groot Dilemma.. Help?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IrisNicolet

groot Dilemma.. Help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 22:44

Hallo

Ik zit met een heel groot dilemma..

Ik rij nu paard al 5 jaar. En ik begin me een beetje te irriteren.. De afspraak was dat ik de enige was die er op ging rijden, ( op de eigenaar na dan)
Maar nu is het zo dat ze een verzorger zocht voor haar andere paard. Maar nu komt het steeds voor dat dat meisje steeds op het paard rij waar ik op rij..
Ik irriteer me hier dood aan, en had een hele tijd terug al gezegd dat ik dat niet wilde. Toen is er een afspraak gemaakt dat ik 3x per week zou komen ipv 2.

Nu is het dus zo dat ik maar 2x per week mag rijden omdat die andere ook vaak op mijn vz paard rijd.
En ik moet helemaal duidelijk zijn van te voren wanneer ik kom terwijl dat in mijn situatie wat lastig is. en eerder nooit zo was.
Ik heb het hier al eerder over gehad. En weinig zin om er constand achter na te gaan.
Paarden zijn aardig op leeftijd dus als ze een paar daagjes stil staan is geen ramp.

Ik ben ondertussen op zoek gegaan naar wat anders. en Waarschijnlijk is heel leuks gevonden. 2 Paarden waar ik ook verder mee kan. wedstrijden enzo,

Maar hoe geweldig ik het ook vind. Als ik er alleen al aan denk dat ik moet stoppen met me huidige paardje schieten de tranen alweer in me ogen.. en begin ik meteen te huilen..

aan de ene kant wil ik niet stoppen, maar aan de andere kant, ik wil wel wat meer bereiken. Ik wil wel graag een wedstrijdje rijden en dat is met mijn huidige vz paard niet echt een optie...

Wat zijn jullie adviezen? Allebei is finacieel niet haalbaar en is teveel..
Ik weet het echt niet...... |( |( |(

Zoe_97

Re: groot Dilemma.. Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:46

tja, eigenaar is baas. ALs mijn verzorger zou komen zeuren dat iemand anders op MIJN paard rijd mocht die vertrekken... Ondanks iets wat ik 5 jaar geleden gezegd zou hebben, want tijden veranderen nu eenmaal.

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 22:50

Dit heeft ze geen 5 jaar geleden gezegd, dit heeft ze nog geen 2 a 3 maanden geleden gezegd.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:53

je mist het punt van mijn bericht, eigenaar zijn paard, eigenaar zijn keuze. Hier zou een verzorger die eisen gaat stellen en ook gata zeuren zo mogen vertrekken

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:56

Leuk is het natuurlijk niet. Maar dat de eigenaar van gedachten is veranderd kun je verder niets aan veranderen. Je hebt er over willen praten maar dat doet de eigenaar niet van gedachten veranderen.
Afscheid nemen is nooit leuk maar in jouw geval lijkt het me beter om verder te gaan met de andere paarden.

Het moet wel leuk blijven.

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 22:59

Bedankt, dit is een reactie waar ik wat aan heb. Ik weet ook wel dat het de keuze van de eigenaar is. Maar ga dan niet iets beloven en vervolgens de belofte breken met een stom excuus. Ik vind het heel moeilijk want ik geef ontzettend veel om het paard...

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:59

Zoe_97 schreef:
je mist het punt van mijn bericht, eigenaar zijn paard, eigenaar zijn keuze. Hier zou een verzorger die eisen gaat stellen en ook gata zeuren zo mogen vertrekken

Ik vind dit niet zeuren. Als ik het paard al een tijd rijd en er komt ineens een tweede bij die mijn dagen 'inpikt' dan vind ik dat vervelend. Dan vind ik het ook niet meer dan normaal om dat aan te geven, kijken of er een oplossing is. Ondanks dat je als eigenaar laatste keus hebt, is het toch gewoon menselijk om ook rekening met je bijrijder te houden? Bij mijn vorig bijrijdpaard 'pikte' de eigenaar zelfs geen dagen in, dan werd er in goed overleg geruild van dag.

