doorzettings vermogen krijgen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

d4rkhorse

doorzettings vermogen krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 10:11

heeeey,
vroeger reed ik heel graag op wilde en jonge paarden! maar ben er een jaartje geleden heel hard afgevallen 5 keer na elkaar en nu durf ik niet meer op bokkende paarden te rijden.
elke keer als ik op een paard rijd en het paard versnelt of bokt of wegcrost blokkeer ik helemaal...
kan iemand me helpen en tips geven zodat ik terug op bokkende paarden durf rijden?
alvast bedankt!

d4rkhorse

Evelijn

Re: doorzettings vermogen krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:19

Waarom zou je op paarden die bokken willen rijden... leer gewoon goed en netjes rijden... bouw vertrouwen op en bouw een band met het paard... dan kan je straks gewoon goed paardrijden en dan hoeft het paard niet te bokken.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:06

Gewoon lekker op een braaf paard/pony stappen, lekker ontspannen rijden! Heerlijk toch?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:21

Waarom zou je dat idd willen? Wil je je werk er van maken? Zo nee, dan lekker een braaf paardje rijden en werken aan je rijkunst veel leuker dan een bokkend paard kunnen uitzitten.
Heeft niks met doorzettingsvermogen te maken. Door zetten doe je als je je grenzen kent en binnen die grenzen doet wat je wilt en leuk vindt.

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 20:41

Evelijn schreef:
Waarom zou je op paarden die bokken willen rijden... leer gewoon goed en netjes rijden... bouw vertrouwen op en bouw een band met het paard... dan kan je straks gewoon goed paardrijden en dan hoeft het paard niet te bokken.

geen idee haha vond het altijd heel leuk :p en als k op de manege ben en ik vraag een gemakkelijk paard kijken ze me allemaal raar aan ...

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:43

gemakkelijke paarden zijn goede heelmeesters!, ik praat uit ervaring....laat die wildebrassen maar aan een ander over!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 10:05

Wil je later beroepsmatig rodeo gaan rijden in Amerika? Zo niet, dan zie ik niet in waarom je op bokkende paarden zou willen rijden.

Deed ik vroeger ook veel, simpelweg omdat ik het toen niet eng vond. Gevolg is dat ik na een paar keer goed vallen een gevoelige rug eraan over heb gehouden en nu heel erg onzeker ala ruiter ben.

Ben toen ook gestopt met het rijden van moeilijke en/of groene paarden en heb nu een braaf paard waar ik minder onzeker op ben :)

YoutuberPMP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 20:56

Ik snap je wel.

Ik vind het ook leuk als een paard af en toe bokt, dat geeft een beetje spanning.

Het ligt vooral aan je eigen gevoel en vertrouwen.

Als jij al bang op een paard gaat zitten die geneigd is te bokken, dan zal hij zeker bokken om jou eraf te gooien. Een paard voelt maar al te goed aan als jij nerveus bent.

Dus gewoon vol vertrouwen erop stappen en denken "jij maakt me niks" :)

Succes!!