Welke pensionstal kan ik het beste nemen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Welke pensionstal moet ik kiezen?

1, die van €250,- per maand
2 (6%)
2, die van €240,- (volpension) per maand of €162,- (half pension)per maand
18 (56%)
3, degene waar ik de prijs niet van weet maar zal ongeveer tussen de €135,- en €175,- liggen.
11 (34%)
4 die van €135,-
1 (3%)

Totaal aantal stemmen: 32

kyravp

Welke pensionstal kan ik het beste nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 15:34

Hoii, in mijn andere topic over kan ik een paard op winterstalling nemen? had ik veel reacties gekregen over dat ik beter een plekje dichterbij kon zoeken. Dit heb ik gedaan en ik heb deze gevonden:
1- 20 minuutjes fietsen, inclusief hooi,stro, naar de wei brengen, gebruik maken van de binnen en buiten bak en uitmesten. €250,-
2- 10 minuutjes fietsen, je kan kiezen volpension of half pension.
Volpension houd in:
Hooi en stro, binnen en buiten zetten, uitmesten, voeren en gebruik van paddock, wasplaats en binnen en buiten bak. €240,-
Half pension houd in:
Hooi, voeren en gebruik van paddock, binnen en buiten bak en wasplaats. Exclusief stro. €162,-
3- bij een boer in de buurt ongeveer 7 minuutjes fietsen. Zelf uit uitmesten. Inclusief hooi en stro maar staat het meest op de wei. Ook kan ik gebruik maken van de buitenbak. En de paarden hebben een schuilstal in de wei. (Prijs geen idee)
4- half uur of iets meer fietsen. Hooi en stro, verlichte buitenbak, weidegang en uitmesten. €135.-

Welke kan ik het beste kiezen? En als jullie de 2e zeggen, moet ik dan volpension of half pension kiezen?
Laatst bijgewerkt door kyravp op 10-12-15 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Re: Welke pensionstal kan ik het beste nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:35

ik zou voor optie 3 geen bij de boer. 24/7 buiten is altijd fijner voor een paard.

kyravp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 15:40

Zoe_97 schreef:
ik zou voor optie 3 geen bij de boer. 24/7 buiten is altijd fijner voor een paard.

Bedankt! Ik ga nog navragen wat de prijs is!

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:44

Met oog op de winter en het een strenge winter zou kunnen worden, zou ik juist voor de stal gaan die het dichtstbij is. Hou er ook rekening mee dat je, als het goed gaat vriezen, in de meeste buitenbanen niet kan rijden.

Dan zou optie twee dus het meest in aanmerking komen. Aangezien dat tien minuten fietsen is en je daar, als extraatje, ook nog een een binnenbaan hebt.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:47

Zeker weten optie 2. Dit omdat niet elk paard voor 24/7 in aanmerking komt, en het tien minuten fietsen en zelf niks hoeven doen echt wel een pluspunt is qua tijd.
Laatst bijgewerkt door ElSea op 10-12-15 15:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:48

wat vinden jouw ouders eigenlijk?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:49

Jep, ik zou ook voor optie 2 gaan, zeker met de winter in aantocht. Als iemand die al 8 jaar op een stal met enkel buitenbak staat kan je verzekeren dat ik in de winter heel weinig erin kan rijden ;)

kyravp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 15:49

xIirtJj schreef:
Met oog op de winter en het een strenge winter zou kunnen worden, zou ik juist voor de stal gaan die het dichtstbij is. Hou er ook rekening mee dat je, als het goed gaat vriezen, in de meeste buitenbanen niet kan rijden.

Dan zou optie twee dus het meest in aanmerking komen. Aangezien dat tien minuten fietsen is en je daar, als extraatje, ook nog een een binnenbaan hebt.

Bedankt! En wat is handiger? Volpension, of half pension?

kyravp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 15:50

Rocamor schreef:
wat vinden jouw ouders eigenlijk?

Het liefst niet te ver fietsen maar optie 4 is natuurlijk wel het goedkoopst... Maar ik denk dat ik voor optie 2 half pension ga!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:51

waarom halfpension, volgens mij schreef je in het eerdere topic dat je nu al dacht dat je te weinig tijd zou hebben.

als je het kunt betalen, zorg dan voor volpension, zodat je niet eerst een half uur van je schaarste tijd staat stront te scheppen

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:55

Ik zou ook optie 2 gaan, half of vol pension is afhankelijk van je eigen tijd, heb je veel tijd over is het leuker om zelf voor je paard aan de gang te gaan. Ben je druk met studie of werk en heb je geen tijd meer om je paard te verzorgen omdat je de stalwerkzaamheden doet, dan gaat dat ten koste van je paard :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:59

Ik zou ook voor optie twee gaan. Als je nu al twijfelt of je voldoende tijd zult hebben, zou ik toch voor vol- of halfpension gaan en valt optie 3 dus af. Daarnaast zou ik dan voor de stal gaan die het dichtstbij is en dus optie 2.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:00

kyramerelin schreef:
xIirtJj schreef:

Bedankt! En wat is handiger? Volpension, of half pension?