TS: Als je een paard kan vinden dat beter bij je past, zou ik daar gewoon voor gaan! Afscheid nemen is altijd moeilijk maar je hobby moet wel leuk blijven en geen stress opleveren.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:00

Dat denk ik ook.
Waarschijnlijk kun je beter gaan leasen, dan maak je vooraf duidelijke en zakelijke afspraken waaraan beide partijen zich dienen te houden.
Daarmee voorkom je dit soort narigheden :(:)

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 23:02

Ik lease dit paard al.. :(

Shirley schreef:
Dat denk ik ook.
Waarschijnlijk kun je beter gaan leasen, dan maak je vooraf duidelijke en zakelijke afspraken waaraan beide partijen zich dienen te houden.
Daarmee voorkom je dit soort narigheden :(:)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:03

IrisNicolet schreef:
Bedankt, dit is een reactie waar ik wat aan heb. Ik weet ook wel dat het de keuze van de eigenaar is. Maar ga dan niet iets beloven en vervolgens de belofte breken met een stom excuus. Ik vind het heel moeilijk want ik geef ontzettend veel om het paard...

Dat is het nadeel van verzorgen/bijrijden. Als het er op aan komt heb je 0,0 inbreng en moet je het ermee doen. En ook al zegt een eigenaar dat je ze als eigen mag beschouwen en "doen wat je wil". Probeer wel in je achter hoofd te houden dat het niet letterlijk is en dat ze altijd van de een op de andere dag kunnen veranderen daarin. Is natuurlijk nooit leuk maar toch iets om rekening mee te houden.
En natuurlijk is het moeilijk maar wellicht kun je nog een leuke buitenritje of fotoshoot plannen zodat je nog een leuke laatste herinnering hebt. En dan je lekker focussen op de andere paarden.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:04

Hecht je niet aan een dier dat niet van jou is. Mijn advies. Dan komen deze problemen niet zo hard aan bij je en kun je gewoon op zoek gaan naar een ander paard.
Ik zie hier bijna alleen maar nadelen.
- paarden zijn al op leeftijd en je kunt niet meer zoveel bereiken met ze
- je mag niet zoveel rijden als je wilt en nu wordt er ook nog eens een afspraak niet nagekomen.

Maak je los van dat paard en ga rijden op die andere paarden. Je komt hier wel weer overheen, en dat bijrijdpaard ook.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:05

Selina schreef:
Zoe_97 schreef:

Ik vind dit niet zeuren. Als ik het paard al een tijd rijd en er komt ineens een tweede bij die mijn dagen 'inpikt' dan vind ik dat vervelend. Dan vind ik het ook niet meer dan normaal om dat aan te geven, kijken of er een oplossing is. Ondanks dat je als eigenaar laatste keus hebt, is het toch gewoon menselijk om ook rekening met je bijrijder te houden? Bij mijn vorig bijrijdpaard 'pikte' de eigenaar zelfs geen dagen in, dan werd er in goed overleg geruild van dag.

TS: Als je een paard kan vinden dat beter bij je past, zou ik daar gewoon voor gaan! Afscheid nemen is altijd moeilijk maar je hobby moet wel leuk blijven en geen stress opleveren.

TS schrijft geen vaste dagen te gaan, ze ging 2 keer in de week. Eigenaar wilt duidelijk dat het dier meer loop en dus het is geen dagen inpikken. TS moet nu gewoon rekening houden dat er nog iemand rijd en kan dus niet meer gaan als het haar uitkomt, maar gewoon vaste dagen kiezen...

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 23:09

Zoe, als je het niet wilt begrijpen wil je dan zo vriendelijk zijn om gewoon niet te reageren?
Het gaat er niet om dat er meerdere mensen op rijden, het gaat er om dat de afspraken niet na gekomen worden en gewoon alles achter mijn rug om gaat. Je hebt je punt nu wel gemaakt. maar snapt het denk ik niet. :) bedankt voor je reactie en je mening.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:12

Als je het paard least, moet de eigenaar ook zijn afspraken nakomen...je betaalt nu dus voor iets wat je niet krijgt?

