2015: Het jaar van overwinnen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bubbleee

2015: Het jaar van overwinnen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 16:39

Hoi!

Nu ik dit zo zit te schrijven realiseer ik me dat er in 2015 veel gebeurd is!
We begonnen met heel veel downs..

Januari, Februari, Maart

Winter, mijn bak was al even niet meer berijdbaar en diende nu voor paddock, het rijden was er al een paar weken bij ingeschoten.
Af en dan maakte we een buitenrit, en dan wel met iemand erbij, omdat ik heel veel spanning had en het daarom alleen niet meer ging.

April

April, weer zo'n maand met een hoop downs.
Mijn angst was inmiddels zo groot dat ik niet meer vertrouwde in de toekomst van Lindey en mij, ik had het allerliefste en allerbraafste paard ooit, dat realiseerde me ik heel goed, maar het lukte niet om van die angst af te komen tijdens buitenritten, waardoor Lindey mijn spanning té goed aanvoelde..

Ik moest een moeilijke keuze maken, ging ik Lindey verkopen, of ging ik knokken, en álles op alles zetten om een groot probleem te verhelpen?
Het werd het laatste

In deze maand zijn we begonnen met Lindey te beleren voor de kar met begeleiding.
Daar had ik bewust voor gekozen, zodat we dit samen konden doen, om onze band, en vertrouwen weer op te doen groeien. Het mennen deed ze onwijs braaf, en langzaam kwam er weer iets terug van dat gevoel wat ik lang niet had gehad voor mijn paardje..

Mei

We hadden al even een aanbod lopen om Lindey te laten dekken door een Friese hengst, en dat zou in mei gaan gebeuren. Helaas, toen het erop aan kwam, kwam de hengsthouder met een aantal smoezen en kon het helaas niet doorgaan..
Toch ben ik verder gaan zoeken en kwam diezelfde dag nog uit bij deze prachtige hengst Fortune's Pride van mnkortleve@bokt

Afbeelding

Het ging in sneltreinvaart, Lindey laten scannen, hengstig laten spuiten en wegbrengen.
Ze heeft een week lang bij Mirjam gestaan, die het ook nog voor elkaar kreeg haar achterbenen uit te krabben!

Juni, juli & augustus

Nadat Lindey terug kwam van de hengst, bleef ik contact houden met Mirjam, die had namelijk nog een prachtig voorstel: Ik mocht deelnemen aan het portfolio van Astrid Baard (probleempaarden)
Lindey had namelijk één probleem, ze kon met geen mogelijkheid vaststaan, trok net zolang totdat ze los was.. We maakten een afspraak en ergens in Augustus kwam ze langs en heeft wonderen verricht. Lindey kan nu weer vaststaan, heeft weer een opkikker gegeven aan het hele overwinningsproces!

Ook zijn we in deze maanden gaan lessen onder het zadel, en Wow! dat hadden we eerder moeten doen!
Onze band en het vertrouwen gaan met sprongen vooruit, nu ik haar meer onder controle heb durf ik ook weer naar buiten, soms zels hele kleine stukjes alleen!
En vaak brachten we de tijd ook zo door:

Afbeelding

Deze maand kochten we ook een nieuw zadel voor Lindey, en dat deed haar erg goed, ze liep een stuk soepeler!

Ook kregen we een bijrijdertje!

Afbeelding

September, oktober, november & december

Ook in deze maanden is er weer veel gebeurd,
Ons weidegenootje vertrok naar een andere plek, Fleur van xMayo@bokt verliet de kudde, en zo bleven ze samen achter:

Afbeelding

Ook bouwde we een nieuwe stal, de oude stalletjes stonden op instorten, en we besloten zelf iets nieuws te gaan bouwen. Ideaal, zo'n handige vriend :D

Afbeelding

De stal is helaas nog niet af, omdat er vertraging zit op het zak, maar gelukkig kunnen ze al droog staan! (en zitten :D )

Afbeelding

Afbeelding

Ook kwam er nog iets nieuws op ons pad: Nadat Fleur weg was vond ik het wel erg leeg in de wei, we hadden wat gedacht en rondgekeken maar vonden eigenlijk niets, totdat mijn vriend thuiskwam met een Welsh veulentje. Alhoewel dit niet de beste start was, merrie bleek toch hengst te zijn, had droes gehad, en vreemde bultjes overal, loopt hij nu nog tijdelijk bij een vriend op de boerderij, en komt volgend jaar naar huis!

Afbeelding

En om het jaar af te sluiten hebben we onlangs deze foto's gemaakt, in de eerste instantie wilden we van Lindey standfoto's om haar buikje mooi op de foto te hebben, maar het was prachtig weer, dat we besloten er gelijk maar een kleine fotoshoot van te maken;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop in 2016 verder te kunnen gaan met 3 kanjers, en hopelijk in April een 4e kanjer! :)

happypaardje

Re: 2015: Het jaar van overwinnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 10:51

Wat fijn dat het zoveel beter gaat. Ik ben ook heel benieuwd naar het veulentje! :)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:15

Wat een mooi overzicht!!
En goed om te lezen hoe jullie 2015 kunnen afsluiten samen.

2016 wordt voor jullie vast een heel mooi jaar :D

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 16:42

Wat een prachtig overzicht! Zo leuk om te lezen hoe het langzamerhand beter ging met jullie en dat je de 'strijd' niet hebt opgegeven :)

Ik ben ook erg benieuwd naar het veulentje, ik denk dat jullie een leuke tijd tegemoet gaan :D

arth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 17:47

Leuk paard :D :D
En een klein hartenfdiefje van een shetlander <3 <3

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:10

Leuk stel samen! :D Ik ben benieuwd naar je veulen!

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 16:18

Dankjulliewel voor de leuke reacties!
Ik kan ook niet wachten tot het veulen er is.. :D