Hoe vind en ga ik om met een leaser?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Noompje86

Hoe vind en ga ik om met een leaser?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 03:05

Mocht ik hier niet goed staan dan spijt het met maar kon geen andere plek vinden. Is niet als advertentie maar ben opzoek naar advies.

Ben als een tijdje bezig met het zoeken naar een leaser voor mijn e-pony.
Hier op de Bokt markt, marktplaats en nog veeeel meer plekken waar je advertenties op kan zetten maar het wil maar niet lukken de juiste persoon te vinden |(

Krijg vooral reacties van de vast wel bekende "penny' meisjes. Super lieve mailtjes belletjes en appjes maar kan er jammer genoeg niets mee. En omdat we iemand zoeken die deels mee zou moeten betalen haken veel af. Voor E35,- per maand 4 dagen willen rijden zit er nou eenmaal niet in. Als ik het geld had geen probleem maar ben niet zo rijk en paarden zijn nou eenmaal duur.

Iemand ervaringen met een goede advertentie maken en het uitfilteren van leuke mensen?

Even in het kort;
Pony is al 17 jaar, daar schrikken mensen van ook al is ze nog super fit.
Ze heeft een hoefkatrol probleem. Loopt nog prima met goede ijzers maar we springen haar niet meer, maar kids willen springen.
Ze is heel lief en knuffelig maar te groot voor de kleinere kids en te klein voor volwassenen. (154)
Algro Arabier met Conamara dus best lief maar wat stuiter trekjes van een arabier.
Zelf heb ik haar tot de M1 dressuur gereden maar we komen maar niet veder en heb inmiddels een paardje er bij.
Weg doen na 14 jaar kan ik niet over mijn hart verkrijgen. En hobbymatig rijden zit nou eenmaal niet in mij.

Wat zouden jullie doen?

En als ik dan iemand gevonden heb, contract opmaken ? Wat zet je daar dan in...

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 03:30

Ik denk dat er meerdere mensen afhaken door de spelfouten in je advertentie.
Ik zou daar als eerste even goed naar kijken.
( oa. Leazer = leaser).

Verder ben ik niet bekend met leasen dus kan ik je niet helpen.

*edit: toevoeging.

silversomali

Re: Hoe vind en ga ik om met een leaser?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 07:16

1.54 te klein voor volwassenen? Hoe groot denk je dat "volwassenen" zijn dan..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 07:28

Ik denk dat je veel verwacht en er ook veel voor vraagt. Het is je goed recht om geld te vragen maar dit is de hoofdprijs (ook voor de regio waar jij zit).

En er zijn niet zoveel kinderen die dat kunnen betalen en meer dan vier dagen naar stal mogen van hun ouders.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 07:46

Ook ik vind het veel te duur voor een pony met beperkingen. Voor 150 willen mensen een pony waar alles mee kan dus ook springen, buitenrijden en regelmatig wedstrijden.

Waarom zoek je niet een goedkopere stal en bied je haar aan voor 50? Ook dan is het lastig om iemand te vinden, zelfs gratis is het erg moeilijk om een trouw iemand te vinden, maar heb je wel meer kans.

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 07:59

Heb je ook al via via geprobeerd?
Een kleine volwassene kan prima op je pony. Die hebben vaak meer verantwoordelijkheid dan jonge meiden.
Is het niet makkelijker om je pony volledig te laten leasen? Kun jij je op je paard richten en heeft je nieuwe berijder meer vrijheid?

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 08:55

Kijk inderdaad even naar je advertentie: er staan nogal wat stijlfouten in.

Verder ken ik iemand die voor een pony van dik in de 20 nog een lease-meisje gevonden had. Dus aan de leeftijd zal het niet liggen. Helaas kwam de vader van het meisje later (na de gratis proeftijd) terug op de gemaakte afspraken en ging het hele verhaal niet door. -O- Die vond wel even dat het gratis kon blijven...
Deze persoon vroeg overigens de helft van het stalgeld (ca. 120) en daarvoor mocht de pony geheel als eigen beschouwd worden (maar de pony mocht niet op een andere stal gestald worden). Lessen waren dan ook voor eigen rekening van de leasers. Dit leek mij toen heel fair. Jouw prijs vind ik niet zo heel schokkend. Op een manege ben je meer kwijt en mag je minder.

Zet in je advertentie dat de richtprijs 150 is, maar dat er (in redelijkheid!) over te onderhandelen valt. Misschien wil je het bij een geschikte kandidaat ook bijvoorbeeld voor 100 doen? Om pennymeisjes te ontmoedigen om te reageren; zet erbij dat bij minderjarigen uitdrukkelijke toestemming van de ouders nodig is (want die betalen immers!).

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 09:25

Eigenlijk zoek je iemand die voor de pony betaalt want je hebt zelf het geld niet?

