Vandaag heb ik met Vera meegedaan aan een clinic proefgericht rijden d.w.z. we hebben een B proef gereden, dat werd gefilmd en ondertussen werd er commentaar ingesproken. Naderhand heb ik ook nog tips meegekregen.
Vera heeft zich super goed gedragen vandaag, ze vind het altijd wat spannend om van stal weg te zijn omdat ze nog een veulen aan de voet heeft. Ik merkte tijdens het inrijden al dat de stelling en buiging niet helemaal lekker ging vandaag, dat is ook o.a. de reden dat ze in de galop een paar keer verkeerd aanspringt.
De punten die naar voren kwamen waren met name:
- stelling en buiging verbeteren
- iets meer achterbeen
- overgangen vloeiender rijden
Degene die 'jureerde' dacht aanvankelijk dat we hoger reden dan de B, dus dat was zeker leuk om te horen! De verbeterpunten die ik heb meegekregen zijn veelal punten die ook tijdens mijn lessen naar voren komen en waar ik me dus goed in kan vinden. Al met al was het erg leerzaam en wie weet gaan we binnenkort een keer voor het echie.
Ik dacht, wellicht is dit voor meer mensen leerzaam dus bij deze de link naar youtube!
https://www.youtube.com/watch?v=Su_zFO9 ... e=youtu.be
En gelukkig waren we op alles voorbereid, ik had naald en draad mee om eventueel een knotje nog mee vast te zetten mocht dat nodig zijn - uiteindelijk heeft mijn vader er een knoop van mijn rijjasje mee vastgezet die plots losliet.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden! Tips mogen uiteraard, maar graag wel opbouwend
dus het was goed om het een keer op film te zien en dat kan inderdaad nog een stuk beter!
beugels kan ik proberen een gaatje korter te doen idd. En mijn bovenlichaam is idd nogal beweeglijk
maar de reacties zijn positief-kritisch en opbouwend, wat erg prettig is!