Tips voor het springen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Farome

Tips voor het springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 15:50

Naast dat ik iedere week spring en dressuurles heb is het altijd goed om feedback van andere mensen te krijgen.
Dus.,..extra opmerkingen en tips gevraagd :Y)
Na de sprong rechtuit, goede galop landen en anders een changementje rijden weet ik al!
misschien zeggen deze filmpjes niet alles (kwaliteit, en is maar 1 lijntje) maar dit is het enige wat er is gefilmd gisteren.

Muronia

Re: Tips voor het springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 16:56

Verplaatst van YRT naar -> SPR-ITP

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 17:02

De enige tip die ik je kan geven is dat je je teugels meer op maat moet houden. Ze hangen nu in boogjes. Succes!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 16:59

Leuk paard!
Op je kont zitten, in het zadel! Handen meer mee naar voren en niet pushen voor een hindernis, hij moet springen niet jij :D
Meer recht houden na een sprongen en meer contact houden :)

Succes!!

priscillaks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:59

Ziet er over het algemeen goed uit! waarschijnlijk land je paard na de sprong in de verkeerde galop omdat je zelf niet helemaal in balans zit en waarschijnlijk meer een bepaalde kant op leunt!

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 18:35

priscillaks schreef:
Ziet er over het algemeen goed uit! waarschijnlijk land je paard na de sprong in de verkeerde galop omdat je zelf niet helemaal in balans zit en waarschijnlijk meer een bepaalde kant op leunt!

ik moet hem daarin iets meer helpen, maar hij heeft ook zijn favoriete en makkelijke kant waardoor als ik het niet aangeef hij die kant kiest...

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 18:36

Kozbi schreef:
Leuk paard!
Op je kont zitten, in het zadel! Handen meer mee naar voren en niet pushen voor een hindernis, hij moet springen niet jij :D
Meer recht houden na een sprongen en meer contact houden :)

Succes!!

Misschien vertekend het pushen een beetje, ik moet hem wel erg onderteunen, mijn paard ziet erg slecht diepte en heeft daarom mijn hulp wel nodig. Hij heeft namelijk maar 1 oog...

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 18:37

Yenni schreef:
De enige tip die ik je kan geven is dat je je teugels meer op maat moet houden. Ze hangen nu in boogjes. Succes!

Heb je het dan op/voor de sprong of na de sprong? Na de sprong beloon ik hem altijd iets te snel waardoor ik snel loslaat. dat is ook een leerpuntje :Y) op concour niet handig...

Wouter_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 19:35

Ziet er al goed uit :)
Ik weet niet of het gewoon zo lijkt, maar zorg dat je lang genoeg uit je zadel blijft.
Vooral bij de 2de sprong. Denk dat je daardoor ook bij de eerste lijn de balk tikte :)