Zou eens samen met hem en je ouders rond de tafel gaan zitten dan.
Tenminste...als je graag zou willen doorgaan.

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 23:14

Ik weet nog niet wat ik wil. het is zo ontzettend moeilijk

hynderfrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:22

Ik kan me voorstellen dat dit voor jou een hele vervelende situatie is.

Waarom rijd die andere verzorgster op jou verzorgpaard? Hoelang is dat al? Rijd zij ook nog op het andere verzorgpaard?

Als ik jou was zou ik nog eens een gesprekje aanknopen met de eigenaar over hoe het gaat met de onderlinge afspraken en aangeven waar je mee zit.

Een ander kan moeilijk een keuze voor je gaan maken, zet alle voor en nadelen eens op een rij. En maak niet te snel een keuze om te stoppen met je huidige verzorgpaard want misschien kom je samen met de eigenaar en die andere verzorgster wel tot een goeie oplossing. Dat zou toch ideaal zijn? Denk eens na over wat de oplossing zou zijn en hoe je dat kunt bereiken.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:42

Hoe zeer het ook doet,ik zou stoppen en voor de andere paarden gaan.Je kansen zijn daar iets groter in wat je met paarden wilt doen.

Bij je oude paardje irriteren nu dingen blijkbaar en worden zich aan afspraken niet gehouden,meestal zijn dat zaken die niet opgelost raken.
De eigenaar is misschien wel eigenaar maar uiteindelijk laat ze je voor het paard betalen dus dat geeft je ook bepaalde (rechten) .Dus dan hoort ze zich ook te houden aan gemaakte afspraken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 09:49

YRT --> PP (vanwege leeftijd TS)

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 10:15

Ik vind leasen en verzorgen wel twee verschillende dingen in jou verhaal. Als je een verzorger was dan is het inderdaad heel banketstaaf maar dan heb je niet veel in te brengen over dagen... tenminste als je mijn verzorger was dan ging alles op mijn manier :+
Maar in dit geval Lease je dus een paard. Dan vind ik dat de eigenaar zich ook aan afspraken moet houden. Ik begrijp dat dit een lastige keuze is voor jou.
Persoonlijk zou ik stoppen met dit paard hoe banketstaaf dat ook klinkt. Je gaat je alleen maar meer ergeren waardoor je uiteindelijk het plezier van je leasepaard gaat verliezen en met tegenzin zal gaan. Bovendien heb je nu een hele nieuwe kans gekregen die bij jou aansluit. Die ga je toch niet aan je neus voorbij laten schieten?

Succes met het maken van je keuze :+:

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 19:01

Bedankt voor de tips dames! IK ben er nog niet echt over uit. Haha.. lastig..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 19:05

IrisNicolet schreef:
Bedankt voor de tips dames! IK ben er nog niet echt over uit. Haha.. lastig..

Je weet verstandelijk best wat je doen moet, maar je emotie staat in de weg.

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 19:12

Gigantisch. :(

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 19:53

Ik snap dat die moeilijk is, maar dit paard gaat vroeg of laat ooit uit jouw leven verdwijnen op de eerste plaats omdat het niet jouw paard is. Op een dag besluit de eigenaresse het te verkopen. En dan? Dan gaat het ook weg.

2005538

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 20:48

Het is alsnog de eigenaar die het grootste deel betaalt. En degene die beslist wat er met het paard gebeurt. En als je zo graag dat paard wil blijven verzorgen en rijden zou ik als ik jou was je er bij neerleggen en accepteren dat er af en toe ook een ander op je vp rijdt! Of je moet eens een duidelijk gesprek met de eigenaar houden.

YoutuberPMP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 21:04

De eigenaar is de baas, maar ik zou je gevoel gewoon kenbaar maken.

Als hij/zij er niets aan wilt veranderen dan zou ik gewoon afscheid nemen.

Het moet natuurlijk wel leuk blijven en met irritatie op stal komen lijkt me niet echt chil.