Dat gevoel dat alles lekker gaat en je trots op je paard ben

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

OneAndOnlyx

Dat gevoel dat alles lekker gaat en je trots op je paard ben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 19:50

Iedereen kent het wel, dat heerlijke gevoel dat je hebt zodra alles lekker loopt en dat gevoel dat je trots bent op je paarden(roedel) omdat ze jou voor een groot deel gelukkig maken.

Ik ken dat gevoel en de laatste tijd voel ik het steeds meer. Beauty is inmiddels alweer 8(!!) jaar aan mijn zijde en 7,5 jaar geleden lag daar een heel kleine hompje naast die zich nu heel goed staande houd en echt een top-pony aan het worden is. Verder heb ik een top paard waarmee ik in januari ga starten en het meest heerlijke gevoel is toch echt als ik bij hen ben. Als ik overladen word met kusjes en als mijn paard me staat aan te kijken van 'Ik vind je lief'. Daar word ik ontzettend gelukkig van!

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 20:05

Zeker heel herkenbaar!

Super dat het zo goed gaat met je pony!
Mijn eigen haflingermerrie heb ik nu ruim 4 jaar, en sinds een aantal maandjes zijn we aan het lessen en haar aan het beleren voor de wagen, ze is zo onwijs braaf en werkt zo hard voor me! En in april verwacht ze ook nog een veulentje van tinkerhengst Fortunes Pride :) :)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 20:10

Bubbleee schreef:
Zeker heel herkenbaar!

Super dat het zo goed gaat met je pony!
Mijn eigen haflingermerrie heb ik nu ruim 4 jaar, en sinds een aantal maandjes zijn we aan het lessen en haar aan het beleren voor de wagen, ze is zo onwijs braaf en werkt zo hard voor me! En in april verwacht ze ook nog een veulentje van tinkerhengst Fortunes Pride :) :)

Supergaaf! Ik wil ook graag met mijn 'kleine hompje'( :+ ) gaan mennen. Maar heb de tijd en het geld helaas nog niet weten te vinden(zo'n leuke sulky kost niet niks..). Dus nu houden we het bij langelijnen(ook met mijn shet van 22 :D ). Ook superleuk trouwens!! Mijn pony's werken ook heel hard voor me echt ontzettend leuk om te zien. Mijn paard ook het is zo'n topper. Het feit dat ie er pas is sinds september en dat ik al in januari wil starten zegt heel wat denk ik zo. Ik vertrouw hem 99% en geniet van ons rijden samen en ons trainen!

friesiszwart

Re: Dat gevoel dat alles lekker gaat en je trots op je paard ben

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:25

heel herkenbaar, nog een geluksmomentje als je om vijf uur je bed uit moet om te voeren en dan buiten komt en je van verschillende kanten (zachte) hinnikjes en gemurmel hoor. Echt een geniet momentje terwijl dat tien minuten daarvoor soms echt niet was. ;)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 19:36

friesiszwart schreef:
heel herkenbaar, nog een geluksmomentje als je om vijf uur je bed uit moet om te voeren en dan buiten komt en je van verschillende kanten (zachte) hinnikjes en gemurmel hoor. Echt een geniet momentje terwijl dat tien minuten daarvoor soms echt niet was. ;)

Ja precies dat. Of dat je om 5 uur wakker word en denkt 'Paarden!' :D

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:54

Echt wel.... Heel trots en blij zijn op je paard. Die van mij heeft wat last van wat problemen qua spieren en spieropbouw en hypermobiliteit. Gelukkig een goede instructrice gevonden en we zijn op de goede weg. Iedere keer krijgen we oefeningen mee en sommige zijn best wel lastig voor hem. Samen komen we er wel, hij doet zo z'n best voor mij en iedere keer blijft hij naar mij toekomen dus zal het wel meevallen hoe lastig het allemaal is voor hem. Maar iedere keer de vooruitgang zien en ervaren is zo leuk.
Zo ook met het paard van mijn dochters, ze hebben les en iedere keer zie je verandering / vooruitgang en veel plezier. Ik voel mij erg happy met mijn paardjes <3

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 20:03

Hier ook heel gelukkig met ons anderhalve paard. Mijn paard heb ik gekocht als veulen van 6 maanden, regelmatig mijn hoofd gestoten in de uitzoekerij naar passende zadels, bitten en geschikte kopstukken. Het beleren helemaal zelf gedaan met hulp vanaf de grond. Als ik zie hoe ze zich nu als zevenjarige ontwikkelt, mede dankzij een eindelijk passend zadel en structurele les, dan ben ik heel trots op wat we bereikt hebben.
Het halve paard is de pony van mijn dochter van 12. Een opaatje van 21 jaar die van de stalhouder is. Wij leasen de pony 3/4 dagen per week, inmiddels ruim een jaar. Van een oude sjacherijnige pony naar een energieke lieve opa. Ze springen, rijden met vriendinnen buiten, dressuren en wisselen alles af met heel veel knuffelen, poetsen en vlechten. Vorig jaar liep hij weg als je hem kwam halen. Inmiddels komt hij aangedraafd en hinnikt daarbij luid, te lief. Trots op mijn dochter die dit voor elkaar heeft gekregen.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 20:09

Ken ik zeker!

Gisteren weer eens met een pad gereden en hij deed het zo ontzettend goed. De oefeningen en super aan het been. Helaas tijdens uitstappen spoot hij ervandoor doordat iemand van achteren uit de bosjes kwam... Ze deden het nog wel zo stil mogelijk :')
Goed ik heb dus toch nog mogen zandhappen. Gelukkig nieuwe bodem en die viel een stuk zachter! Buiten dat ik niet blij was met de actie die ik met zadel wel uit had kunnen zitten.... was ik zo trots op hem dat hij het zo goed deed dat het mij niet uit maakte dat ik gevallen was. Hij stond wel snel stil en keek van wat doe jij nou?!
Daarna nog even erop gestapt.

Day after wel veel last overigens..

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 21:57

Super leuk dat zoveel mensen hetzelfde hebben! :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 09:30

Als je ze roept en ze er gelijk in een draf of galop aankomen, dat is toch heerlijk :))

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 20:01

Nies_ schreef:
Als je ze roept en ze er gelijk in een draf of galop aankomen, dat is toch heerlijk :))

Zeker. Die van mij doet dat nooit omdat ie altijd al bij het hek staat als ik aankom :p. Vind 't zo lief als hij zodra ik zijn hoeven uitkrab mij probeert weg te duwen met z'n neus :o