Hoi allemaal, Ik heb een best belangrijke vraag. Ik verzorg een pony van een mevrouw ( Carla) toen ik vroeg of ik een buitenrit mocht maken zei ze: het mag alleen ik weet niet hoe het met de verzekering zit.... Want als jij van je Dokus afvalt en je breekt een been dan dekt je eigen verzekering ( de mijne ) het wel.. Maar als Dokus ook nog een auto beschadigd welke verzekering dekt het dan ( die van mij of die van Carla?) en dekt de verzekering zoiets...
Want Carla en ik willen graag weten wat er gebeurt als Dokus schade maakt. Welke verzekering ... Ik hoop dat jullie antwoord kunnen geven.
Je kunt altijd een mailtje sturen naar je verzekering, dan heb je je antwoord zwart op wit van hoe het zit!
Vjestagirl
Geplaatst: 12-12-15 17:04
Haar verzekering. Zij is de eigenaar en altijd verantwoordelijk voor wat haar dier doet. Dus ook als jij valt en je been breekt, dan is zij verantwoordelijk.
Zoe_97
Geplaatst: 12-12-15 17:04
als jij ene been breekt is het voor de verzekering van de eigenaar. Eigenlijk is alle schade die de pony aanbrengt voor de eigenaar zowel lichamelijk aan de ruiter als materiële schade. Tenzij er bewezen kan worden dat de ruiter onverantwoorde acties uithaalde, dan is de schede voor eigen rekening van de ruiter (niet verzekering). Je kan hiervoor de verzekering even bellen.
Martje80
Geplaatst: 12-12-15 17:06
Huisdieren ( daar valt paard onder)vallen onder wa verzekering. Maar over het algemeen weet dr verzekering ook overal een draai aan te geven zodat ze niet uitkeren hoeven.
Over bijrijders, ik weet niet anders dan dat de eigenaar verantwoordelijk wordt gehouden voor diegene die van het paard valt, maar daarvoor geldt vast weer het zelfde, verzekeringen piepen graag ergens onderuit..
droomy
Geplaatst: 12-12-15 17:07
Schade veroorzaakt door een dier is áltijd voor de eigenaar van het dier, tenzij aangetoond kan worden dat de bestuurder (ruiter) het dier aangezet heeft tot het veroorzaken van de schade (wat heel moeilijk is).