aangezien bijna iedereen zo druk is met een jaar overzicht te maken van het afgelopen jaar, dacht ik! laat ik dit ook eens doen
eerst zal ik mezelf en mijn pony even voorstellen!
Ik ben Amy, 18 jaar oud en ben ik het bezit van mijn lieve pony Bloem van 7jaar oud inmiddels

Bloem is een camargue ( een pony uit de wildernissen van frankrijk ) en is 2 jaar terug uit frankrijk gekomen.
ik zal beginnen bij het begin, en maak er dan dus een 2 jarig overzicht van aangezien dit de eerste keer is dat Bloem en ik een overzichtje laten zien
Als eerst. de ontmoeting natuulijk bij haar vorige eigenaar hier in nederland die haar uit frankrijk hebben laten komen.
[1] Februari
Hier een foto van Bloem, dit was de eerste foto die ik van haar zag op de verkoop advertentie:

Maart
Bloemetje bleek drachtig te zijn, en werd dus steeds dikker en dikker

April
[3]
vooral leuke dingen doen en van elkaar genieten

Mei
uiteinderlijk na heeeeeeel lang wachten kwam er dus een enorm hengsten veulen uit!
[4]

Juni [5]
Lekker met z'n 2tjes op buitenrit natuurlijk!

Juli [6]
LOL MET JE KNOL!

augustus [7]
Oefenen met het tuig en iets erachter! ging super

september: [8]
Bloem was een vrolijke merrie! die meteen weer voor me aan het werk wou!
rustig aan oppakken, want ze was nog niet geheel zadel mak. veel ups and downs, maar uiteinderlijk zijn we er wel uit gekomen! hopla, de duinen in! strand op! vrijheidsdressuur, spelen in het weiland, springen en dresseren! alles kon! maar toen....
Bloem werd ziek, ernstig ziek... Bloem blijkt dus enorm gevoelig te zijn voor koliek!
en kan niet tegen veranderingen in het rantsoen en ineens een week stil staan zit er ook niet zomaar in. ik had Bloem op stal gezet samen met haar Veulen Ollie.
even wat biks gegeven, en ik ging even naar de wc. ik kwam terug, voel lag nog in de bak, en bloem lag helemaal gestrekt in de stal! Snel de Dierenarts gebeld! die kwam ook meteen, hij was er binnen 15 minuten en bloem werd ook direct behandelend. ze had ernstige gaskoliek! de dierenarts vertrok weer, en zij tegen mij.. als het vanavond niet beter gaat, dan bel je! ik woon hier in de buurt, dus ben er binnen 5 minuten.
de avond dus weer de dierenarts moeten bellen omdat het nog slechter ging met Bloem.... Slokdarmverstopping... jeeeetje... Slang erin, en alles eruit gehaald wat erin zat. weer wat spuiten gegeven en op stal gezet zonder eten voor de komende nacht.
Bloed zit nog op dr nekje van de spuiten..

oktober:
Bloem werd weer wat beter, koliek was weer over.. alleen ging het nog niet zoals het moest..
bloem viel ernstig af.. het werd weer erger..
uiteinderlijk zag ze er zo uit.
[9]

Zandkoliek... ken er ook nog wel bij jongens!!
toppie...
November:
ik had het helemaal gehad, en zag het echt niet meer zitten, niet voor mij en niet voor Bloem. altijd maar buikpijn... altijd maar die dierenartsen erbij..
toen ben ik gaan denken en denken... ik heb aan de dierenarts alleen maar om tips gevraagd, op internet veel gelezen, en op school veel geleerd ( doe paardenhouderij opleiding )
heb hooizakken aangeschaft. en speciaal voer voor Bloem aangeschaft en afgesteld op haar lichaam en dieet. dit heeft even geduurd voor dat dit echt goed ging. mijn opa, ( de eigenaar van het prive terrein waar al mn pony's staan ) vind het erg leuk om zijn dieren te verwennen, en al onze dieren zijn dus ook tonnetje rond
dat is natuurlijk niet heel erg.. maar voor Bloem dus wel. dus veel overleg, mis communicatie en een beetje gemopper. heb ik mijn opa zo ver gekregen dat ik Bloem vooraan zelf voor. dag in dag uit!
in de ochtend voor school sta ik om half 7 in het pikke donker de stal te mesten en te voeren. en als ik uit school kom na een lange dag. sta ik om 5 uur weer in het pikke donker te voeren..
december:
dus ging het allemaal gelukkig de goeie kant op! en om een onwijs lang verhaal ( respect als je het allemaal gelezen heb
) kort te maken, het gaat enorm goed met bloem en zijn we uiteinderlijk gelukkig het nieuwe jaar in gegaan. ik heb het afgelopen jaar niet heel veel foto's gemaakt.. maar dit komt puur omdat ik het te leuk heb om foto's te maken! ik mag nog 6 foto's kiezen dus ga ik even snel door het jaar van 2015
heeeel veel naar het strand geweest! [10]

Ze begon weer aan te sterken!! [11]

Op vakantie met mijn beste vriendin en onze pony's! [12]

Ons eerste springwedstrijdje! [13]

Naar de keuring vanuit school! [14] ( landbouwdag alkmaar! )

and last but not least! [15]
onze knuffel foto van vanochtend om half 7 Bloempje voeren
wat hou ik toch van haar

bloem en ik gaan gewoon lekker verder oefenen in de dressuur en springsport, en willen gaan starten in het voorjaar. maar eerst ga ik vanuit school 3 maanden op stage in drenthe op een springstal, en bloem mag mee!
hoop dat jullie het een leuk, en minder leuk verhaal vonden, en echt respect als je het allemaal gelezen heb zeg..!

Oeps.. Vergeten! Wat erg.. Ollie! Maar natuurlijk! M'n grote man! Inmiddels 1,5 jaar oud! En nog steeds in mijn bezit! Grote man is het geworden zeg! Een echte haarbal gentleman! Een schatje die altijd even langs komt en kus komt halen, en er vervolgens met je biks emmer of broodtrommel vandoor gaat! Stiekemerd! Inmiddels is ollie wel geruind aangezien hij over hekken sprong om bij de buren te kopen ( daar staan een paar merries ) en hij heeft bijna z'n moeder gedekt..

Ollie maakt het super en staat lekker in onze kudden

Bedankt voor het lezen! en hopelijk tot volgend jaar met een nieuw overzicht!