Een super jaar met de paardjes!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eline_S_S

Een super jaar met de paardjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 22:19

Hoi allemaal,
Ik begon dit jaar met 3 dames. Starlight, shampie en Mieke.

Starlight van 't Olle Stee
Haflinger
Merrie
08-05-09
Sindy van 't Olle Stee x Wirbel

Shampie
Shetlander
Merrie
01-01-2002

Mieke
Shetlander
Merrie

Januari
We begonnen dit jaar rustig. Er lag sneeuw, er was een harde grond en star had een ontzettend dikke vacht. Deze maand lekker rustig aan gedaan, met af en toe wat buitenritjes.
Afbeelding

Februari
Ook in deze maand veel buiten gereden.
Afbeelding
En als het weer het toe liet een beetje het bakwerk opgepakt, waaronder springen.
http://nl.tinypic.com/r/2irqfpi/9

Maart
In maart vooral met de kleintjes bezig geweest. Ze verloren lekker hun vacht, dus veel poetswerk. Met starlight deze maand ook weer veel buiten gereden.
Shampie
Afbeelding
Mieke
Afbeelding

April
In april weer actief het bakwerk opgepakt, en dan met name gesprongen!
Afbeelding
En ze zat eind april weer prachtig in haar zomervacht :o
http://nl.tinypic.com/r/idbyf8/9

Mei
In mei ben ik met star naar mijn huis toe gereden. Ze vond het wel wat spannend in een woonwijk, dus ze heeft lekker de oprit eronder gescheten :D
Hier in de achtertuin
http://nl.tinypic.com/r/6ptelt/9
Ook ben ik heerlijk met de ukkies bezig geweest. Zo blinkte shampie deze maand enorm uit in het springen.
Afbeelding
En beide dames samen
http://nl.tinypic.com/r/aotdgn/9

Juni
In juni ook weer veel in de bak gereden. Ook weer actief bezig geweest met springen, want mijn houding was ver van perfect, en zij zelf had ook nog wat verbeterpuntjes.
http://nl.tinypic.com/r/28mobwl/9
Ik heb ook een aantal keer starlight haar moeder, sindy, gereden.
Afbeelding

Juli
In juli ben ik met starlight op Ponykamp geweest bij manege de Bongerd. Dit was de tweede keer dat we dit deden, en ze gedroeg zich weer voorbeeldig! In de nacht gingen alle pony's (stuk of 50) met z'n allen naar een groot land. Een instructrice vroeg of ik het goed vond dat starlight mee ging in het land, waarop ik zei dat ik bang was dat ze niet zou worden geaccepteerd in de kudde, en vertrapt oid zou worden. Waarop zij zei; nou, ik heb nog nooit zo'n sociale pony als die van jou gezien, dus ik zou het gewoon proberen. Zo gezegd zo gedaan. En starlight vond het superleuk! De volgende ochtend lag ze midden in de kudde, en had al allemaal vriendjes gemaakt! De rest van de week stond ze dus lekker in het grote land :D
Hier de parade, waarbij madame niet stil kon staan
Afbeelding

Augustus
In augustus een fotoshoot gehad, van een vriendin van mij. Hier heb ik haar net helemaal kort geknipt, omdat ze er helaas allemaal plukken had afgeschuurd (ivm zomer eczeem).
Afbeelding
En ook onze dressuur ging met grote sprongen vooruit!
Afbeelding

September
In september niet veel foto's gemaakt. Wel hadden wij een binnenbak verderop gevonden, waar wij in mochten rijden.

Oktober
Weer gingen wij met sprongen vooruit. Door de binnenbak hadden wij de mogelijkheid om elke dag te trainen, wat wij uiteraard ook deden! Starlight kreeg een lekker dik nekje, en mijn houding werd beter.
Afbeelding

November
In november heb ik besloten shampie te koop te zetten. Ik gaf haar niet meer de aandacht die zij verdiende. Hier mijn afscheidstopic [EJL-ITP] Een leven lang met shampie .
En starlight en ik hebben weer heerlijk gesprongen!
http://nl.tinypic.com/r/ezg3f7/9
En als het weer het toe liet, maakten we ook nog die welverdiende buitenritjes :)
Afbeelding

December
In december heb ik ook het werk met Mieke weer opgepakt. Nu shampie was verkocht had ik voor haar ook een stuk meer tijd. Mieke en ik wandelen heerlijke stukken door het bos en door het dorp.
Afbeelding

Ook kreeg ik bericht van de eigenaar van 4 Shetlanders, die ik tot 3/4 jaar geleden heb verzorgd (toen waren het nog 3). Hij vroeg of ik nog tijd had om terug te komen. Nou, ehh.. Eigenlijk niet.. Maar ik doe het toch! Één van de pony's had de ziekte van cushing, en er stond nog een helemaal groene twenter hengst, die nog niet eens halster mak was. Toen ik daar aan kwam herkende ik de pony's totaal niet meer. Ze waren schrikachtig, en renden letterlijk voor je weg. Wat bleek dat hij nog andere verzorgmeisjes heeft, die er regelmatig achter aan rennen etc. Ook waren 2 van de 4 pony's hoefbevangen, ze hadden alle 4 wormen en het kleintje had duidelijk zomereczeem. Ondanks dat ik ontzettend weinig tijd heb, ga ik deze kleintjes niet opgeven. Ik begon met 3 pony's, en eindigde met 6.. Mijn dag bestaat uit school> 4 Shetlanders > Starlight> Mieke > naar huis, eten, soms leren/ huiswerk en gelijk slapen. Lekker druk dus :7
Respect als je alles gelezen hebt, en stiekem hopen wij alle 7 op uitgelicht, en natuurlijk een super 2016!

Eline_S_S

Re: Een super jaar met de paardjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 17:54

Niemand?..

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 17:57

Wat een leuk jaar heb jij gehad zo te zien! :D
Leuke paardjes heb je ook! <3

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 18:30