Zelf alles regelen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ElineR

Zelf alles regelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 11:45

Hoi allemaal,

Sorry als het verkeerd staat, ik zou niet weten waar het anders zou moeten.
Ik zal gelijk ter zaken komen :D.
Sinds zomer 2013 heb ik mijn eigen haflinger en eigenlijk regel ik alle medische dingen zelf:
De hoefsmid, het enten, ontwormen etc.
Toen ik 14 was vond ik het behoorlijk eng om een vreemd iemand te bellen en eigenlijk nog steeds :o.
Ik vroeg me af, toen jullie nog 'jong' waren, deden jullie dat zelf, of deden jullie ouders dat?

Alvast bedankt :)!

Leffroi

Re: Zelf alles regelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 11:58

Komt vanzelf. Ben 24 en nog heb ik af en toe moeite als ik iemand moet bellen, zeker als ik niet helemaal weet wat nou precies de bedoeling is, of de telefoon opnemen. Scheelt wel een hoop als je het zelf MOET doen. Al ben ik nooit fan geweest iemand te moeten spreken door de telefoon en zal het ook nooit mijn hobby worden. Je er niet teveel aan (laten) storen en gewoon lekker doen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 12:07

Heb altijd alles zelf moeten regelen.
En nog ;)

Als je bang bent dingen verkeerd te zeggen of te vergeten, wil het weleens helpen een lijstje te maken en dat puntsgewijs afwerken.
Komt goed, went vanzelf :(:)

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 12:11

Hoefsmid deed ik vanaf mijn 11e al zelf, vond ik super leuk om te bellen.
Dierenarts gaat in overleg met mijn ouders, maar vind het geen punt om die dan zelf te bellen.
Met een ontworm schema controleerde mijn ouders mij altijd toen ik jonger was (tot aan mijn 13e deed mijn vader het) nu doe ik dat zelf.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 12:19

Ik doe het vanaf mijn eerste pony al zelf (was toen 17). Ook ik had een hekel aan bellen; wat mij heel erg geholpen heeft was werken als medisch secretaresse. Dan moet je wel :+
Wat Shirley zegt helpt ook goed: even een lijstje maken met dingen die je wil bespreken.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 12:37

Komt inderdaad vanzelf, dat je het normaler gaat vinden. Zelf moest ik al vanaf jongs af aan alles zelf regelen. Leer je alleen maar van :D

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 14:41

RUI -> PP

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 15:38

Bedankt voor de reacties. Fijn om te lezen!
Het is inderdaad alleen maar handig voor later. Ik weet ook wel dat zo'n man niet bijt, maar toch vind ik het eng :j.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 15:45

ik deed ook alles zelf van bellen (in overleg met ouders) sinds ik 11 ben. Nu bel i iedere keer mijn moeder wel als ik denk dat er wat met mijn paard is, maar iedere keer antwoord ze dat ik wel kan inschaatten of de da moet komen :p dus eigenlijk nutteloos dat ik mama nog bel, maar het geeft toch wat extra zekerheid. Smid gebeurd nu zonder overleg en ontwormen doe ik al jaren zelf.

kel106

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 15:52

Heb dit zelf ook altijd eng gevonden en nog steeds! Ik maak zelf ook altijd een briefje voor mezelf met precies uitgestippeld wat ik ga zeggen. Uiteindelijk als ik dan heb gebeld kijk ik vaak niet eens meer naar t lijstje omdat ik hem zovaak heb gelezen

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 09:50

Ik hoefde eigenlijk nooit iemand te bellen omdat alle paarden op stal gewoon tegelijk naar de smid ed gingen. Als mijn merrie ziek was belde mijn moeder of ik. Degene die de telefoon bij de hand had. Nu heb ik ze aan huis dus doe ik het allemaal wel zelf, maar tegenwoordig gaat dat toch veel via de app als er geen haast bij geboden is.

Ik heb ook een hekel aan bellen. Zelfs met mijn moeder, vader, andere familie en vrienden. Ik vind het gewoon niks :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 09:56

Ik kan me voorstellen dat je het lastig vind. Ik denk wel dat het inderdaad juist heel erg goed is om dat soort dingen zelf te regelen. Ik hoefde dat nooit mbt mn pony maar heb uiteindelijk wel in het leerlingenbestuur van mn school gezeten en daar heel veel dingen moeten/mogen regelen waar ik veel van geleerd heb.

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 10:08

Vroeger durfde ik nog niet eens naar de manege te bellen om in een les mee te rijden :+
Sinds mijn 18e een eigen paard en daar regel ik van begin af aan alles zelf mee. Mijn ouders zijn hier altijd tegen geweest omdat ze vonden dat ze er zelf te weinig van af wisten dus ik had ook geen andere keus. Sindsdien vind ik het helemaal niet meer 'eng' om zelf te bellen.
Als ik naar vreemde bel moet ik wel altijd even een verhaaltje klaar hebben :o

Zwennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 10:14

Ik was op jonge leeftijd al erg zelfstandig ook omtrent het regelen van zaken rond mijn pony, en alles wat hier bij kwam kijken, daarbij komt ook dat ik graag zelf de touwtjes in handen heb haha! Sommige mensen hebben dat gewoon meer als een ander.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 10:15

Ik had dit ook wel vroeger, maar vanaf ik mijn pony had (op mijn 12de) moest ik alles zelf regelen (nuja hoefsmid niet want dat regelde de stalhouder).
Ik weet nog dat ik vaak al ijsberend aan het bellen was :+
Maar nu maak ik er mij niet meer druk om, ik ken de DA nu zelfs best goed dus dat is altijd wel gezellig

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 08:29

Had ik vroeger ook last van. (En ik was dan al 18 toen ik de eerste kocht en alles zelf moest doen :+ ) Had met de hoefsmid de afspraak dat hij zelf om de 6 weken belde, was ideaal voor mij! Om een hoefsmid te vinden, heeft mijn moeder wel gebeld voor me O:)
En ja de dierenarts, ook met zweethandjes gebeld de eerste keren. Maar als de nood er is zul je toch zelf moeten bellen.
Kom je wel overheen hoor! :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 08:34

Hier was de afspraak: er mag een paard komen, maar van zodra mijn vader er iets voor moest doen, moest het paard weg. Noodsituaties daar gelaten he ;)

Dus vanaf mijn 16de ook alles zelf geregeld. Ik ben nu 27 jaar, nog steeds hetzelfde paard en ik bel nog steeds niet graag :')

Knap hoor TS dat je op je 14de alles zelf regelt :)