Mandy na 6 maanden

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Bollebuik

Mandy na 6 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 21:28

Ik heb Mandy nu ongeveer 6 maanden en we zijn heel erg druk aan t oefenen. Mandy heeft vroeger Z-dressuur gelopen dus ik ga er zeker nog heel veel van leren, ook hebben we elke week les en dit gaat steeds beter. Hopelijk gaan we komend jaar starten met wedstrijden rijden!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AlwaysH

Re: Mandy na 6 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 21:31

Leuk paardje, en een vos <3
Van mij zou de achterhand er zo mogelijk wat meer onder kunnen, maar fijn vind ik het er wel uit zien:)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 21:33

Leuke merrie heb je daar.

Probeer zelf mooi recht boven je paard te blijven. Dan is het voor haar ook makkelijker om een mooie balans te behouden. Succes

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 21:49

Tof dier, maar mag wel wat vetjes kwijt hihi

Ik vind het er vooral zeer gespannen uitzien, vooral aan de voorkant.
Ik zie geen paard dat los door haar lijf loopt maar een paard die zich opspant en de rug juist wegdrukt of aanspant,
net zoals er activiteit mist en voornamelijk in de achterhand.

Zorg dat je handen goed op hun plek blijven en niet gaan leunen op de schoft/nek, benen niet te ver naar achter steekt.

Tip: goede lesgever, veel overgangen,tempowisselingen en uiteraard figuren rijden.

Jullie zullen er zeker geraken met de tijd en een goede lesgever!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 21:53

Leuk paard. Alleen vind ik je vrij streng met je handen

Bollebuik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 22:12

LauLauu schreef:
Tof dier, maar mag wel wat vetjes kwijt hihi

Ik vind het er vooral zeer gespannen uitzien, vooral aan de voorkant.
Ik zie geen paard dat los door haar lijf loopt maar een paard die zich opspant en de rug juist wegdrukt of aanspant,
net zoals er activiteit mist en voornamelijk in de achterhand.

Zorg dat je handen goed op hun plek blijven en niet gaan leunen op de schoft/nek, benen niet te ver naar achter steekt.

Tip: goede lesgever, veel overgangen,tempowisselingen en uiteraard figuren rijden.

Jullie zullen er zeker geraken met de tijd en een goede lesgever!

Hier kan ik wel iets mee! Enne vetjes kwijt? dat lijkt misschien op de fotos maar ze is echt heel dun, we zijn dr aan het bij voeren omdat ze zo dun is juist

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:16

Hoe oud is je paard? Ik vind haar er goed uit zien maar ik vind het geheel een beetje onsamenhangend
Van een paard die hoog in de dressuur gelopen hebt kun je veel leren maar het nadeel er aan is dat je het er pas uit krijgt als je de juiste knopjes weet te vinden
Ik denk dat je veel baat hebt bij goede instructie

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:21

Met goede instructie kom je een heel eind. Maar begin eerst met er op vertrouwen dat het paard weet waar ze haar voeten zet. Kijk lekker voor je uit en geef haar wat ruimte.

Bollebuik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 22:25

jwl schreef:
Hoe oud is je paard? Ik vind haar er goed uit zien maar ik vind het geheel een beetje onsamenhangend
Van een paard die hoog in de dressuur gelopen hebt kun je veel leren maar het nadeel er aan is dat je het er pas uit krijgt als je de juiste knopjes weet te vinden
Ik denk dat je veel baat hebt bij goede instructie

Ze is al 21 maar ziet er idd nog heel goed uit

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:52

Ik denk niet dat je extra hoeft te voeren. Gewoon netjes rijden en de spieren sterk houden.

Maryline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 12:12

mooi paardje! succes

eldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 09:49

Leuk paard, daar kan je nog veel plezier mee beleven. Probeer je je eens te verdiepen in nageefelijkheid, aanleuning en aan de teugel rijden. Hier zijn veel topics over. Aan de teugel is iets anders dan met zijn hoofd omlaag lopen. Ik zie dat je daar erg mee bezig bent. Zorg dat je paard achter meer gaat lopen, dan komt voor vanzelf. Ook je houding is erg belangrijk, vooral voor zo'n doorgereden paard. Een verkeerde houding geeft verkeerde (gewichts)hulpen, waardoor je kans hebt dat je paard je niet goed begrijpt. Neem goed les en geniet ervan.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 09:51

Leuk dier!
Probeer alleen die voorhand even te laten wat het is. Je bent nu veel met je handen bezig waardoor haar achterhand niet goed meekomt.
Handen wat hoger en naar voren en dan veel overgangen en tempowisselingen rijden!

Succes :)

Appelstroop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:37

Ik denk dat je al goed bezig bent.
Blijf wel recht boven je paard zitten, met evenveel druk op beide zitbeenknobbels. Knik niet opzij met je rug maar hou je schouders recht boven je heupen (laat je niet verleiden de gewenste beweging voor je paard voor te doen!).
Verder heel veel plezier met deze merrie, je gaat vast heel veel van haar leren! :)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:34

Omdat de OP ontbreekt in dit topic verplaats ik het van HAW naar RIJ-ITP

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 17:16

Ik ben benieuwd hoe het er na een paar maanden les uit gaat zien! Heerlijk om te kunnen rijden op een paard dat het allemaal al kent

Bollebuik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 19:53

Ik zal volgend jaar wel weer wat foto's plaatsen over hoe het er dan uitziet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:41

Leuk jullie hier te zien Famke! Komt goed met jullie, lekker blijven trainen samen en van elkaar leren.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:05

ziet er goed uit

kaylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:15

Ziet er al redelijk netjes uit. Het hoeft niet altijd een voordeel te zijn welk niveau het paard heeft gelopen, je zult zijn knopjes moeten ontdekken, elk paard heeft zijn gebruiksaanwijzing. Probeer je wat meer op je houding te gaan richten, je mag wat meer op je billen gaan zitten in galop en wat rechter op. Probeer ook je handen wat meer te gaan dragen, ik weet het dit is lastig. En probeer wat minder met de voorhand bezig te zijn, vooral veel tempowisselingen rijden, die voorhand komt vanzelf wel, er is namelijk een verschil tussen aan de teugel en aan de teugel. Een paard moet vanaf het juiste punt in zijn hals buigen en op een fijne manier buigen. Maar hiermee kan het beste een goede instructrice je helpen.