Hoi Bokkers,
Mijn vraag is: zou ik een pony op winterstalling kunnen nemen?
Winterstalling houd in dat je voor €175,- een pony meeneemt naar een ander goed plekje, bijvoorbeeld bij een pensionstaling of een boer bij jou in de buurt.
Het is dus jou pony voor de hele winter/lente. De periode dat je de pony meeneemt is tussen augustus of september tot april of juni ligt er aan welk paard/pony je mee neemt. Alle kosten zijn dus voor jezelf! Ook als je paardje ziek word. Ik heb een pensionstalling gevonden: voor €135,- per maand hier kunnen ze op de weide het gehele jaar door en hooi en stro zit bij de prijs inbegrepen en natuurlijk ook gebruik van de bak. Het is ongeveer 10 kilometer fietsen vanaf mijn huis. Dus ik zou niet weten of ik er daadwerkelijk ook genoeg tijd voor een pony op winterstalling heb aangezien ik er elke dag naartoe moet. Het is dus ongeveer een half uur tot drie kwartier fietsen. Buiten zetten is extra (voor de mensen van pensionstalling) ik zit als ik dit doe in 3 havo dus dat is hard werk. Denken jullie dat ik genoeg tijd voor een pony op winterstalling heb? Oja, ze mesten zelf 2x per week haar stal uit. En ik heb niet super vaak een studiedag ofzo ik ben meestal tussen kwart over 2 en 4 uur uit van school. Ik moet gewoon voor etenstijd thuis zijn van mijn ouders.
Ik hoop dat jullie reageren! Xx Kyra ( foto's zijn van de pony die ik graag wil)