Het is misschien een beetje onrealistisch, maar ik zit eraan te denken om bij een thuis een stal erbij te maken en dan opzoek te gaan naar een pony die ik voor iemand anders train/uitbreng op wedstrijd. Ik rijd sinds kort fanatiek wedstrijden met mijn pony en ga zo 2-3 keer per maand op wedstrijd zowel dressuur als springen. Ik ben 14 jaar en rijd (nog maar) L1 dressuur en B springen, maar heb wel veel verzorgpony's gehad en heb altijd privé les gehad helaas nooit de kans gehad om echt veel wedstrijden te rijden. De pony zou dan in de winter de hele dag in de paddock staan met mijn pony en 's nachts op stal en in de zomer overdag op de wei en 's nachts op stal. Zullen er mensen zijn die dit zouden willen?
sandra8
Geplaatst: 07-12-15 22:06
Ik denk zeker dat er wel animo voor is mits je je eigen niveau opkrikt naar minimaal M2 liefst Z. Er zijn genoeg fokkers die hun pony graag eerst in de sport willen laten lopen maar helaas altijd een gebrek aan goede ponyruiters.
Inderdaad, op dit moment ben je nog niet interessant genoeg voor velen. Eerst je eigen niveau omhoog rijden, je visitekaartje afgeven en dan kun je een pony op stal halen. Is overigens een leuk zakcentje verdienen!
welshfan97
Geplaatst: 07-12-15 23:42
ligt ook aan de regio waarin je woont. Ikzelf was 16 toen ik met eigen pony's moest stoppen (reed toen Z2 rabotalentenplan en L springen), maar nooit een pony gevonden om uit te brengen, hier zijn geen fokkers.
Ja daar zal best animo in zijn. Maar hoe zie je dat voor je? Volledig gesponseerd worden door de eigenaar van het paard? Of betaal je zelf alles voor de wedstrijden? Daar zit ook een groot verschil in
YoutuberPMP
Geplaatst: 08-12-15 21:09
Het lijkt me zeker dat mensen dit willen.
Er zijn echt wel mensen die weinig tijd hebben maar wel graag willen dat hun paard/pony bereden wordt en zo goed bezig wordt gehouden en beter wordt.
Met de eigenaar zou je dan goede afspraken moeten maken waar je allebei mee kan leven.
poownylover
Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-15 21:09
hier zijn wel een aantal fokkers in de buurt, het liefst zou ik natuurlijk willen dat de eigenaar van die pony mijn wedstrijden betaalt maarja dat zal wel niemand willen
Dat zal er aan liggen wat ze verder moeten betalen Als je je paard of pony door een trainingsstal laat uitbrengen kost het ook. Denk dat zoals eerder gezegd je er een leuk centje mee kan bij verdienen mits je je eigen niveau opwaardeerd.