Geen jaar lang, maar een leven lang.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Geen jaar lang, maar een leven lang.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 19:40

Ooit, in 2001, werd bokt opgericht. Ik was er als eerste bij, samen met een groep "bokkers van toen". Destijds jong en onbezonnen, en in het bezit van twee geweldige paarden.
De alom bekende zwarte shet Honey
Afbeelding

En haflinger James.
Afbeelding
Nooit gedacht dat alles zo zou veranderen.
In 2009 raakte James kreupel. Diverse keren naar de kliniek, maar er werd geen oplossing gevonden.
Afbeelding

Terwijl we met James aan het tobben waren kwam ik mijn grootste nachtmerrie terecht. Hon kreeg een ongeluk op de wei, met met alle wil van de wereld konden ze haar niet helpen. Mijn meisje, ik moest haar laten gaan...

Afbeelding

Afbeelding

Een dag voor haar ongeluk...
Afbeelding

Om het gat op te vullen dat ze achter liet kocht ik binnen een maand Abbey
Afbeelding

Met James wilde het maar niet vlotten. Inmiddels was Maddy in 2010 geboren, die haar opvolger moest worden.

Afbeelding
Maar het wilde niet met James. Ze had 24/7 weidegang nodig, en dat kon ik haar niet bieden. Dus vertrok ze in 2011 naar een zorgboerderij, waar ze nog steeds staat.

Afbeelding

Maddy in de opfok, en aan de slag met abbey.
Afbeelding

Afbeelding

Met veulentje Woody

Afbeelding

Maar hoe geweldig Abbey ook was, ze kon niet tippen aan Hon. En dat lag niet aan haar, maar aan mij. Ze was geweldig, deed alles wat je vroeg, maar het was niet Hon, en dat zou ze ook nooit worden. Dus Abbey verhuisde naar België.

Toen bleef alleen maddy over. In de omgang een geweldig dier. Goudeerlijk, leergierig, maar ook 50% Arabisch, en dus voorwaarts. Steeds weer geprobeert, steeds weer met knikkende knieën opgestapt....

Afbeelding

Tot ik er klaar mee was. Paardrijden is hobby, een hobby moet leuk zijn. En hoewel ik echt gek op Maddy was, het werd een verplichting. Ik kon met haar niet wat ik zo graag wilde. En dus verhuisde Maddy dit jaar ook naar haar nieuwe baasje en bleef ik paardloos achter.
Afbeelding

Ik heb geen spijt van mijn beslissingen, wel had ik graag gezien dat het anders gelopen was, dat ik in Abbey en Maddy wel had gevonden wat ik met Hon en James ben kwijt geraakt...

Afbeelding

Tribunals

Re: Geen jaar lang, maar een leven lang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:58

Wat een verhaal zeg.. Ik wens je heel veel succes in het nieuwe jaar. :(:)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:09

aah wat jammer en wat een naar verhaal, :(

Darley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:17

Wat naar en wat een pech.. Wil je nog wel een paard / pony in de toekomst?
Ik wens je veel geluk voor het komende jaar (jaren)

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:22

Schitterende foto die laatste!
Je hebt moedige beslissingen genomen

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:31

ach, wat jammer!

Ik hoop dat je toch nog een keertje die klik, die match mag meemaken. Het kan!
Ooit dacht ik ook dat mijn haflinger een leegte voor altijd zou achter laten. Op zijn opvolger kon ik niks aanmerken, maar hij betekende voor mij niet wat mijn hafje was. Tot ... tot mijn huidige pony op mijn pad kwam. En wat ben ik gek op dat beest!

Zo paardloos is ook maar niks ...

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:33

Mooi dat je zo'n bijzondere band hebt mee mogen maken,verdrietig dat je er afscheid van hebt moeten nemen.
Ik ken het gevoel. Ik heb een jaar of vijf geleden mijn kat in laten slapen en sindsdien heb ik nooit meer die band met een andere kat gehad. Ja, ze zijn lief, maar ze zijn geen Harv.....

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:37

Ik heb helemaal niet door gehad dat naam veranderd was :o
Ik weet honny en James nog zo goed, ze waren geweldig! Zo jammer dat je nu paardloos bent, hopelijk vind je ooit n nieuw dier waar je weer zo'n klik mee kan krijgen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 23:01

Nee, voorlopig geen paard voor mij. Ik kan rijden/mennen wanneer ik wil, diverse vrienden hebben hun paard al aangeboden. Maar heb er op het moment eigenlijk helemaal geen behoefte aan. Tegenwoordig ook een eigen zaak, en dan niet de verplichting hebben naar stal te gaan is toch wel prettig.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 02:58

Ach ach...... Uitgelicht! Ik zag de foto, en serieus (gezien ik je destijds veel 'gevolgd' heb en we zelfs een tijd in een 'shet-topic' zaten) ik dacht meteen..... dat moet 'stef' zijn.

