Ed is het zachtmoedigste, dapperste en vrolijkste paard dat ik ken. Of eigenlijk pony, want hij is maar 1.53. Ed is een kruising Belgisch Trekpaard x NRPS (Ed King Hill). En we hebben al dik 9 jaar veel plezier met elkaar. Ik neem jullie vier seizoenen met ons mee!
Winter 2015
Verhuizen van Oostzaan naar Haarlem.
Ons jaar begon in Oostzaan. Op de stal waar we beide altijd happy zijn. Helaas te ver van mijn huis, dus in februari gingen we naar een nieuwe plek. Met nieuwe vrienden. En weer rijden door de duinen.

Voorjaar 2015
Ed is helemaal gewend op zijn nieuwe plek. En we rijden nog steeds veel buiten. En knuffelen. Dat ook. Veel knuffelen.

Zomer 2015
De zomer staat in het teken van de zomerkampioenschappen op onze stal. Na dressuur, pas de deux, springen, een vossenjacht met opdrachten (oa neem een pelfie op het terras), schrikparcours en het Landenspel (Spanje) –en dat alles in thema (unicorn), mogen wij ons clubkampioen noemen! Hier een kort overzicht:

Detailfoto van zijn mooie unicorn hoeven in een link
http://myalbum.com/photo/xjCkXJ0Q8YD6/720.jpg
Oh en we halen Ella, groot fan van Ed, op van school, die daarna zelf naar pianoles mag rijden.

En als Ed zo kijkt

Dan gaan we naar het strand

Najaar 2015
Na jaren dromen heb ik de beschikking over een trailer en auto (alles geleend) en Ed kan in no time alleen laden en lossen. Dus we gingen samen op pad op het Dwingelderveld. Wat is het daar prachtig!

Daarna rijden we onze eerste endurance kennismaking. Ed’s hartslag was te hoog, maar hij kwam superfit over de finish. Heel tevreden met het KrokEdje.

En we doen mee aan twee crossen. Die in Lisse waar ik zó zenuwachtig van werd dat ik halverwege besloot te stoppen. Wel zo eerlijk naar Ed. Maar ook die in Broekelo. En die ging – omdat de hindernissen daar lekker laag stonden– als een zonnetje. Wat hebben we het leuk gehad!

Winter 2015
Na het werken in de bak, kun je soms de mooiste plaatjes schieten.

En er komt een grote droom uit. Ik ga met mijn beste paardenvriendin Jolien naar het strand. Zij mag haar bijrijd-haf Stein meenemen!

Ik verheug me nu al op alles wat er nog gaat komen!
)