Een jaar lang stippeltjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joy_Mennings

Een jaar lang stippeltjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 19:49

Hoi allemaal,
Ik heb nu iets langer dan een jaar een verzorgpaard.
Het leek me daarom wel leuk om een overzichtje te maken.
Mijn verzorgpaard is een Appaloosa. Hij heet Apache.
Helaas kan ik niet heel vaak naar hem toe, maar als ik er ben is het altijd leuk:)

De eerste ontmoeting was in de kerstvakantie. Het had toen gesneeuwd dus ik kon niet rijden.
Wel er eventjes op gezeten zonder zadel.
Afbeelding
Afbeelding

De eerste keer dat ik op hem reed was denk ik in maart. Het regende toen helaas heel hard.
Afbeelding
Afbeelding

De eerste keer dat ik een topic aanmaakte over Apache was na de derde keer rijden. Hier had mijn moeder een aantal foto's gemaakt waar ik heel blij mee ben :)
[RIJ-ITP] 3e keer op Apache
Afbeelding
Afbeelding

Tussendoor heb ik natuurlijk Apache ook verzorgd. In de zomer kon ik hem lekker in de wei borstelen. Erg fijn.
Afbeelding

En verder bleven we gewoon lekker door rijden.
Afbeelding

Na de vakantie kwam de eerste keer galopperen met hem.
Niet een hele fijne galop, zeker niet voor mijn nek/schouders. Maar het was wel erg leuk.
Heb hier niet veel foto's van maar wel een topic.
[RIJ-ITP] Appaloosa Apache

En dan nu de laatste van dit jaar.
Het is helaas alweer een tijd geleden :( Maar ik hoop er voor nieuwjaar nog een keertje heen te kunnen.
Ik heb heerlijk kunnen rijden terwijl een vriendin foto's maakte. Er staan meer foto's in het volgende topic.
[RIJ-ITP] Rijden in 't avondzonnetje
Afbeelding
Afbeelding

Na het rijden heb ik zelf de camera nog eventjes overgenomen. Hier zijn toch een aantal leuke foto's uitgekomen :) Dit is ook het eerste (en enige) topic van Apache wat uitgelicht is geweest *\o/*
[ITP] Een stippel in 't avondzonnetje
AfbeeldingAfbeelding

Ik hoop het komende jaar vaker naar Apache toe te kunnen en dat we nog veel leuke dingen kunnen doen.

Alle (rij)tips zijn welkom natuurlijk.

Afbeelding

cent

Re: Een jaar lang stippeltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 21:06

Leuke beestje! Let wel op, hij is namelijk te dik! Dit kan hele nare dingen geven.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 21:08

cent schreef:
Leuke beestje! Let wel op, hij is namelijk te dik! Dit kan hele nare dingen geven.

Ja dat weet ik. Heb alleen vrij weinig over hem te zeggen en kan helaas niet zo vaak rijden. Hierdoor valt hij eigenlijk niet af.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 22:36

Ik dacht in eerste instantie dat ie drachtig was, oei.. Is er ook niks te overleggen?

Wel een leuke pony en jullie lijken het samen erg leuk te hebben!

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 22:40

Tribunals schreef:
Ik dacht in eerste instantie dat ie drachtig was, oei.. Is er ook niks te overleggen?

Wel een leuke pony en jullie lijken het samen erg leuk te hebben!

Hij staat zegmaar hele dagen op de wei in de zomer (niks bijgevoerd ofzo) in de winter staat hij 's nachts wel binnen en wordt dan ook bijgevoerd. Weet niet of dat alleen hooi is, of ook brok. Maar ze hebben verder geen stuk wei zonder gras. Eigenaren hebben ook niet zo heel veel verstand van paarden.

Hij is trouwens altijd wel stevig geweest, ook toen hij meerdere keren per week bereden werd en niet 24/7 op de weide stond.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 18:49

Denkt iemand dat een graasmasker zou kunnen helpen??