Van heerlijke rit naar knie waar verband om zit...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Van heerlijke rit naar knie waar verband om zit...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 18:10

Stel je voor, je hebt donderdagmiddag vrij, de zon schijnt en het is niet al te koud. Tijd voor een heerlijke buitenrit met je verzorgfries!

Falco en ik deden ons vaste rondje, op weg naar de ruiterpaden (zo'n 20-30min enkele reis) was hij uitzonderlijk braaf! Nauwelijks enge dingen, vlot doorlopen, eenmaal in het bos een paar heerlijke stukken galop.

Afbeelding

Nou moet je weten dat Falco eigenlijk een watje is. Hij is van suiker en natte voeten zijn helemaal verschrikkelijk. We waren ongeveer een uur onderweg, het ruiterpad was wat zompig, maar we zaten in een heerlijke vlotte draf... totdat een plasje! Falco, die geen rekening hield met het mens op zijn rug, maakt opeens een beweging naar rechts... en BAM. Vol met mijn knie tegen een boom.
Falco, onrustig en niet begrijpend waarom we nou gingen stappen, liep wat mopperend het laatste half uur terug naar stal. Knie deed pijn en het afstijgen was geen pretje...

Zodra ik op stal was (en meneer had afgezadeld, een zweetdeken omgedaan en wat eten had gegeven, zoals een goede ruiter beticht) meteen mijn knie gaan koelen. Mijn ouders kwamen hun zielige dochtertje ophalen, hoewel lopen aardig ging...

En nu?

Afbeelding
Ik zit hier met een steunverband en Falco... die staat lekker op stal zijn diner te eten.

Paarden }:0

Maureen95

Re: Van heerlijke rit naar knie waar verband om zit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 18:12

Oh jeetje. Paarden ook he. Wie vind ze nou leuk :')

Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 18:25

Ik weet precies hoe dat voelt! Reken maar dat het morgen enorm blauw en nog dikker is.
Hier vorig jaar zomer hetzelde meegemaakt, dat komt echt hard aan!
Beterschap. :(:)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 20:27

Afbeelding
Ondertussen ziet hij er zo uit... doet best pijn met buigen.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:29

Waarom heb je er precies verband om gedaan?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 20:35

Drukverbandje... helpt nu even om te ondersteunen en als het goed is tegen zwelling. Vannacht gaat hij er weer af.
We hebben even advies ingewonnen bij m'n oom die medisch onderlegd is :)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:45

EskeGirl schreef:
Drukverbandje... helpt nu even om te ondersteunen en als het goed is tegen zwelling. Vannacht gaat hij er weer af.
We hebben even advies ingewonnen bij m'n oom die medisch onderlegd is :)

Heb zelf al jaren problemen met mn knieën, voor nu is het idd handig, maar zou het zo snel mogelijk er af laten en zelf z'n gang laten gaan. Toch proberen een beetje beweging erin te houden gaat ook zwelling tegen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 20:51

Vanaf vanavond gaat hij er ook gewoon af :j
Hoop dat ik zaterdag wel kan werken (2x 4 uur staan).

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:58

Gewoon even kijken hoe het gaat en goed koelen desnoods morgen nog een keer. Als je buigbeweging pijnlijker word moet je er misschien wel even na laten kijken? Je kan je knieband gescheurd hebben door de klap doe maar voorzichtig iig. Hopelijk is het morgen beter maar meestal is t juist stijver de volgende dag :P word een mooi gekleurde knie!!

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:14

Wat vervelend!
Ik heb precies hetzelfde gehad, maar dan met mijn knie tegen een muur. Dikke snee erin, en mijn pees in de knel. Snee gehecht, en kon de knie niet bewegen.. Totdat ik een foute beweging op school maakte en hij uit de knel kwam, maar helaas.. Pees uitgerekt (ofzo?). Ik moest er met sporten iets omheen voor de steun. Helaas bleef het pijn doen, en moest ik stoppen met dansen, dat was te belastend (of ik moest stoppen met paardrijden, maar ga evht niet m'n paard verkopen). Nu, paar jaar later, nog af en toe fysio. Ik merk nog steeds dat na een lange rit mijn knie erg veel pijn doet.. Dokter denkt dat dit voor altijd blijft..
Dus, gelukkig ben jij er goed vanaf gekomen!

justmyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:17

Vervelend joh! Zo'n fijne rit met zo'n afloop, hopelijk gaat het snel beter! :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 21:18

Mijn linkerknie is ook kapot (ingescheurde kruisband), gebeurd toen ik samen met een paard viel. Helaas pas na 1,5-2 jaar diagnose, na veel pijn: gescheurde meniscus. Tijdens de kijkoperatie bleek de kruisband ook nog ingescheurd.

Ik hoop dat dit gewoon een kneuzing is, anders heb ik een probleem :=. Mijn linkerknie is nog steeds niet 100% pijnvrij, ik zal hem altijd moeten blijven trainen en ik ga regelmatig langs de fysio.

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:23

Oh dat probleem met plassen ontwijken en tegen bomen aan knallen ken ik :+ maar heb er nog nooit iets aan overgehouden dan een blauwe plek :)
Wel balen, sterkte :(:)

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:40

EskeGirl schreef:
Mijn linkerknie is ook kapot (ingescheurde kruisband), gebeurd toen ik samen met een paard viel. Helaas pas na 1,5-2 jaar diagnose, na veel pijn: gescheurde meniscus. Tijdens de kijkoperatie bleek de kruisband ook nog ingescheurd.

Ik hoop dat dit gewoon een kneuzing is, anders heb ik een probleem :=. Mijn linkerknie is nog steeds niet 100% pijnvrij, ik zal hem altijd moeten blijven trainen en ik ga regelmatig langs de fysio.

Nou dan, welkom bij de club! :D
Bij mij is het ook links..