Honey.... haar foto's het verhaal.... arm ding. Ik kan het me nog voor de geest halen. James kan ik me ook nog herinneren, wat fijn dat het nog steeds zo goed met haar gaat op de zorgboerderij!
Ook Abbey en de geboorte van Woody heb ik meegemaakt via je posts en topics toen.Wat vreselijk jammer dat de klik tussen jou en Maddy (in het werk?) er niet bleek te zijn. En wat knap van je dat je een dergelijke beslissing hebt kunnen maken. Hopelijk vergaat het haar goed.

En uiteraard; voor jou alle goeds het komende jaar en jaren; koos-paardloos zal misschien even wennen zijn, maar kan ook voor nieuwe inzichten zorgen. Wie weet wat er op je pad zal komen......

arth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 07:52

Het is echt een droevig verhaal ;( ;(

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 09:27

Ja ik ken Honey en James natuurlijk ook nog ;) tsja arme Honey ik was ook helemaal gek op die kleine dondersteen! <3 de andere heb ik helaas nooit gekend. Toen ik verhuisde zijn we elkaar toch uit het oog verloren. Ik wens je wel alvast een top 2016 toe en wie weet wat dat nog gaat brengen!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 09:54

Wat een mooi maar verdrietig topic... Zowel Honey als James kan ik me nog goed herinneren.
Moeilijke maar dappere beslissing om nu paardloos te zijn.. Na zo lang met paarden lijkt me dat heel vreemd. Ik hoop dat je toch ooit nog zo'n band mag ervaren als met Honey en James.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 10:01

Dat verhaal van Honey en jou was net zo tragisch als dat verhaal van Heike en Julius. En zij waren ook beiden van het eerste uur van Bokt. Het is zo zonde dat als je zo´n band hebt, dat je nu net dát dier moet opgeven.

Ik mag van geluk spreken dat mij dat met iones nooit overkomen is, hoewel ik wel verdriet heb gekend. Toen ik Pepe de Revel zag staan bij de handelaar waar ik altijd reed, bleef ik maar voor zijn stal ronddraaien. Ik keek en ik keek, kon niet ophouden met kijken. Ik was als het ware door de bliksem getroffen en ik kocht hem. Toen hij twee was had ik mooie foto´s gemaakt die ik op stal trots liet zien. Slechts een paar weken later was het plotseling niet goed meer met hem. Hij bleek het wobbler syndroom te hebben, en hoewel ik van alles geprobeerd heb, moest ik hem uiteindelijk opgeven. Dat vond en vind ik nu nog altijd onverteerbaar, dat ik deze mooie zoon van Guidam niet volwassen heb zien worden en in de sport heb terug kunnen zien.

Iones is nu 25 en de afgelopen zomer is zijn leeftijd hem ineens aan te zien. Nu kun je echt zien dat hij oud is. Misschien heeft hij cushing onder de leden, wie zal het zeggen. Hij eet nog wel goed. Zijn gebit is niet meer zo best dus hij krijgt `ouwe l u l l e n voer`, aangelengd met slobber want dan vindt hij het lekkerder.

Ook in het geval van iones zal er geen paard meer in zijn voetsporen treden. Heb te veel met hem samen meegemaakt en gedaan. Hij was een droom die éindelijk werkelijkheid werd, ook al leek die droom het eerste jaar een desillusie omdat hij zo´n enorme kwal was, en ook al heeft hij me vaak ook heel erg teleurgesteld met zijn gekke streken. Achteraf had ik hem toch niet anders gehad willen hebben.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 10:05

Toch is er overigens nog wel een paard voor jou Stef, die loopt er nog wel rond. Maar misschien moet je het eens zoeken in een andere richting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 10:17

Wat jij beschrijft, heb ik met mijn oudste hond. Mijn vorige hond moest ik laten gaan omdat ze kanker had, ze was mijn maatje, mijn alles. We hadden geen woorden nodig om mekaar te verstaan. 3 jaar nadat ik haar verloor, hadden we pas plek voor een nieuwe hond. De pup waar ik voor viel, was het niet voor mijn vriend, dus koos ik een ander uit het nest. Ze wordt volgend jaar 9, maar hoe graag ik haar ook zie, ze is niet mijn soulmate. Ik heb heel lang gedacht dat ik nooit meer een klik zou hebben, tot we in gesprek gingen met de fokker van onze hond voor een maatje bij. Toen we even naar buiten gingen, kwam er een jonge dame even dag zeggen en pats, ik was verkocht! Alles wat ik verloren had en waarvan ik dacht dat het nooit meer terug kwam, heb ik nu bij deze kleine meid terug gevonden.
Geef jezelf de tijd en op het juiste moment zal jou soulmate je pad op komen. :(:)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 10:20

Maar misschien moet je niet te veel verwachten van je paard dat het je soulmate wordt.
Waar het om draait is VERTROUWEN. Dat je het paard dusdanig vertrouwt dat je er de dingen mee kunt doen die je er mee wenst te doen.

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 10:26

Wat een mooi en tragisch verhaal..soms is het leven keihard ;(
hoop dat je in de toekomst misschien weer een paardje naar je hart vind..

nienkehelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 17:49

veel succes in het nieuwe jaar

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:51

Ach, wat jammer dat het zo gelopen is! :( Sterkte TS Y;(

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:07

Long time no seen Stef, mooi topic.