Pony verkopen of houden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eline91

Pony verkopen of houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-15 08:15

Beste bokkers,

Ik zit met een probleem dat me al een aantal weken bezighoudt. Ik heb namelijk een heel leuke en fijne Welsh A pony, die helaas te klein gebleven is voor de samengestelde mensport.

Ik heb inmiddels een andere pony te rijden, en deze blijft tegenwoordig jammer genoeg een beetje aan de kant staan. Het is een heel fijne pony die makkelijk dingen opneemt, dus als ik hem toch nog eens inspan gaat het wel elke keer heel lekker. Als ik dressuur rij kom ik elke keer met 2 winstpunten thuis :+

Daarom twijfel ik nog steeds of ik hem nou wel moet wegdoen. Ik kan me voorstellen dat hij het niet erg vindt om wat minder te moeten werken, maar aan de andere kant vind ik het zonde van zo'n goeie pony.

Wat zouden jullie in deze situatie doen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 08:23

Eline een paard wel of niet verkopen is een hele persoonlijke beslissing. Als het beestje graag bij je is, je hebt er plek voor en beiden zijn gelukkig met de situatie zoals hij nu is, dan zou ik hem nooit verkopen. Je weet nooit waar hij terecht komt. Maar dat ik zo denk komt omdat ik mijn paarden niet alleen heb om te rijden, maar het zijn ook mijn huis dieren als het ware. Dus verkopen zit niet in mijn hoofd. Ik zie vaak genoeg voorbijkomen dat bij anderen dat anders ligt en dat is natuurlijk ook goed.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 08:24

Waarom geen goed thuis zoeken voor de a-pony?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 08:35

Ik bekijk het altijd andersom, je hebt al geconstateerd dat de pony voor jou doel niet volledig voldoet.

Zal de pony met een andere baas net zo'n leuk of wellicht beter leven kunnen krijgen? Zoja zou ik zelf verkopen. Iemand die bijv meer dressuur gericht is zal ontzettend veel plezier van deze pony kunnen hebben, dat zou voor mij het verkopen wel waard zijn.

Eline91

Re: Pony verkopen of houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-15 11:03

Bedankt voor de reacties!

pien_2010, dat vraag ik me net af, of hij gelukkig is met de situatie nu. Mijn arabje heeft 2x een aantal maanden stil gestaan, deze zomer wegens een blessure en vorig jaar wegens een heel drukke periode op school (afstudeerscriptie). Beide keren was hij na een maand of 2-3 echt niet meer te genieten, en zodra hij weer aan het werk kon werd dat gauw weer beter.
Daarom vraag ik me af of ik deze pony niet tekort doe door hem te laten staan.

Seven, ik ben ervan overtuigd dat de pony het bij een ander baasje net zo goed zal doen. Het is gewoon een fijne pony, heel makkelijk in de omgang en niet gecompliceerd. Voor de wagen gaat hij heel goed en hij kan ook bereden worden. Hij is jong, en nog nooit een dag ziek of mank geweest.
De pony staat thuis dus het financiële hoeft geen probleem te zijn, als ik beslis om hem te verkopen neem ik zeker de tijd om echt een goede thuis voor hem te zoeken :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 11:08

Misschien is het een idee om te leasen ? Dan blijf jij wel de eigenaar, maar dan kan misschien iemand met ambities richting die kant samen met de pony verder? Dan kan je altijd kijken hoe dat bevalt ?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 11:14

Een leaseconstructie zou ik dan weer absoluut niet voor kiezen.
Verkopen lijkt me helemaal geen verkeerde optie... gewoon de tijd nemen om een goed plekje te vinden. Hij is nu goed te verkopen, leeftijd en nog beetje in het werk.... je weet niet wat de toekomst brengt en halsoverkop verkopen is stuk vervelender.
Geld kan mooi in het spaarpotje voor als er wat gebeurt met de andere paarden.