Eerste jaar NHAV, laatste jaar Upsigo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sijs

Eerste jaar NHAV, laatste jaar Upsigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 16:17

Dit was het eerste jaar van de nieuwe vereniging van de NHAV! een nieuwe vereniging die begin dit jaar is opgericht. de NHAV heeft als doel om op een recreatieve manier activiteiten en wedstrijden te organiseren zoals, TREC, Patrouillerit, Trally's, Rally's en nog veel meer! Meer informatie is te vinden op http://www.NHAV.nl

dit is ook het jaar dat mijn lieve pony Upsigo verkocht is, ze staat op een super plekje ik had me geen betere baasjes voor haar kunnen bedenken!
ze is verkocht omdat ik toch te groot voor haar werd en ik graag meer de dressuur, spring en cross in wil! En natuurlijk nog lekker wedstrijden en activiteiten mee doen bij de NHAV!

een paar weken terug hebben we ook een nieuw paard gekocht. Een vierjarige, donkerbruine, super brave en lieve merrie.

Januari

Zondag 25 Januari was de ALV van de NHAV, met daarna een buitenrit vanaf Camping Boszicht.
Afbeelding

februari

deze maand was het rustig bij de NHAV, verder zelf een beetje in het bos gereden maar niet echt actief bezig geweest.

maart

Maart was ook rustig en verder niks over te zeggen :)

april

4 april was dan de eerste wedstrijd van de NHAV, dit was TREC Heiloo ik heb hier zelf niet meegereden maar wel ik ben er wel heen geweest als vrijwilliger! het was weer erg gezellig. Bailey, ons hondje die we net twee dagen hadden was ook gezellig mee :D
Afbeelding

25 en 26 april was de tweedaagse Hunebed TREC, dit is ook een super gezellige wedstrijd met een mooie locatie! hier heb ik zelf meegereden. ik heb in equipe met Vivian en haar pony victor gereden, we hebben zoals gewoonlijk weer ontzettend veel gelachen! Vivian is dit weekend eerste geworden en ik tweede!
Afbeelding

Mei

17 Mei was de patrouillerit in Didam! weer een erg leuke wedstrijd met veel leuke oefeningen. deze wedstrijd weer in equipe met Vivian, we hebben deze keer niet zo goed gereden en werden uiteindelijk 18e geloof ik! maar wel een mooi touwhalster als prijs mee kunnen nemen.
Afbeelding

Juni

7 juni was er een agility training bij ons thuis(Camping Boszicht) Joyce de Vos gaf de clinic. ik heb meegedaan met mijn Shetlander Sijs, ik vond het erg leuk om weer een keer ergens aan mee te kunnen doen met hem!
Afbeelding

20 en 21 Juni was dan TREC Boszicht, deze wedstrijd hebben Wilma, Benno(mijn vader) en ik samen georganiseerd! het was weer een leuk weekend, helaas regende het zondagmiddag te hard om het tweede deel van de PTV (hindernissen) te laten starten onder het zadel en hebben dus besloten om te wachten tot het droog werd en dan de hindernissen aan de hand te laten nemen, ook hierbij was het nog erg glad en gleden de paard ook nog wel uit. maar dit mocht de pret niet drukken en hebben alsnog een erg leuk weekend gehad! ook heb ik met Upsigo snel in de pauze een rondje gereden voordat het begon te regenen, gelukkig was dit voor mij geen echte wedstrijd want het ging voor geen meter :o
Afbeelding

Juli

Juli was bij de NHAV weer rustig.
wel heb ik heerlijke buitenritten gemaakt met Up, en natuurlijk wel lekker druk op de camping!

augustus

22 augustus was de Hunebed Track-Trail, hier ben ik samen met Wilma gestart.
het was een mooie rit met leuke opdrachten. we zijn wel erg lang onderweg geweest (6 of 7 uur ik weet het niet meer) volgende keer word de route ook wat ingekort.
Wilma en ik haalde hier de derde prijs waar we erg blij mee waren! onze paarden hadden deze rit ook super samen gewerkt en goed hun best gedaan, zelfs aan het einde deden ze nog super hun best! <3
Afbeelding
Afbeelding

