ook actief in de wedstrijden. Dus dit was heel wat anders. Mijn vriendin Jetske is eigenlijk (volgens mij haha) bij elk paard wel mee gegaan om te kijken, wat echt super tof was! Soms zaten we ook wel 5uur in de auto. Maar we hebben haar gevonden! Punk, een APHA merrie van 7 jaar oud en ze is geweldig! De eerste keer kijken was met Jetske vrijdag 24 juli en ik was gelijk verkocht. Thuis filmpjes en fotos aan mijn ouders laten zien en zondag 26 juli ging ik met de trailer en mijn ouders
die kant op. Helaas waren mijn ouders niet zo enthousiast als wat ik was. 
Augustus.
Wat een heerlijk en makkelijk paard heb ik gekocht. Ik het begin hebben we rustig aan gedaan, elkaar leren kennen in de bak, zadel maker is geweest, grondwerk gedaan en natuurlijk lekker gechillt in het land haha!

September.
In september hebben we lekker rustig aangedaan en veel op pad geweest met zijn tweetjes.

Oktober.
En volle maar o zo leuke maand! We hebben voor het eerst meegedaan aan de autumn desert trail. En wat was dat gaaf zeg! Samen met mijn vriendinnetjes Shirley met haar haflinger Roos en Jetske met haar Fjord Winnie. Dit was voor mij ook voor het eerst dat ik zo ver ging met de trailer haha.

Ook zijn Jetske en ik met onze paardjes deze maand voor het eerst naar de Veluwe geweest, wat was dat lekker en super gaaf!

November.
In november hebben we voor het eerst een ritje gedaan met mijn kleine zusje en haar pony punks weidemaatje!

December.
Een rustig maandje, vandaag lekker gewandeld!
Oja Jetske komt met kerst met winnie bij ons logeren!
Plus ze hebben gewoon niks met western rijden. Mijn vaders vrouw vind het vooral minder haha ze vind punk stoïcijns zegt ze... Ik noem het gewoon goed opgevoed.
Haha.
ze was alle uurtjes in de auto tijdens de zoektocht waard!