Ik ging samen met iemand de bak in, we hadden geen zweep. En joegen hem ook niet uit onze ruimte. We doen het hek dicht en hij komt op ons af gegaloppeerd. Totaal onverwacht.
We gaan hier nu hard mee aan de slag. En ik doe dit niet alleen maar ik krijg hier begeleiding mee
Meer mensen die zoiets meegemaakt hebben? Hoe hebben jullie het aangepakt?Edit: Nadat hij op ons af gegaloppeerd is, zijn we de bak uit gegaan. En de eigenaresse ging toen met hem verder. Ik ben na een paar minuten weer de bak ingegaan. Eerst samen met de eigenaresse en daarna alleen. Aan het einde ging het al beter, hij heeft al meer respect voor mijn persoonlijke ruimte. En hij komt pas dichterbij als ik dat wil.
Hoe oud is de Haflinger,en hoeveel heeft hij al geleerd?Kwam hij boos op je af, of wilde hij met je spelen? Er is zo niet te zeggen wat het probleem is. Heb je hem al eens lekker gepoetst, zodat hij je leert kennen? In elk geval is hij niet bang van je, dat is goed. Nu vriendjes gaan worden!
Groot gelijk om opzij te gaan voor zo'n tank hoor. Ga de volgende keer toch maar met een zweepje de bak in.Laat je hem trouwens zo uit de stal de bak in, dan zal hij in het begin altijd wat wild zijn, dan kun je er beter pas bij gaan als hij uitgerend is.