Ik zou 150 euro/ maand veel te veel vinden. Daar kon ik in de randstad mijn eigen paard zelfs voor stallen, dus daar zou ik niet een halve week een paard voor gaan leasen, zeker niet als leskosten er nog bijkomen.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:35

Eerlijk? Op jouw advertentie zou ik nooit reageren... Het klinkt voor mij alsof je inderdaad iemand zoekt om de kosten van je pony te betalen. En eerlijk, voor dat geld kun je hier je paard 'stallen' op een mooie plek, midden in het bos met een goede binnen en buitenbak. Als er dan nog leskosten bij komen... Nee, voor het geld wat ik dan kwijt zou zijn, zou ik bijna overwegen om een eigen paardje te kopen (en ja ik weet wat de kosten zijn) :) En dan een paardje die goed bij mij past, waar ik jarenlang mee vooruit kan en waar geen 'beperkingen' op zitten qua rijden.

Zelf heb ik het geluk dat ik een ontzettend leuk paard verzorg, toevallig ook een paardje van 17 jaar maar ik mag er 'alles' mee. Nou heb ik het geluk dat ik dit lieve paardje heb gevonden en hier ook niks voor hoef te betalen. Wel help ik mee met de voerbeurten en rij ik af en toe op en neer om dekens te wisselen. De eigenaresse is blij met mij, ik ben blij met haar en haar paard. Een mooie win-win situatie...

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:50

De fatsoenlijke stal van 150 per maand met goede binnen en buitenbak moet ik nog tegenkomen..

Persoonlijk vind ik het voor 4 dagen per week ook een tikje aan de hoge kant, maar vind het geen gekke prijs.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:53

Zelf vind ik sommige bovenstaande reacties nogal raar. Hier in de buurt is het 'normaal' om zulke financiële bijdrage te vragen voor een bijrijder, dat principe heet hier 'halve stal'. Stallen hier in de regio met binnenbak zijn ook amper te vinden voor minder dan €250 à €300 volpension, dus ik vind je prijs, als je inderdaad zo veel betaalt voor stalling, zeker niet verkeerd.

Zoals met alles geldt hier ook weer 'wat de gek ervoor geeft'. Ik denk inderdaad dat veel mensen voor dat geld een eigen paard naar hun smaak kopen en wat minder luxe stallen. Ook hier in de buurt hebben veel mensen het moeilijk om een betalende bijrijder te vinden. Er is ook ongelooflijk veel aanbod.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:57

Ik begrijp dat jij er zelf niet meer op rijdt? Waarom verlease je het paard dan niet volledig? Dus 7 dagen per week, maar uiteraard wel met een goed trainingsschema. De leaser mag dan langs komen wanneer die wil, maar 7 keer rijden is wat veel, dus daar kan je dan een limiet op zetten. Ik lease zelf ook, en ik maak mijn eigen schema voor het paard. Kan ik een dag niet, moet ik mijn schema iets omgooien, maar dat is geheel aan mijzelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:03

In deze regio (Twente) zijn er ontzettend veel paarden, en kun je als niet-paardeneigenaar overal wel terecht om gratis of voor weinig geld op leuke beesten te rijden. Je prijst jezelf dus een beetje uit de markt, voor 150 euro voor een pony met beperkingen, waar je dan 4 dagen per week mee mag rijden.

Voor 50 euro meer stal je hier een eigen (gezonde) pony op een accommodatie met binnen- en buitenbakken en dan kun je 7 dagen per week doen waar je zin in hebt. Zowel qua pony als qua met niemand (eigenaar) wat te maken hebben.
Dus ja, ik snap wel dat je er niemand voor vindt.

Ik denk dat je zelf een oplossing moet zoeken, en niet moet wachten op een ander die jouw probleem op gaat lossen.
Sta je op een manegebedrijf? Is er geen interesse om 'm mee te laten lopen in lessen en ritten tegen reductie van het stalgeld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:06

billionache schreef:
Zelf vind ik sommige bovenstaande reacties nogal raar. Hier in de buurt is het 'normaal' om zulke financiële bijdrage te vragen voor een bijrijder, dat principe heet hier 'halve stal'. Stallen hier in de regio met binnenbak zijn ook amper te vinden voor minder dan €250 à €300 volpension, dus ik vind je prijs, als je inderdaad zo veel betaalt voor stalling, zeker niet verkeerd.

TS woont in Enschede he.... Ben je daar wel eens geweest? We hebben hier ongeveer evenveel paarden als kratjes Grolsch. En dat zijn er heeeeeeeeeeeeeeel veel :+

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:41

ED -> VP

Noompje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 14:54

154 is voor de meeste mensen hier echt te klein. Geloof me of niet maar er zijn er genoeg kids die als ze 12 jaar zijn gelijk op een paard veder gaan. En volwassenen vind ik ook geen probleem hoor, maar de vraag is er gewoon niet naar.

We hadden een hele leuke meid gevonden en heeft pony met veel plezier gereden en gestart maar heeft inmiddels haar eigen paard. Ze zou er best 2 willen doen maar wegens school is dat voor haar niet meer te doen.

E 150 is hier idd echt niet duur. En wat mij betreft mag er 7 dagen voor gereden worden. Maar het is idd een goed idee om het er als richtprijs bij te zetten. En het is echt dat ik er niet het geld voor heb, dan had ik er niet 2 maar verkocht ik de boel ;) Maar als iemand veel wil rijden mag hij/zij er ook wel wat voor overhebben vind ik.