Volpension scheelt je zo enorm veel tijd. Maar je moet voor jezelf gaan berekenen of je voor €78 euro zelf een baal stro kan kopen voor een maand en daar ook mee doet. Weet niet wat de stroprijzen bij jullie in de regio doen. Ik denk dat je dan beter gewoon lekker €240 moet betalen en echt alleen hoeft te komen voor het rijden en verzorgen van je paard, je kan altijd nog kijken of je toch nog naar halfpension terug wilt.

kyravp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 16:00

Rocamor schreef:
waarom halfpension, volgens mij schreef je in het eerdere topic dat je nu al dacht dat je te weinig tijd zou hebben.

als je het kunt betalen, zorg dan voor volpension, zodat je niet eerst een half uur van je schaarste tijd staat stront te scheppen

In mijn vorige topic ging het meer over de reistijd an toen moest ik drie kwartier er naartoe fietsen, nu maar 10 minuutjes

arth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:03

Het gaat niet alleen over de prijs
maar let ook op hoe de stal eruitziet. :)
Veel plezier met het uitkiezen van je stal :D :D :D :D :D

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:10

Voor het paard is het fijner om lekker buiten te staan, zeker omdat ze dat nu ook al gewent is. Ik denk dat het voor jou fijner is om voor optie 2 volpension te gaan. Dit omdat je dan een binnenbak hebt waardoor je altijd fijn en droog kan rijden, het is dichtbij, je hebt geen omkijken naar voeren, binnen-buiten zetten en uitmesten. Alle tijd die je er bent kun je aan je paard besteden. Waarom niet half pension... omdat je dan per maand zo 15 uur of meer aan uitmesten kwijt bent en gezien ze maar 8 maanden bij jou zal zijn zou ik van elke mogelijke minuut zoveel mogelijk genieten. Als de kosten van het stro bij half pension er nog bij komen, komt de prijs ook dichter bij elkaar te liggen. Maar dit moet je natuurlijk met je ouders bespreken.
Let vooral ook op de sfeer op stal, zijn er meiden van jouw leeftijd en zijn ze aardig? Hoe is de eigenaar, is iedereen tevreden of word er veel geklaagd?

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:21

Ik zou er in ieder geval voor zorgen dat je een stal hebt waar je he pony niet zelf buiten moet zetten, omdat ik uit ervaring weet dat het lastig is om je pony iedere dag een paar uur buiten te krijgen in combinatie met school. En wat doe je als je een keer niet naar stal kan, kan iemand anders (je ouders?) dan uitmesten? Ik zou daarom voor optie 2 volpensioen of optie 3 kiezen, afhankelijk van het uitmesten.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:25

ik zou niet gewoon voor optie 2 geen omdat het makelijker is voor jou. Vraag eerst eens na hoeveel ze buiten komen. ik ben voorstander van 24/7 buiten, maar als je hem binnen hebt, zorg dat dat ie minstens 10 uur per dag buiten staat, dan staat ie nog 14 uur in een hokje in zijn uitwerpselen.

Hoe staat je paard nu qua weidegang?

_Lou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:27

Zoe_97 schreef:
ik zou niet gewoon voor optie 2 geen omdat het makelijker is voor jou. Vraag eerst eens na hoeveel ze buiten komen. ik ben voorstander van 24/7 buiten, maar als je hem binnen hebt, zorg dat dat ie minstens 10 uur per dag buiten staat, dan staat ie nog 14 uur in een hokje in zijn uitwerpselen.

Merelin staat in de zomer 24/7 op de wei :)

Stal 1 zou voor mij sws al afvallen want die is eigenlijk gelijk aan volpension van stal 2 en duurder én verder fietsen.
Stal 4 zou ook afvallen: je vertelde in het andere topic over je tijd enz. en ik denk dat een half uur fietsen niet makkelijk gaat zijn in de kou, regen, andere omstandigheden.

Mijn voorkeur zou zijn stal 2 volpension (als dit mogelijk is met die prijs) omdat hij dan voor je wordt buiten gezet en ze dan sowieso buiten komt, maar ja wie ben ik? Merelin is gewend om 24/7 in de zomer op de wei te staan dus dat zou bij stal 3 geen probleem zijn denk ik (moet je even kijken eventuele deken(s) & bijvoeren), alleen is de binnenbak bij stal 2 wel heel fijn denk ik als je echt wilt rijden in de winter :)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:29

Zoe_97 schreef:

Tis me nu al vaker opgevallen maar misschien moet je je mening iets genuanceerder ventileren. Zou wat prettiger zijn voor de mensen die een andere mening hebben dan jij.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:30

en hoe is het paard op stal? heb je ene paard wat daardoor nerveuser/onrustiger word etc. Ik zou iet naar eigen confort, maar naar het welzijn van het dier kijken :)

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:31

Ik zou optie 2 volpension. Niks fijner dan niks hoeven te doen haha. Althans ik vind het heerlijk! En een binnenbaan is altijd erg fijn en aan die prijs vind ik het ook nog heel erg meevallen.

kyravp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 16:32

Zoe_97 schreef:

24/7 op de wei, als het slecht weer en koud word staan ze samen met nog een paar andere paarden 's nachts in de binnenbak ik weet niet of ze op stal stond op haar vorige manege.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:32

liekec schreef:
Zoe_97 schreef:

Tis me nu al vaker opgevallen maar misschien moet je je mening iets genuanceerder ventileren. Zou wat prettiger zijn voor de mensen die een andere mening hebben dan jij.

wat is er nu weer fout aan mijn post... komop zeg, ik mag ook mijn mening geven. Niet gewoon ongenuanceerd stal 2 roepen terwijl je niet weet of diertje misschien maar ene half uur per dag buiten komt.

kyravp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 16:34

Zoe_97 schreef:
en hoe is het paard op stal? heb je ene paard wat daardoor nerveuser/onrustiger word etc. Ik zou iet naar eigen confort, maar naar het welzijn van het dier kijken :)

Ze is best wel druk dus denk ik dat ze ook veel beweging nodig heeft....