Na enige tijd begon het te kriebelen, ik dacht vast te lopen met Diva... Vond wedstrijden rijden erg leuk, mijn ambities gingen Diva te boven, de gedachten voor een "echt paard" spookte steeds meer door mijn hoofd. Maar ook buiten rijden kregen wij samen niet voor elkaar. Ik dacht aan een rijtechnisch probleem, maar bij elke "controle" die ik in de bak zelf of tijdens les uitvoerde bleek er geen "probleem" te zijn... Wanneer mijn vriend op haar stapte was er geen probleem, liep mevrouw zo naar buiten. Ik besloot om voor haar een goed plekje te zoeken, we zaten te ver in elkaar "verweven"...
Zodoende ging Diva mee met een heel leuk baasje in Duitsland, ze loopt daar heerlijk in het bos en gaat mee naar de club.
Toen in Maart kwam er een leuk paard op m'n pad, een zwarte grote maat Hackney met genoeg aanleg voor dressuur...

Helaas bleek dit paard heel erg te weven. Na verschillende dingen geprobeerd te hebben, veranderingen in het management, meer beweging, minder beweging, meer uitdaging, niets hielp. Iets waar wij heel scherp op zijn geweest bij aankoop, maar wat ze voor ons verzwegen hadden. Dit paard is terug gegaan naar de eigenaar.
Ik heb gehuild, geschreeuwd, veel verdriet gehad ol de verkoop van mn pony. Ik was niet tevrede geweest met wat ze me wel allemaal bood; liefde.
Ik besloot; voor mij even geen paard meer.
Gelukkig heeft mijn vriend 2 trekpaarden, hier kon ik zo nu en dan op rijden. Het was ondertussen zomer, lekker naar het strand en wat avondritjes door de polder.
Samen naar het strand;

Samen ritje maken door de polder op zondag;

Rijden in de bak;

En naar de keuring;

Dingen die ik allemaal met veel plezier doe!
En toen op een ochtend in augustus belde mijn vriend. Hij is hoefsmid, en een klant van hem had een leuk 4 jarig rijpaard te koop. Een grote brave ruin. Afgesproken om te gaan kijken, maar omdat mijn vriend hem al vanaf veulen af aan in de hand heeft gehad was het eigenlijk al besloten... Dit moet hem worden!
Foto's van zijn eerste dagen bij ons;

Ik liet hem een aantal weken rijden door een proffesionele ruiter. Om vervolgens zelf verder te gaan;

Hij maakte kennis met zijn nieuwe paardenmaatjes...
En als snel waren ze dikke vrienden;

We maakte leuke ritjes;

Kregen les;

Fotoshoot op het strand met de trekpaarden in oktober;

En Glamoer mocht voor het eerst mee naar het bos;

En toch bleef er steeds een zenuwachtig gevoel in mij; kan ik dit wel, een jong paard opleiden? Als ik nu een fout maak, kan dit mislukken? Spanningen voor het rijden, terwijl Glamoer super braaf is. Durf niet op buitenrit, omdat ik bang ben hem niet te kunnen leiden... Dagen bezig zijn met de weersvoorspelling, want als het bijv. waait is dan een factor dat er een kans is op mislukken. Zodra omstandigheden anders zijn als anders kan ik niet meer "rijden", mijn benen stoppen en mijn hersens draaien overuren. Gek word ik van mezelf, maar uitschakelen lukt niet! Ook op andere vlakken in het dagelijks leven liep ik hier in vast. Ik ben bang om te mislukken...
En nu? Van de week is dit helemaal mis gegaan, ik ben opgebrand, moe, uitgeput klaar basta. Burn-out was de conclussie...
Ik zal vanaf nu bewuste keuzes moeten maken in mijn leven, ik kan de wereld niet in mijn eentje redden. In mijn werk kom ik mensen tegen die vastlopen in hun dagelijks leven, dit op de rit willen helpen maar geen medewerking; sorry dan zal ik me terugtrekken. En met Glamoer? Advies is om het "moeten rijden" even helemaal los te laten. Ik zal eerst aan mijzelf moeten werken, mijn angst om te mislukken zal achterhaald moeten worden voor dat ik verder kan met rijden.
2016 wordt het jaar van therapie, keuzes maken, loslaten en (hopelijk) genieten...
http://boktimg.nl/img/m/c1BZRH.jpg
Aandacht maakt alles mooier... #knappekop