Onze manege is groot, 2 binnenbakken, buitenbak, stapmolen, wasplaatsen enz best wel luxe voor wat je er voor bepaalt. Zal hier ook nooit van mijn leven meer weg willen.

Hahaha paarden in Enschede zijn er niet als kratjes Grolsch, ja als je de shetlanders en ezels meetelt. Wedstrijden rijden is geen probleem met deze dame. Zelf het vervoer naar wedstrijden of het gebruik van onze trailer is bespreekbaar. Beperking valt reuze mee, ze moet gewoon op goede ijzers staan. Springen is nooit echt haar ding geweest en nu gewoon beter van niet.
Nee zelf rijd ik haar niet echt meer, We blijven hangen in de M1. Heel lang geprobeerd (bijna 2 jaar) maar we komen gewoon niet veder. En een lagere klasse mag ik niet meer starten. Daarom een leuke pony voor de beginners in de sport.

Op dit moment loopt ze 3x in de week mee met de manege lessen, meer kunnen ze haar niet gebruiken. Hebben gister om tafel gezeten met de stal eigenaar. Ze zijn heel gek van haar maar ze hebben zelf genoeg manege paarden en pony's. En we vinden allemaal dat de pony nog te goed is om manege rondjes te lopen.
En als er wel iemand voor haar komt dan lijkt het me (uit ervaring) niet handig om met zn 3e 1 pony te doen.
Alles is mogelijk in overleg, alles is bespreekbaar.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:19

Misschien moet je dat dan ook in je advertentie zetten. Ik zou het al veel beter klinken als je zou zeggen: alles is mogelijk in overleg, je hebt een eigen pony die je helemaal alleen verzorgd voor een x bedrag per maand. Dan weten mensen ook waar ze aan toe zijn. Ik vind bijvoorbeeld de zin: "geen penny meisjes" ook heel subjectief. Penny meisjes kunnen mijn inziens wel heel leuk zijn voor je pony, lekker tutten en knuffelen. Maar ik snap dat je iemand wil die verantwoordelijkheidsgevoel heeft. En dat is misschien lastig. Welke leeftijd zou je bijvoorbeeld nog te jong vinden?

Noompje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 15:32

Zal hem zo idd eens aanpassen.
Te jong vind ik niet erg, als er dan ouders bij zijn. (Zie het te vaak dat de manege als oppas plek gebruikt word voor drukke ouders)
Het ene kind red zich prima vanaf een jaartje of 6 maar de andere van 14 laat je liever niet alleen, vind het best moeilijk in te schatten.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 17:58

Rena100 schreef:
Ik vind bijvoorbeeld de zin: "geen penny meisjes" ook heel subjectief. Penny meisjes kunnen mijn inziens wel heel leuk zijn voor je pony, lekker tutten en knuffelen. Maar ik snap dat je iemand wil die verantwoordelijkheidsgevoel heeft.

Ik denk dat TS dat bedoelt in de zin van: geen meisjes die zomaar reageren en denken dat het ook wel gratis kan (of 35 euro 'bieden' zoals in de OP wordt genoemd)...

Vandaar dat ik vind dat je 'Geen pennymeisjes' in de advertentie moet vervangen door 'Kinderen onder de 18 moeten toestemming van ouders hebben (ivm het te betalen geldbedrag per maand).'
En als je een geschikt meisje tegen komt, welke toevallig minderjarig is: ook een gesprek aan gaan met de ouders! (Maar dat hoef je er niet in te zetten)

Waarom denk je dat er geen volwassenen op de pony passen? Ik ben zelf 165 en weeg maar 51kg. Ik denk dat ik nog wel op een pony van 1.54m pas. En ik weet zeker dat ik niet de enige ben die zo 'petite' is! ;) Zet het gewoon in je advertentie ('geschikt voor iets oudere kinderen of kleine volwassenen') en vermeldt evt maximum lengte/en of gewicht.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:01

inmiddels al iemand gevonden?

Ik zie ook geen probleem met volwassenen op een E pony.
ben zelf ook 1,63, 39 jaar en 60kg. Heb een pony van 1,50, rijd een haflinger van ongeveer 1,50 en mijn vriendin heeft een Welsh K merrie van 1,45 en komt er ook niet onder uit. De meeste mensen die wedstrijdgericht western rijden, rijden op quarters. Die zijn vaak ook tussen de 1,45 en 1,55m

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:34

Zelfs ik met mijn 1.82 pas nog op een E-pony hoor. Dus de maat is het probleem niet.
Leeftijd en gebreken wel.

Noompje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 14:27

Nee we hebben nog niemand gevonden.
Maar we zijn op de goede weg (dank aan bokt) En er willen wat mensen langs komen voor een proefritje. In de vakantie zijn er hele leuke mensen langs geweest maar helaas was het net te ver fietsen voor het meisje.
We vinden vast wel iemand :)