De prinsesjes zonder cap...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

De prinsesjes zonder cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:47

Iknweet niet zeker of dit goed staat, sorry als dat zo is.

Gisteren was prinses Amalia jarig, en er werd door het koningshuis een foto gedeeld van zij en haar twee zusjes, alledrie op een eigen pony. Ze hadden echter geen cap op. :n Er kwam uiteraard een stroom commentaar op.

Wat vinden jullie hier nou van? Dat de prinsesjes een voorbeeldfunctie hebben en gewoon een cap op moeten op de foto, of dat hij voor de foto wel even af mag?

IHN

Re: De prinsesjes zonder cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:53

nou...voor die foto zie ik het punt niet zo....ik zie net in het andere cap topic ook voorbijkomen dat enige uitzondering voor geen cap op is als het voor de foto niet staat...die voorbeeldfunctie vind ik kolder...ouders moeten hun kinderen opvoeden..niet prinsesjes van 2 turven hoog.

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:53

ja ik zag die foto ook inderdaad! tja, ik weet niet of het alleen voor de foto was, maar handig is het natuurlijk niet...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:55

Is het tactisch? Nee, gezien de voorbeeldfunctie die ze hebben zou ik ze absoluut een cap opzetten.
Maar laten we eerlijk zijn: hoeveel mensen laten voor het plaatje de cap af? Onder het mom 'het zijn ook maar mensen' zou ik er dan weer niet moeilijk om doen.
Lastig maar ik ga er niet van wakker liggen eerlijk gezegd.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:56

Ronduit belachelijk. Ook al is het alleen maar voor de foto.

Doe dat ding gewoon op, zeker als je zo'n voorbeeldfunctie hebt.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:58

Ik vind cap op, juist in hun 'voorbeeldfunctie'
Staat ook bij, foto is genomen tijdens een buitenrit dus zijn ze ook echt op pad op deze manier

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:59

Dat gezeur altijd over met cap/zonder cap. Die taak is aan de ouders, of het nou prinsjes zijn of niet. Ik denk dat een kind, die het eventueel na wil doen, na wat uitleg ook wel snapt dat deze meiden representatief op de foto moeten. Hierin zien kranten/bladen nou eenmaal liever geen cap. En misschien vinden ze het zelf ook wel mooier.

Ik vind dat iedere ouder hierin zijn eigen regels en verantwoordelijkheid heeft en dat die regels niet aan de hand van de (jonge) prinsesjes moeten worden gemaakt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:00

Joanne1987 schreef:
Staat ook bij, foto is genomen tijdens een buitenrit dus zijn ze ook echt op pad op deze manier

En er is geen mogelijkheid dat de fotograaf/begeleiding de caps even heeft aangenomen voor de gelegenheid?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:01

Ik vind het niet anders dan wanneer een Bokker geen cap op heeft, dom. Alleen voor de foto maakt het me weinig uit.

Voorbeeldfunctie vind ik altijd maar een onzinnig iets, je moet je eigen kinderen opvoeden.

Sunnda

Wat een gezeik zeg!! Ik erger me er kapot aan. Voorbeeldfunctie....boehoe.. Voorbeeld voor wie dan? die andere kids die vaak gefotografeerd worden door inter.pers? En wie zijn die kids dan? Mijn kids mogen best even de cap af voor de foto..lekker zelf weten iedereen.
Laatst bijgewerkt door Sunnda op 08-12-15 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardennamen

Joanne1987 schreef:

En ik heb weer gelezen dat het een fotoshoot voorafgaand aan de buitenrit was. Niemand zeker die zonder cap een fotoshoot heeft gedaan?

Ik vind het erg overdreven allemaal...

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:02

Dat zou best kunnen, maar zij zijn niet veiliger als ons zonder cap. Ik vind het gewoon ronduit dom, ook van ouders mocht het hun keuze zijn

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:02

Die drie prinsesjes hebben hun eigen voorbeeld: queen Elizabeth II van Engeland. 89, nog steeds te paard en ze verrekt het een cap te dragen. Wél met hoofddoekje op, dat dan weer wel.

Laat de meiden toch lekker. En hun pa en ma ook. Hun verantwoordelijkheid, en we hebben zát leden van het koninklijk huis verderop in de lijn van opvolging }>

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:03

Paardennamen schreef:
Joanne1987 schreef:

En ik heb weer gelezen dat het een fotoshoot voorafgaand aan de buitenrit was. Niemand zeker die zonder cap een fotoshoot heeft gedaan?

Ik vind het erg overdreven allemaal...

