stiekem jaloers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maryline

stiekem jaloers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 10:57

Hallo :)
Ik wou even een vraag stellen...
Ik heb een paar vriendinnen die een eigen paard hebben of een halve stal. Het is ook mijn droom om dat te hebben mar het is niet mogelijk.

Zijn jullie soms ook jaloers op sommige mensen? Dat zij de mogelijkheid hebben om te evolueren, en heel de dag met paarden bezig zijn? Stiekem ben ik dat wel :( Jullie ook?

Groetjes

Daihyo

Re: stiekem jaloers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:04

Dat was ik vroeger ook. :j
Het enige dat hielp: geduld hebben, sparen en als je ouder bent en werkt zelf een paard kopen.
Tot die tijd kun je veel ervaring doen met verzorgs-/bijrijdpaarden.

Mirjam_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:06

Ja zoek een leuk bijrijdpaard! Daar kan je heel veel van leren en daar heb je profijt van als je later wel je eigen paard gaat kopen :)

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:14

Vroeger was ik altijd jaloers op vriendinnen die een eigen paard hadden en af en toe nog steeds wel op mensen die alles betaald krijgen van hun ouders. :+
Nu ik wat ouder ben begrijp ik de keuze van mijn ouders heel goed en ben ik blij dat ik nooit een paardje gekregen heb. Ze hebben de ballen verstand ervan en weten dus niet wat goed en slecht is. Als ik al die kinderen soms zie hobbelen op hun pony's heb ik ontzettend veel medelijde met ze. Ouders die niet zien dat hun pony kreupel loopt of pijn heeft, niet snappen dat een paardje ook af en toe naar de tandarts moet en doordat er niet altijd begeleiding bij is wordt er heel wat aan de mond getrokken.
Toen ik 18 werd heb ik mijn eigen paard gekocht, alles zelf geregeld en uiteraard ook alles zelf betaald. Nu ben ik hier best wel trots op want ik werk hard om alles te betalen. Juist doordat ik weinig inkomen heb naast mijn studie waardeer ik veel meer dan mensen die maar alles voorgeschoteld krijgen.
Voor nu lijkt het misschien heel oneerlijk, maar jouw tijd komt nog wel. Waar een wil is, is een weg! :j

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:17

wees niet jaloers :) ik hem mijn paard sinds ik 11 ben onverwacht gekregen. Toen dolblij, maar als je dan 13/14 word gaan je vriendinnen allemaal leuke dingen doen en jij kan niet mee, want paardje moet voer, paardje moet aandacht, geen geld, want paardje kost veel.
Je mist een hoop op sociaal vlak door het hebben van een paard.
Op het begin vind je dat helemaal niet erg! Maar na een tijdje begint alles zich wel op te stapelen.

Als je jong of geen eigen paard hebt bent zie je alle voordelen, later zie je alle nadelen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 11:21

Dat is heel normaal en juist heel erg eerlijk van jou dat je toegeeft dat je je een beetje jaloers voelt :j Ik wilde vroeger ook heel graag een paard/pony maar mocht dat ook niet van mijn ouders. En achteraf gezien ben ik daar inderdaad blij mee. Een eigen paard is super maar het is ook ontzettend veel werk, elke dag moet je erheen. Ook als je vriendinnen wat anders gaan doen of als je eens lekker een weekendje weg wilt met een stel meiden.
Op de middelbare school komt er dan een berg huiswerk bij en dan blijft er heel weinig tijd over voor jezelf...

Maryline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 11:24

Daar heb je misschien wel gelijk in. Ik heb veel tijd nodig om te studeren en de manege ligt niet naast de deur... Bedankt voor de reacties, Ik ben blij dat ik niet de enige ben!

Noormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:38

Het is normaal om jaloers te zijn. Een goede vriendin van mij heeft een tinker en een shet. Maar ik vind het sneu voor het paard, omdat ik weinig tijd ervoor heb. Er is vast een reden waarom je geen eigen paard hebt, anders had je er een!

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:57

Nee niet echt, ik gun het iedereen en ik wist dat ik ooit mijn eigen zou krijgen. Dat is in 2013 gebeurd. Veel geduld hebben en ondertussen verorgpaardjes zoeken. :)