September

6 september was er in Emst een Rally met een kampeerweekend. deze heb ik samen met Renate gereden. we waren niet zo heel goed in letters zoeken maar wel weer erg veel lol gehad en super paarden die iets te voorwaarts waren af en toe.
Afbeelding
Afbeelding

Oktober

4 oktober werd TREC Mansour gehouden. ik zou hier starten met Vivian maar helaas kon zij op het laatste moment niet komen en heb ik met Magda gereden, we deden mee in de klasse voor gevorderde, dit was het ook wel! het was weer een erg mooie rit over de hoge veluwe stukken zonder paden waar jezelf de weg kon zoeken met de kaart! ik was blij dat Magda mee was anders was ik hopeloos verdwaald denk ik :P
met dank aan Magda hadden we goed punten voor de POR, ook de MA en PTV gingen erg goed en werd ik eerste!!
twee jaar geleden heb ik ook meegereden met TREC Mansour, dit was toen mijn tweede Trec wedstrijd en werd ik ook eerste!
ook was het 4 oktober precies 4 jaar geleden dat ik voor het eerst op Upsi reed op de manege. ik was daarom extra blij om nu eerste te worden! achteraf was dit ook de laatste wedstrijd die ik met haar heb gereden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
twee weken later heb ik besloten om haar te verkopen en na heel veel verdriet toch wel blij deze keuze gemaakt te hebben!

November

15 november kwamen de nu nieuwe eigenaren kijken en proefrijden op Upsi, het was erg vies weer regenen, waaien en er was wedstrijd in de bak waar we binnen kunnen rijden, dus moesten we bij ons thuis in een klein weilandje rijden, eigenlijk was Up best vervelend... toen het weer droog was zijn we nog even naar het bos geweest hier was ze al een stuk rustiger maar nog steeds wel stout }>
de meiden waren toch erg enthousiast en ze zouden nog even in de auto overleggen wat ze er van vonden. 's avonds kreeg ik een berichtje dat ze Up graag wouden overnemen!
Vrijdag 22 november hebben we haar weg gebracht naar een erg leuk huisje met elke dag weide gang en 3 super blije eigenaren!
Afbeelding

24 november zag ik de advertentie van Girlpower hier op bokt staan en heb direct contact gezocht.
we konden woensdag(24nov) al komen kijken! ik had eigenlijk gelijk een klik met haar! en hebben besloten om haar te kopen! en wat een geweldig paard is het <3

vrijdag 27 november werd ze al gebracht!
het is allemaal iets sneller gegaan dan gedacht maar ik ben erg gelukkig met hoe het nu is!
Afbeelding

we doen nog lekker rustig aan met Girlpower omdat ze nog maar 4 is en gaan een rustig kijken waar we volgend jaar bij de NHAV aan mee gaan doen!

Veel foto's met dank aan Berry Arends!

Bedankt voor het lezen!

Sancerre

Re: Eerste jaar NHAV, laatste jaar Upsigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 19:37

Leuk stuk!! Gezellige vereniging natuurlijk. Zie bekende foto's.
Mooi eerbetoon aan Up.
Ik kom je vast wel weer een keer tegen met je nieuwe uitdaging.

angieHH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:47

Leuk overzicht Annemieke!
Hopelijk ga je met Girlpower net zo veel plezier hebben bij de NHAV als met Up!

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:33

Fijn om te horen dat je een fijn huisje hebt gevonden voor up! Veel plezier met je nieuwe paard en misschien zie ik je nog een keer (met Raissa misschien?) op de camping deze zomer!

maris76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:44

He wat leuk! Mooie foto's & toffe activiteiten. Hoop dat je met Girlpower komend jaar net zo'n leuk jaar hebt als met Upsi afgelopen jaar!

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:36

Leuk stuk Annemieke!! Leuk he die NHAV? Je kan er van alles! Veel geluk met girlpower