Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Yenni schreef:Ik zou zeggen: ga niet naar een handelstal. Laat de pony keuren door een DA en neem (als je het bijna zeker weet) je dochter mee. Als er geen klik is tussen de pony en je dochter heeft het geen zin...
Succes met je zoekzocht!

Elin_ schreef:Hoe kun je een maatje voor het leven zoeken als je weet dat ze ervan af gaat groeien?
Dochterlief rijdt inmiddels 2 jaar en springt een behoorlijk parcours. Haar hart ligt ook echt bij springen maar ze krijgt ook wekelijks dressuur les. Daarnaast leasen we nu een pony voor haar omdat ik wilde testen hoe we zouden zitten qua tijd, verantwoording ed. Wat ik het allerbelangrijkste vindt is dat mijn dochter dit jaar heeft geleerd wat t inhoudt om een pony te hebben. Ze moet nog verschrikkelijk veel leren maar wordt aan alle kanten geholpen en kan bij veel mensen terecht met haar vragen. De pony die bij ons komt komt in een "gouden stal" met een kleine eigenaresse met een (dieren)hart van goud! 
mooney schreef:Elin_ schreef:Hoe kun je een maatje voor het leven zoeken als je weet dat ze ervan af gaat groeien?
Hoezo weet je dat zeker?
Wie weet is de familie van TS niet zo groot en zal dochter dat ook niet worden. Niet iedereen wordt 1.70+, dan kan je prima door met je D-pony.
Daarnaast bestaat er meer dan rijden, kan je pony ook nog altijd omscholen naar menpony.
Zit gewoon een verschil in of je een pony/paard voor de sport hebt of als gezelschap/hobby. Die dingen kunnen ook samen gaan, maar dat hoeft niet natuurlijk. In de laatste categorie snap ik dus best dat je gaat zoeken naar een 'maatje voor het leven'.