Knaptoet Delii weer een xtje BB parcour rond.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

R_emkee

Knaptoet Delii weer een xtje BB parcour rond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 15:05

*\o/*

Hellooo
2 weekjes terug hebben we het weer een x geprobeerd een BB parcourtje :D

Ging best goed alleen vond het moeilijk me ritme weer goed te vinden tijdens het parcour.
bij hindernis 3 even een twijfel maar sprong als nog wel met een balk maar dat kon ook niet anders.

Even kleine uitleg over Delii
Delii is soms een B I A T C H :Y) }:0 Maar toch ook een lieve schat. <3
Nee zonder gekheid delii kan zomaar ineens zeggen van how STOP!! op het moment dat je het net niet meer zou verwachten in de afzet.
Vandaar dat ik soms wat zwaar zit voor de sprong.
Mijn vertrouwen komt echt al steeds meer weer naar boven en durf haar nu ook weer meer aan te pakken ~~}> (vertrouwen kwijt na een harde val een x)

Al met al we zijn weer op de goeie weg en we gaan lekker rustig zo door :)

Hier komt een Video hoop dat jullie het iets vinden ennuhh TIPS mag ALTIJD ook negatief kan ik tegen dus kom maar op en barst los.

Martinemid

Re: Knaptoet Delii weer een xtje BB parcour rond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 17:29

Knap dat je het springen weer zo oppakt! Leuk paard, jullie passen echt goed bij elkaar! Misschien als je soms iets minder plat door de bocht gaat, dat je dan iets fijner over de hindernis springt. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:54

Leuk paard hoor. Wat me opvalt is dat ze achter nog wat kracht mist en daardoor nog wat moeilijk de bocht door komt. Probeer in je dressuurwerk te werken aan je wendingen, dat ze sterker wordt waardoor ze het achterbeen beter onder kan plaatsen.
Let ook op je tempo, stiekem gaat ze steeds iets harder. Kan ook komen door krachtverlies, maar dat lijkt me ook iets om aan te werken :)
Succes!

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 22:50

Leuk hoor !
Ik zou vooral werken aan het houden van ritme door je parcours heen, vooral ook het rijden van lijnen en het naar de sprong toe rijden. Nog erg onregelmatig, maar dat gaat vast goedkomen!

Succes :)

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 08:14

Joolien schreef:
Leuk paard hoor. Wat me opvalt is dat ze achter nog wat kracht mist en daardoor nog wat moeilijk de bocht door komt. Probeer in je dressuurwerk te werken aan je wendingen, dat ze sterker wordt waardoor ze het achterbeen beter onder kan plaatsen.
Let ook op je tempo, stiekem gaat ze steeds iets harder. Kan ook komen door krachtverlies, maar dat lijkt me ook iets om aan te werken :)
Succes!

Dankjee ;) Jaa klopt idd wel dat ze achter nog kracht mist hier hebben we met de dressuur ook een probleem mee dat ze niet constante aanleuning pakt en als het te zwaar word trekt ze zich aan de voorkant eruit. Zeker haar galop blijft een puntje,
Delii is een behoorlijke pittige tante en moet ook weer opassen dat ik niet te veel van der vraag want dan steekt ze echt de middelvinger naar me op en zet ze haar bokkepruik op. :Y)

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 08:15

Michelleex schreef:
Leuk hoor !
Ik zou vooral werken aan het houden van ritme door je parcours heen, vooral ook het rijden van lijnen en het naar de sprong toe rijden. Nog erg onregelmatig, maar dat gaat vast goedkomen!

Succes :)

Dankje :) Jaa pas later krijg ik het wat fijner maar gaat ze toch weer iets te hard.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 11:08

Iemand nog een tip of juist wat ik niet moet doen ?

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 12:19

Niemand die verder commentaar durft te geven ?

kboomkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 20:22

Ik heb bij hindernis 3 een beetje het idee dat je zelf ook twijfelt of ze wel gaat springen..
Weet niet of dat klopt maar vaak is dat ook wel de druppel dat een paard toch niet springt.
Misschien iets om op te letten?
Kan natuurlijk niet in jou hoofd kijken maar lijkt op hindernis 3 zo dat jij twijfelt en daardoor je paard ook twijfelt.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 20:36

Het enige wat eigenlijk heel belangrijk is, is rust.. controle.
Rust in je rijden en sturen.. zorg dat ze in een fijne handgalop door kan galopperen zonder te groot te worden of te gaan jagen.
Die hindernissen op zich stellen niets voor, maar zorg dat je in een fijn tempo aan komt, en dat je na de sprong rechtuit gaat..
Als je blijft 'jagen' (ookal doe je dat misschien onbewust) en ze maakt fouten, komt dat haar vertrouwen niet ten goede.

En denk eraan.. het is een merrie hè?
Deze schepsels moet je voor je winnen, dan doen ze alles voor je.. ;)

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 13:30

kboomkamp schreef:
Ik heb bij hindernis 3 een beetje het idee dat je zelf ook twijfelt of ze wel gaat springen..
Weet niet of dat klopt maar vaak is dat ook wel de druppel dat een paard toch niet springt.
Misschien iets om op te letten?
Kan natuurlijk niet in jou hoofd kijken maar lijkt op hindernis 3 zo dat jij twijfelt en daardoor je paard ook twijfelt.

Heej haha nee dat klopt ;) Maar als ik zelf zou denken dat ze niet gaat en zelf ook twijfel dan had ik niet door gedrukt. Ze moest er over heen van me ;) maar her en der mag ik idd zelf nog wat meer vetrouwen er in hebben ja ;)

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 13:33

Casarell schreef:
Het enige wat eigenlijk heel belangrijk is, is rust.. controle.
Rust in je rijden en sturen.. zorg dat ze in een fijne handgalop door kan galopperen zonder te groot te worden of te gaan jagen.
Die hindernissen op zich stellen niets voor, maar zorg dat je in een fijn tempo aan komt, en dat je na de sprong rechtuit gaat..
Als je blijft 'jagen' (ookal doe je dat misschien onbewust) en ze maakt fouten, komt dat haar vertrouwen niet ten goede.

En denk eraan.. het is een merrie hè?
Deze schepsels moet je voor je winnen, dan doen ze alles voor je.. ;)

haha jaa ik zou willen dat ik idd wat meer controle over haar heb maar pff zo word dan zo heftig. En als ik daar heel erg tegen in blijf gaan en maar wil laten wachten en wachten zal ze weer zeggen van oeh jij bent bang oke doen we het niet. Terwijl ik weet wel dat ik die galop van der zeker in het parcour nog beter onder knie moet gaan krijgen maar ze wil graag maar ook weer niet dus is wat moeilijk rijden.
Het gekke is met de cross doet ze eigenlijk al wel echt een hele hoop voor me! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:39

Dat heftig worden zal te maken hebben met dat ze kracht mist. Dat is weer een dressuurmatige klus die niet over 1 nacht ijs gaat :)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:56

Juist... en dat dressuurmatige rijden met hindernissen (max 70 cm) ertussen kan je prima thuis oefenen.. ;)
Als ze een keer te vroeg afgaat (te hoog tempo en eigen initiatief) en een keer in de hindernis klapt, ben je veel verder van huis..

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 15:30

klopt dressuurmatig vind ze de galop ook heel lastig !!

Maar we zijn springen juist weer aan het opbouwen omdat we dus een x goeie klapper gemaakt hebben.