Voltige; hoe krijg ik meer spanning?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Voltigechick

Voltige; hoe krijg ik meer spanning?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 22:15

<3 Hallo!

Ik zit al sinds mijn 6e op voltige en ik zit al zo'n 5 jaar in het D-team ( ben nu 16)

Alleen nu ben ik gevraagd voor het B-team om getest te worden of ik goed genoeg ben, maar als ik al die filmpjes zie dan kunnen ze gewoon vanaf hun knieen naar de handstand. Ik kan dat dus echt niet. Vroeger wel, maar toen zat ik nog op turnen, nu turn ik al 5 jaar niet meer.

Lenig ben ik nog wel steeds maar ik vraag me nu echt af hoe je zoveel spanning krijgt? Ze zeggen altijd gewoon oefenen, maar hoe moet ik oefenen als ik niet eens tot een handstand kom? Tegen de muur aan werkt ook niet.

Als ik het op google zoek, kom ik alleen maar op resultaten over een ander soort spanning op je spieren.

Heeft iemand misschien tips? Ook voor andere voltige trucjes om beter te worden, want ik wil deze kans niet verpesten :( maar ik heb 1 'concurrent' en zij is veel beter als mij. Maar ik kan het altijd proberen.

Echt alle tips zijn welkom!

Ook hoor ik graag jullie voltige ervaringen!

Groetjes <3

Yenni

Re: Voltige; hoe krijg ik meer spanning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 22:21

Ook oefenen thuis? Dus je oude oefingen van het turnen gaan doen?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 22:22

Ik zou het geen spanning noemen. Het is meer kracht en rompstabiliteit wat je moet trainen.

Maryline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 20:16

hoi
Allereerst zou ik proberen dat turnen inderdaad thuis te oefenen. (misschien hulp vragen aan iemand om je te helpen). Als ze je willen testen betekent dat toch dat je talent hebt en dat je er iets van kunt?
Wees gewoon zeker van jezelf, denk niet na en doe het! (natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan...)
Maar hoe mee je gaat nadenken hoe erger het wordt.
Veel succes en geloof in jezelf! Ik ben zeker dat je het kunt!!!
groetjes

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:23

Hulp vragen aan je trainer. Laat merken dat je graag meer wil trainen/oefenen, wie weet zijn er tips. :)

Zorg ook dat je je niet blind staart op je positie maar ook lekker geniet!

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:26

Krachttraining :-), eerst spieren kweken en dan gaan je oefeningen veel beter gaan.

Voltigechick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 16:56

Dank jullie wel! Ik heb inderdaad gepraat met de baas en voel me nu al een stuk beter over alles, hij zei inderdaad ook dat ik gewoon mezelf moet zijn en goed door moet trainen :)