Geen idee, maar ik niet, altijd dat ding op, hoort er nu eenmaal bij

Lara_Silver

Ik vind dat mensen zich vooral eens bezig moeten gaan houden met zichzelf en hun eigen kinderen en niet met de kinderen van het koningshuis.

Roweentje89

Er zijn altijd voor en tegens aan.

Ja ze hebben een voorbeeldfunctie en ja ze zouden altijd met cap moeten rijden.
Maar ik heb al genoeg op bokt voorbij zien komen in topics van foto meetings dat de foto's prachtig zijn, maar als de persoon dan een cap op heeft 'stoort' hij het plaatje. Dat ze de cap dan beter voor de foto even afzetten. Dat is dan ook banketstaaf.

Daarom zeg ik voor (professionele/portret) foto's in een bepaald thema snap ik het als ze de cap even afzetten. Voor foto's tijdens een buitenrit genomen of tijdens het gewone rijden zou iedereen zo verstandig moeten zijn om hem op te zetten.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:04

ik heb er ook zo geen beeld bij..
Ik:.doe je wel je cap op schat?
Kind: ja maar mama, Amalia heeft hem ook niet op.. :')

JesdaJinn

Als je goed kijkt zie je dat Amalia nog een rode streep op haar voorhoofd heeft. Ik denk dat dat van de cap is...

Mijati

Ik ben het er mee eens dat we onze kinderen zelf moeten leren waar een cap voor dient en dat het geen accessoire is, maar gewoon een ding om je hersenen te beschermen.

Maar laten we eerlijk zijn, het koningshuis heeft een voorbeeldfunctie en jammer voor de drie meiden, zij ook.
Dus ik vind dat Maxima en Willem-Alexander (zij zijn de ouders immers) hun dochter gewoon zo'n lelijk ding op het hoofd dienen te zetten.

Ir111

Ibbel schreef:
Laat de meiden toch lekker. En hun pa en ma ook. Hun verantwoordelijkheid, en we hebben zát leden van het koninklijk huis verderop in de lijn van opvolging }>

:')

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:06

gezeur vind ik het iedereen mag doen en laten wat hij wil zorg eerst maar voor jezelf
Ben laatst nogal ongelukkig van mijn jonge paard gestuiterd mocht nachtje naar het ziekenhuis en heb nog steeds pijn maar mijn kont past nog steeds niet in mijn cap en mijn hoofd heb ik niet geraakt dusssssssss............

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:06

Tja, zal wel in de familie zitten, Beatrix had nooit een cap op behalve bij wedstrijden. En Willem en maxima scheuren ook over de pampa's zonder cap. Moeten ze helemaal zelf weten maar ik vind dat ze dat niet openlijk uit moeten dragen, dus foto van de prinsesjes, gewoon wel een cap opzetten. Wil je ze daarbuiten laten rondcrossen zonder, eigen verantwoording.

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:08

Ik vindt het onverantwoordelijk van de ouders om hun dochters zonder cap op hun pony's te laten zitten echter is dat mijn MENING.

Wel of niet voorbeeldfunctie of wel of niet koninklijk huis doet er niet toe.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:08

Mijati schreef:
Ik ben het er mee eens dat we onze kinderen zelf moeten leren waar een cap voor dient en dat het geen accessoire is, maar gewoon een ding om je hersenen te beschermen.

Maar laten we eerlijk zijn, het koningshuis heeft een voorbeeldfunctie en jammer voor de drie meiden, zij ook.
Dus ik vind dat Maxima en Willem-Alexander (zij zijn de ouders immers) hun dochter gewoon zo'n lelijk ding op het hoofd dienen te zetten.

Dus jij vind een prinsesje te vergelijken met een gewoon kind?
Nou als die van mij hierover zou piepen, zeg il gewoon: lieve schat, Amalia is een prinses en jij niet. Dus zij mag dingen die jij niet mag. Heel oneerlijk, maar niets aan te doen. Dat hoort bijprinses zijn. Zij mag dingen niet doe jij wel mag. Einde discussie.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:09

RM94 schreef:
gezeur vind ik het iedereen mag doen en laten wat hij wil zorg eerst maar voor jezelf
Ben laatst nogal ongelukkig van mijn jonge paard gestuiterd mocht nachtje naar het ziekenhuis en heb nog steeds pijn maar mijn kont past nog steeds niet in mijn cap en mijn hoofd heb ik niet geraakt dusssssssss............

Helaas val je niet altijd alleen maar op je kont
Dusssssssssss...........