Nadat ik vorig jaar met een ontzettend leuke club meiden naar 'De Treekhoeve' ben geweest, heb ik eigenlijk direct al besloten dat ik weer ga.
Afgelopen zomer heb ik meegedaan met het SGW onderdeel van het kamp. Dat was erg leerzaam en leuk. Komende zomer wil ik dit zeker weer gaan doen.
Goed, hier wat informatie over de manege en de kampen

Van de site gejat, en een eigen ervaringen

Het Ponykamp
Tijdens deze ponykampen staat plezierig en verantwoord ponyrijden centraal. Daarom rijden de deelnemers de gehele week op dezelfde pony en worden de lessen gegeven door gediplomeerde instructeurs. De manege is gecertificeerd met het FNRS veiligheidscertificaat, dus:
Veiligheidscap verplicht!
lijkt me wel aardig logisch

Verder is er door de gunstige ligging van de manege geen gevaar van het verkeer. De ruiters worden op basis van ervaring in groepen ingedeeld. Natuurlijk proberen wij om vrienden/vriendinnen zoveel mogelijk in dezelfde groep te plaatsen. Kinderen zonder rijervaring worden in aparte groepen vertrouwd gemaakt met het rijden op- en verzorgen van pony's. Onze ervaring is dat zij zo in een week meer leren dan tijdens een halfjaar les. Leeftijd 7 t/m 16 jaar Wat ik heb begrepen, is dat de maximum leeftijd nog wel wat rek heeft.
Wat kunnen de deelnemers verwachten?
dressuurlessen van beginners t/m M-niveau - springlessen op verschillende niveaus - meerdere bosritten door de uitgestrekte bossen waarvan één een avondrit - voltigeren - freestyle - disco - les in verzorging van je pony - longeren - monsteren.
Wat kunnen de SGW deelnemers verwachten?
SGW staat voor : Samen Gestelde Wedstrijd een meer wedstrijdgericht ponykamp dus! Hoe rijd je het best een dressuurproef en waar moet je op letten? Parcours gericht springles, meer technisch. De crossbaan - hoe maak je een afsprong? hoe rijd je een waterbak in? - Gezellige bosritten - Avondrit - Disco.
Let op: SGW-Kamp is een pittig kamp en is alleen voor kinderen met voldoende springervaring.
Ja dat is het zeer zeker
Als je leuk met je knie tegen een crosshindernis aan knalt dan is het al helemaal pittig 
SGW ponykampen op de Treekhoeve
Heel belangrijk!!
Goedgekeurde veiligheidscap (verplicht)
Body protector (verplicht).
Ja (helaas) een bodyprotector is verplicht, maar je krijgt er echt een toffe week voor terug
Eigen Pony
Het is mogelijk om je eigen pony mee te nemen. Je moet wel een geldig inentingspaspoort meenemen.
Beginnende Ruiters
Deelname van beginnende ruitertjes, die individuele begeleiding nodig hebben, is beperkt. Tijdig inschrijven derhalve om teleurstellingen te voorkomen. Geef duidelijk aan of je geen of weinig ervaring hebt!
Afgelopen zomer waren er een paar kinderen die echte beginners waren, aan het eind van de week hebben ze gewoon mee kunnen doen met de springwedstrijd, dressuurproefjes, dus erg leerzaam is het zeker!
Kosten
Normale week; 300
SGW; 350
Eigen pony/paard mee; 45 extra
De weken zijn helaas nog niet bekend, maar die zullen snel komen

Hier heb ik nog wat filmpjes om alvast in de sfeer te komen

Eigen filmpje, gemaakt met GoPro, helaas niet op mobiel beschikbaar..
En van de Penny
Ik hoop jullie te zien komende zomer

Laat vooral vragen etc achter, ben benieuwd

Groetjes Sterre

ik vind hem heel leuk en heb ook met hem gecrosst.. heeft wel even geduurt voordat ik dat durfte omdat hij dus geen rem heeft. maar ik vertrouwde hem wel. is dus niet dat ik bang ben, maar ik heb gewoon een beetje vertrouwen nodig