Ik heb Julie sinds begin vorig jaar en kan toch wel met een beetje trots zeggen dat we een goede combinatie aan het vormen zijn!
Julie Prova
Merrie
Darco x Elanville
6 jaar jong
Op de foto's zullen jullie verschillende optomingen zien. In het begin had ik heel veel moeite met haar in de juiste balans te houden. Ze kon vaak heel sterk worden op mijn hand en dan was ze vaak ook gewoon niet meer te kalmeren... Ondertussen heb ik gelukkig de juiste optoming gevonden voor haar!

Toen Julie bij mij kwam was ze ongeveer een half jaar onder het zadel, dus ze had nog niet zoveel gedaan. We hebben dus eerst een tijdje thuis gereden en elkaar wat beter leren kennen.
Julie was in het begin erg terughoudend en wist niet goed hoe ze op alles moest reageren, maar nu weet ze heel goed hoe alles in elkaar steekt. Ook de koekjes en snoepjes weet ze al goed liggen
.Onze eerste wedstrijd werd gepland begin maart. Daar gingen we 75cm en 85cm starten. We gingen dus echt samen alles opbouwen.

Meteen was ons eerste lintje binnen, want Julie werd netjes 6e in 75cm! In 85cm kregen we 1 foutje.
Hier kunnen jullie ook meteen vergelijken hoe fel we zijn verbeterd haha
Zo hebben we in de winter opgebouwd tot 95cm zodat ze in de zomer gewoon rustigaan meekon met Grimaldo.

Over Grimaldo gesproken, die 2 waren al dikke vriendjes!

Kleine paardjes worden moe...

Ondertussen kwamen we in het zomerseizoen terecht en liep ze heel netjes wat rondjes van 95cm rond. Ze deed het zelfs zo goed dat we algauw een klasse hoger gingen!

Ondertussen trainden we thuis ook lekker door...
http://i67.tinypic.com/ojmat4.jpg

En we maakten kilometers op wedstrijd...

We kregen zelfs een lintje op 1.05m!

Ook Julie mocht mee naar Bonheiden dat jaar. Vol goede moed startten we daar 1.10m. De eerste dag waren we dubbel foutloos! Op de 2e dag kregen we 1 foutje en in de finale (die 1.15m stond) kregen we er 2. Zeker geen slecht weekend!

Hierna is Julie enkele weken op rust gegaan. Ze kreeg kale plekken rond haar ogen en viel snel af. We hebben haar 3 weken gewoon op de wei gezet en echt met rust gelaten en dat heeft haar duidelijk wel goed gedaan. Sindsdien letten we er meer op en zetten we haar af en toe even 2 weekjes op rust zodat ze alles wat kan relativeren.
En natuurlijk verdiend mijn prinsesje ook haar beloning na haar goede rondjes.

Sinds oktober zitten we alweer in het indoor seizoen, en ook daar laat ze haar vorderingen goed zien!
Vorig weekend hebben we haar voor de eerste keer ingeschreven voor een 1.20m proef, en wat deed ze dat goed!
Volgend seizoen zal ze mee 1.15m lopen en dan zien we vanzelf wat de toekomst brengt!