Nageeflijkheid pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rachelxo

Nageeflijkheid pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 09:44

Ik zit op een manege en rij daarom steeds op verschillende pony's. Daarom vind ik het heel moeilijk om nageeflikheid te vragen, omdat ik vaak op een andere pony zit! Heeft iemand misschien een tip hoe je een pony sneller nagevelijk laat lopen?
Alvast bedankt ! :P

MarliesV

Re: Nageeflijkheid pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 09:52

Sneller gaat niet, op de juiste manier is al lastig genoeg, daar kan je niet mee 'haasten' omdat het zo mooi lijkt.

Nageeflijkheid komt vanuit goed van achter naar de hand toe rijden en ontspanning. Dat kan je niet dwingen door met je handen te spelen of daar meer druk te zetten.

Aangezien het een manegepony is gewoon lekker gaan rijden en actief maken aan het been. Als de pony daar goed op reageert mooi naar je hand toe rijden en dan zakken ze er vaak vanzelf wel in.

SharonCatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 09:57

Ik heb een eigen en rijd op manege paarden omdat mijne nog jong is maar ik merk dat mijne het sneller doet dan de manege knollen de paarden van een manege worden vaak in de mond getrokken en daar wennen ze aan dus worden ze lastiger om nagefelijker te lopen als ik met mijn eigen met de teugel begin te trillen doe hij het al...

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:08

Nageeflijkheid komt niet vanuit de mond.. Het komt vanuit het correct rijden van een pony. Als een pony niet correct over de rug loopt zal het ook niet correct nageeflijk lopen. Je kan het dier dan aan zn mond blijven trekken maar dat heeft geen enkel nut.
Vraag je instructrice om hulp en anders heb je helaas pech. Correct over de rug lopen is aan oudere pony's leren nou eenmaal wat moeilijker

SharonCatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:41

Daar heb je een punt hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:41