Springen met Burberry !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

osanta

Springen met Burberry !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 14:04

Hey allemaal ,
Ik ben niet zo heel goed om een goed verhaal te schrijven , dus we beginnen maar gewoon alvast aan de foto's !
Dit is Burberry , een 7 jarige kwpn merrie.
Burberry is een beetje een speciaal paardje , ze heeft namelijk X-benen :')
Dit zul je ook wel zien op de foto's !

Eerst even lekker inrijden .
1.
Afbeelding
2.
(Ik weet het , hakken naar beneden !)
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding

En daarna beginnen met de kleine sprongetjes !

5.
Afbeelding
6.
Hierzo is mijn houding ontiegelijk bagger , maar we hebben allemaal wel eens van die momenten toch ?
Afbeelding

En hoger .
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding

En dat was het alweer,
tips zijn altijd welkom , zolang 't maar aardig blijft ! :o

Anoniem

Re: Springen met Burberry !

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:12

Je hand mag wat meer de mond volgen wat mij betreft.
Ik vraag me nav je foto's ook af of jouw bodyprotector je niet ontzettend beperkt in je bewegingen. Je hebt al geen heel makkelijk ruiterlijf, en die stugge bp maakt het dan bepaald niet makkelijker om lekker mee te kunnen in de bewegingen van je paard. Of lijkt dat maar zo?

Voor je paard is het misschien ook wel fijn om iets meer met balken te werken, zodat 'ie ook wat geholpen wordt met het uitkomen voor het sprongetje. Aan de beweging te zien is je paard geen natuurtalent als het om springen gaat, en met een paar balkjes leer je 'm misschien nét iets meer techniek.

osanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 14:20

Sonja schreef:
Je hand mag wat meer de mond volgen wat mij betreft.
Ik vraag me nav je foto's ook af of jouw bodyprotector je niet ontzettend beperkt in je bewegingen. Je hebt al geen heel makkelijk ruiterlijf, en die stugge bp maakt het dan bepaald niet makkelijker om lekker mee te kunnen in de bewegingen van je paard. Of lijkt dat maar zo?

Voor je paard is het misschien ook wel fijn om iets meer met balken te werken, zodat 'ie ook wat geholpen wordt met het uitkomen voor het sprongetje. Aan de beweging te zien is je paard geen natuurtalent als het om springen gaat, en met een paar balkjes leer je 'm misschien nét iets meer techniek.

Wat de bp betreft , ik heb nogal grote borsten dus dat zit heel erg in de weg , maar voorderest past deze perfect.
Met Burberry spring ik nu niet meer , was 1x , maar ik merkte dat ze dressuur en buiten rijden leuker vond dan springen vandaar !
maar bedankt voor de tips !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:24

Je kunt altijd op buitenrit nog eens over een boomstammetje of slootje heen huppelen, misschien vindt ze dat wel leuk.
BP's met grote borsten zijn idd ellende. Mocht je ooit voor een nieuwe moeten gaan kijken, kijk dan vooral ook even naar hit-air-mogelijkheden. Zit misschien lekkerder.

Geniet lekker van het dressuren en buitenrijden met je leuke paardje!

osanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 14:27

Sonja schreef:
Je kunt altijd op buitenrit nog eens over een boomstammetje of slootje heen huppelen, misschien vindt ze dat wel leuk.
BP's met grote borsten zijn idd ellende. Mocht je ooit voor een nieuwe moeten gaan kijken, kijk dan vooral ook even naar hit-air-mogelijkheden. Zit misschien lekkerder.

Dankjewel ! wilde binnenkort inderdaad voor een nieuwe gaan kijken !

osanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 13:21

Niemand meer ?

Martinemid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 17:49

Leuk beest en een leuke combinatie!

osanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 21:38

Martinemid schreef:
Leuk beest en een leuke combinatie!

Dankjewel !

elieneke_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:15

Sonja schreef:

Waar je ook voor kan kijken is een racesafe
Ze nemen je maten op zodat deze goed oop maat is en aan de zijkant zitten ook nog eens rijkoorden waardoor je zelf de vorm kan aanpassen
Is ook een bp met blokjes wat het sowieso fijner laat zitten vind ik zelf